    From: "Jackare" <...@s...de.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie gazem plynnym
    Date: Sun, 28 Jun 2009 23:11:32 +0200

    > Witam,
    > Przygotowuje sie zamontowania zbiornika z gazem na dzialce. Moze ktos sie
    > podzielic wrazeniami ze wspolpracy z róznymi dostawcami? Czy wiażać sie
    > umową i dzierżawić zbiornik (przeczytałem jedną umowe i jest tyle
    > niejednoznacznosci ze firma wlasciwie moze wszystko a ja tylko moge za to
    > placic), czy lepiej zainwestowac i kupic sobie zbiornik samemu a gaz
    > kupować z wolnego rynku? Czym ogrzewac - propan czy propan-butan (o ile
    > jeszcze ktos to oferuje) ze zbiornikem podziemnym? Ogolnie jak ktos ma
> [...]
    Ja mam doświadczenia takie, że patrzeć na ręce monterom. Naprawiałem taką
    instalację zbiornikową u gościa któremu w ciągu niecałego miesiąca uszło w
    atmosfere 2,2 tys litrów gazu co stanowiło ponad 5 tys złotych polskich. Gaz
    miał starczyć na cały rok a na pewno na cały sezon grzewczy.
    Gość więc kupił 2,2 tys litrów gazu, stracił go, wywalił ponad 400 PLN na
    naprawę nieszczelnej instalacji, po czym znów kupił sobie te 2,2 lirów gazu.
    Przy nieszczelnościach które mał, miał szczęście że nie miał nieszczęścia a
    wszystko przez użycie przez monterów taśmy teflonowej (chyba w zbyt małej
    ilości) i niedokręcenie złącz. Materiał pracował przy zmianie temperatur na
    zewnątrz, gwinty poprzecinały taśmę i zaczęła się Wielka Ucieczka Gazu...
    --
    Jackare