    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Okna antywłamaniowe na poddaszu - warto?
    Date: Sat, 28 Feb 2009 15:10:58 +0100

    Na parterze będą okna P4 (i stosowne okucia oczywiście). Podraża
    to jednak koszt okien na tyle znacznie, że zacząłem kombinować
    nad oszczędnościami. I tu z marszu pojawia się pytanie: czy warto
    montować szyby i okucia antywłamaniowe na poddaszu? Te okna będa
    jakieś 4,5m nad ziemią, więc teoretycznie niby niezbyt duża
    przeszkoda dla zdesperowanego złodzieja, ale z drugiej strony -
    zdesperowany złodziej, któremu zależy na włamie właśnie do mnie i
    tak znajdzie sposób na wejście do domu, a takie rozwiązanie z
    powodzeniem wystarczy dla żula z cegłówką w łapie.

    Tak wygląda mój obecny tok rozumowania, proszę albo o wsparcie,
    albo o wyprowadzenie z błędu, bo może jest własnie tak, że
    menelstwo doskonale wie, że jak okna antywłamaniowe (nawiasem
    mówiąc - da się to od zewnątrz rozpoznać?), to trzeba się
    rozejrzeć za jakąś drabinką i spróbowac na poddaszu, bo tam
    pewnie z oszczędności będą zwykłe?

    I przy okazji - w garażu przewiduję okna okrągłe, fi620. W
    świetle szyby tam będzie pewnie ze 45cm, nie więcej. Dawanie
    tutaj okien antywłamaniowych to już chyba przesada by była,
    prawda?

    J.