  • 1. Data: 2009-02-27 13:46:17
    Temat: dofinansowania z gminy
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Moja gmina głosi zacne hasła, przyroda, ekologia,
    bo my z dziada pradziada proekologiczni jesteśmy.

    Próbowałem sie dowiedzieć, czy tak "zelona" gmina posiada
    jakiś program dofinansowań rozwiazań ekologicznych - kolektory,
    pompy ciepła, piece co., przydomowe oczyszczalnie ścieków.
    Okazuje się, że nic podobnego.
    W jaki sposób można gminę pobudzić do działania. Czy to musi
    być wyłącznie własna inicjatywy gminy do pozyskania środków
    UE czy jakowych innych na rozwiazania ekologiczne, czy
    można gminę pobudzić do działania zbierając np. wnioski mieszkańców?
    Ewentualnie w jaki inny sposób można wspomóc gminę w działaniu,
    będąc szarym mieszkancem budującym dom?
    Może komuś udało się coś podobnego zdziałac w swojej gminie?

    Są jeszcze inne drogi starania się o dofinansowanie rozwiazań ekologicznych,
    pomijając gminę? Z starostwa? Od prezydenta Polski , premiera, ministrów,
    posłów ;-)?

    Pzdr
    Darek

  • 2. Data: 2009-02-27 14:34:17
    Temat: Re: dofinansowania z gminy
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 27 Lut, 14:46, "Darek" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    > pomijając gminę? Z starostwa? Od prezydenta Polski , premiera, ministrów,

    Inne drogi to jedynie dla instytucji niestety.
    Dla osób prywtnych to jedynie dofinansowanie do odsetek kredytu na
    inwestycje ekologiczne.

    Co do gminy to chyba trzeba zacząć od naciskania na swojego radnego.
    Generalnie wystarczy chyba aby gmina złożyła wniosek do wojewódzkiego
    funduszu ochrony środowiska.

    Pzdr
    QbaB

  • 3. Data: 2009-02-27 15:16:16
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "QbaB" <Q...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Co do gminy to chyba trzeba zacząć od naciskania na swojego radnego.
    > Generalnie wystarczy chyba aby gmina złożyła wniosek do wojewódzkiego
    > funduszu ochrony środowiska.

    zapewne gmina lozyla takie wnioski ale na wlasne potrzeby inwestycyjne, np
    kanalizacja w gminie, wodociagi w gminie, etc.
    Co do dawania kasy ludziom to zalezy od radnych na zebraniu i czy
    jakikolwiek radny wyjdzie z taka inicjatywa (musi zglosic wniosek do
    przedyskutowania)

  • 4. Data: 2009-02-28 07:25:02
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Darek pisze:

> [...]
    > jakiś program dofinansowań rozwiazań ekologicznych - kolektory,
    > pompy ciepła, piece co., przydomowe oczyszczalnie ścieków.

    Trudno dac żywe pieniadze wprost do łap kilku wybranców.

    Za to gmina moze kupic jakis projekt i rozdawac go za darmo,
    zapewnic konsultacje czy fachowy nadzór. Moze przeszkolic
    w czyms tam swojego czlowieka i rozpowszechniac jakas
    technologie na swoim terenie. Moja gmina tak robi z przydomowymi
    oczyszczalniami scieków.

    pozdro
    --
    A S