  • 31. Data: 2014-11-09 16:01:11
    Temat: Re: Okapy
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 13:24:08 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Sun, 9 Nov 2014 02:45:07 -0800 (PST), slavo65

    > Od 0 do 20sC tj. 0,9kW -- 0,50 zł w drogiej taryfie, 0,25 zł w taniej. Przy
    > czym zwiększona wydajność wentylacji nie oznacza wyłączenia rekuperacji, a
    > poza tym podczas gotowania są stosunkowo duże zyski cieplne (min. 2kW),
    > czyli jeszcze jest więcej zysków niż strat. Ergo, ogrzewanie domu podczas
    > gotowania nic nie kosztuje. :P
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Ciekawe ile jest w Polsce dni z zerem stopni. Chyba mało. Więcej będzie takich +10. W
    takie wyjdzie 25 i 12,5 groszy i mniej na 150m3. Przy małych różnicach temperatur i
    małym strumieniu ciepła rekuperator ma małą efektywność. Żeby uzupełnić straty na
    poziomie dziesięciu i mniej groszy na godzinę powiększone o 3 grosze jaką zużyją
    wentylatory......... . Wiesz co? Chyba zniknąłeś rekuperatory. Co do mocy gotowania
    to pozwolisz że się nie zgodzę. Chwilowa może być sporo większa. 4 palniki kuchenki
    gazowej mogą mieć i z 8kW. Ale po doprowadzeniu do wrzenia tego co się gotuje,w
    nowoczesnych wypolerowanych garnkach moce są symboliczne. Najlepiej to widać przy
    kuchenkach elektrycznych bo jak ktoś dociekliwy to zna moce na poszczególnych
    ustawieniach pokrętła. U mnie niedawno pięcio litrowy garnek z bigosem był grzany
    mocą 125W a regulator temperatury i tak co jakiś czas wyłączał płytkę.

  • 32. Data: 2014-11-09 16:05:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-11-09 12:14, slavo65 wrote:
    > Jeżeli ktoś liczył, a nie zgadywał, koszt ogrzewania 1 m3 powietrza, to dziękuję z
    góry za info.

    A proszę bardzo.

    Dla GZ-50 ogrzanie 150m3 od -15 do +20 przy założeniu ceny gazu 1.35
    pln/m3 i wartości opałowej na poziomie 31MJ/m3 kosztuje poniżej 24 groszy.

    Czyli trochę niedoszacowałem podczas zgadywania.

    Piotrek

  • 33. Data: 2014-11-09 16:06:24
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 14:46:35 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Mnie nie przeszkadza.
    > Ogólnie zbytnia "sterylność" na co dzień mnie wręcz drażni.
    > Mamy więc przeciwne fetysze ;-)
    >
    > --
    > Pozdr.
    > www.elipsa.info

    Z wyjątkiem kilku zapachów typu smażona na początku cebula zapachy kuchenne są dla
    mnie przyjemne. Lubię na przykład zapach gulaszu jak się gotuje. Zapach pieczonej
    szarlotki to poezja.

  • 34. Data: 2014-11-09 16:09:37
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 16:05:45 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

> [...]
    > pln/m3 i wartości opałowej na poziomie 31MJ/m3 kosztuje poniżej 24 groszy.
    >
    > Czyli trochę niedoszacowałem podczas zgadywania.

    Jednocześnie sporo przeszacowałeś bo w czasie kalendarzowej zimy średnia temperatura
    będzie dodatnia.

  • 35. Data: 2014-11-09 16:11:52
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > wiecej jak godzinę (szczególnie w szybkowarze). Ogólnie przygotowanie
    > potraw nie zajmuje więcej czasu jak 2h dziennie.

    To znaczy, ze nie masz pojecia o gotowaniu albo jadasz tylko potrawy tzw proste i
    szybkie.

    Kadar

  • 36. Data: 2014-11-09 16:13:42
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Mnie w tej części dyskusji chodzi o obliczenie od kiedy opłaca się zastosować filtr
    węglowy, czyli pozostawienie ciepłego powietrza w mieszkaniu.

    Mialem kiedys okap z filtrem weglow - calkowicie bezuzyteczna rzecz.

    Kadar

  • 37. Data: 2014-11-09 16:26:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Nov 2014 07:11:52 -0800 (PST), Kadar

    > To znaczy, ze nie masz pojecia o gotowaniu
    > albo jadasz tylko potrawy tzw proste i szybkie.

    Możesz w takim razie powiedzieć jaka potrawa gotuje
    się ponad 2h i dzieje się to dzień w dzień?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2014-11-09 16:27:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > Sun, 9 Nov 2014 07:11:52 -0800 (PST), Kadar

    > Możesz w takim razie powiedzieć jaka potrawa gotuje
    > się ponad 2h i dzieje się to dzień w dzień?

    bigos :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 39. Data: 2014-11-09 16:27:32
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 listopada 2014 16:13:43 UTC+1 użytkownik Kadar napisał:
    filtr węglowy, czyli pozostawienie ciepłego powietrza w mieszkaniu.

    > Mialem kiedys okap z filtrem weglow - calkowicie bezuzyteczna rzecz.
    >
    > Kadar

    Bo taki nad kuchenkę powinien mieć kilka kilkanaście kilogramów węgla w środku. W
    masce p-gaz w dużym pochłaniaczu jest kilkanaście razy więcej dużo lepszego węgla i
    wystarcza to na max kilkanaście minut oddychania.

  • 40. Data: 2014-11-09 16:30:11
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Nov 2014 16:26:20 +0100, Myjk napisał(a):

    > Możesz w takim razie powiedzieć jaka potrawa gotuje
    > się ponad 2h i dzieje się to dzień w dzień?

    Rosol.
    Golabki.
    Bigos.
    Pieczen.