  • 11. Data: 2009-02-28 19:44:12
    Temat: Re: Okna antywłamaniowe na poddaszu - warto?
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    A ja mam taka koncepcje:
    alarm + dyskretny mnitoring video
    a do tego maly piesek ktory narobi halasu
    i duzy piesek ktory intruza wpierniczy z butami :-)

    Jezeli to nie pomoze to polisa pokryje czesc strat

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 12. Data: 2009-02-28 20:03:14
    Od: a...@g...com

    On 28 Lut, 20:32, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    [...]
    > Marketing.
    > Na dodatkowe zabezpieczenia wydałes 3,5tys pln a zniżka na polisie którą
    > dzieki temu uzyskasz to pewnie max 100zł rocznie. Polisy są stosunkowo tanie

    Z tym ze ja jednak licze bardziej na 5 min opoznienia moich okien i
    przyjazd ekipy interwencyjnej, a znizka na polisie to tylko dodatek,
    ktory pozwoli jednak w czasie zywotnosci domu splacic ta inwestycje :)

    > wiec te znizki to taka kiełbasa wyborcza. Złodzieje wiedzą do kogo idą, więc
    > jesli już sie zabezpieczać to nie oknami antywłamaniowymi, szybami P2 czy P4
    > ale przemyślaną instalacją alarmową która zareaguje już na wtargniecie na
    > teren posesji no i budynek zabezpieczyć tak aby pokierować złodzieja tam

    Ale z oknami bez okuc antywlamaniowych i szyb przynajmniej O2 / P2 -
    Twoj dom stoi otworem, bo 10 sek to zadne opoznienie we wlamaniu :)
    Innymi sposobami (brama garazowa, dziura w scianie, wyjecie dachowek)
    wejscie trwa jednak znacznie dluzej i to przede wszystkim okna
    powinnismy zabezpieczyc - szczegolnie ze statystyki pokazuja, ze
    wlamania przez okna to zdecydowana wiekszosc wlaman.

    > gdzie my chcemy. Pisał o tym kilkakrotnie szczegółowo Jacek"Plumpi"

    Pisal. Tylko ze to ma sens jezeli masz jakis "opozniacz", w tym
    wypadku to sa wlasnie okna antywlamaniowe.

    > Lumpów spod budki z piwem zniechęca juz naklejka agencji ochrony, a
    > zawodowca nie zatrzymają i szyby P2 pewnie.

    Pewnie. Ale opoznia :) Bo nie wymyslono jeszcze srodka, ktory na 100%
    zatrzymalby zlodzieja :) Trzeba wiec zrobic wszystko, zeby czujniki
    zareagowaly przy rozpoczeciu wlamania, ale wejscie do srodka odbylo
    sie jak najpozniej. Zwykle okna przy 10 sekundowym czasie sforsowania
    to zadna bariera. Przyjdzie taki zlodziej, przeskoczy przez Twoj plot
    (wlacza sie alarm), wylamuje w 10 sek okno, lapie laptopa, wychodzi,
    przeskakuje ponownie przez plot i znika. Po 4 minutach przyjezdza
    patrol interwencyjny :) Jaki sens ma tu alarm / monitoring ?

    Jest chyba dokladnie naodwrot.. ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2009-03-01 09:08:04
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    >Z tym ze ja jednak licze bardziej na 5 min opoznienia moich okien i
    >przyjazd ekipy interwencyjnej

    To musisz mieć najpierw alarm zewnętrzny bo bez niego te 5 min nic nie
    wnosi. Czasem się zastanawiam po co ludzie w domku instalują czujki w
    środku.

  • 14. Data: 2009-03-01 09:51:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:
> [...]
    >

    > To musisz mieć najpierw alarm zewnętrzny bo bez niego te 5 min nic nie
    > wnosi. Czasem się zastanawiam po co ludzie w domku instalują czujki w

    bo trzeba też w środku zamontowac syrenę tak ze 160 dB i stroboskopy.

  • 15. Data: 2009-03-01 10:38:26
    Od: a...@g...com

    On 1 Mar, 10:08, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:

    > To musisz mieć najpierw alarm zewnętrzny bo bez niego te 5 min nic nie
    > wnosi. Czasem się zastanawiam po co ludzie w domku instalują czujki w
    > środku.

    Oprocz czujek ruchu oczywiscie czujki zbicia szyby (reagujace juz po
    pierwszym uderzeniu lomem w szybe).

    Czujka ruchu na zewnatrz to nie zawsze dobre rozwiazanie - przebiegnie
    jakies zwierze i juz mamy falszywy alarm.. A nie dalej jak 3-4 tyg
    temu przebiegla kolo mojego domu... duuuza SARNA ;-)) Dom jeszcze
    oczywiscie nieogrodzony. Koty tez pewnie beda harcowac, no a oprocz
    tego bedzie biegac pies.. Bede myslal pozniej :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2009-03-02 10:16:49
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

    > Nie zapominaj, ze majac okna antywlamaniowe trzeba isc za ciosem.
    > Wiekszosc
    > bram garazowych tez da sie w miare latwo otworzyc, wiekszosc drzwi
    > uwazanych za "antywlamaniowe" ma kiepskie zamki lub ogolnie do niczego sie
    > nie nadaja, itp. itd. A dobre drzwi wejsciowe i drzwi z domu do garażu to
    > juz wiecej niz 3500 :)

    Zamiast zabezpieczać duże drzwi garażowe - lepiej zrobić porządne drzwi
    między garażem a domem. Najlepiej takie ognioodporne i antyzłodziejowe
    zarazem. Powinno wyjść znacznie taniej.