  • 1. Data: 2009-05-24 05:19:57
    Temat: Olej do podlog - jak najtaniej
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Mam duza powierzchnie podlogi i specjalny olej do podlog bylby dla mnie za
    drogi.
    Wyczytalem ze :
    "Olej do podłóg jest naturalnym środkiem na bazie olejów roślinnych,
    wosków, substancji pomocniczych i pigmentów".

    Najtanszym olejem roslinnym jest olej rzepakowy.
    Czy ktos z Was ma jakies doswiadczenia z olejowania podlogi takim olejem?
    Co moze byc zlego w uzyciu takiego oleju?
    Przypuszczam ze producent tez uzywa jakis najtanszy olej roslinny po czym
    gotowy produkt sprzedaje za grube pieniadze.

    Rodzaj materialu na podloge nie ma tu znaczenia (drewno czy cegla) problem
    jest tan sam. Jedyne czego sie obawiam to czy taki olej po jakims czasie nie
    bedzie smierdzial zjelczalym olejem ale przeciez gotowe produkty tez sa na
    bazie oleju roslinnego.

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2009-05-24 05:37:29
    Temat: Re: Olej do podlog - jak najtaniej
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > Przypuszczam ze producent tez uzywa jakis najtanszy olej roslinny po czym
    > gotowy produkt sprzedaje za grube pieniadze.

    Olej lniany jak juz mozesz probowac czy efekty cie zadowola, ostrzegam,
    schnie dlugo.

    Co do zawartosci "najtanszych" olejow roslinnych w olejowoskach do
    podlog....a nic nie powiem ;)

    AHa - jesli chcesz uzyskac efekt porzadnego preparatu za pomoca taniego
    zamiennika (tj samego oleju) to efekty moga cie nie zadowolic, w tych
    prawdziwych woski grają znaczna role, nie tyle sam olej.

    Ile masz tej powierzchni i co znaczy za drogi ? Jaki jest budzet ? Moze
    trafiles na jakis drogi produkt (sa ceny tych olejowoskow do podlog sa
    naprawde rozne) ?

    Kane

  • 3. Data: 2009-05-24 08:02:07
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Olej lniany jak juz mozesz probowac czy efekty cie zadowola, ostrzegam,
    > schnie dlugo.

    Uzupełniając:
    z tanszych prostych produktow masz gotowy altaxin czy jakos tak (kosztuje to
    grosze, nei wiem ile warte ale jeden z moich znajomych rzemieslnikow to
    stosuje) - jest w marketach i na allegro
    z drozszych ale nadal bez woskow np SCALA - golvolia natur, znajdziesz to w
    Arkadia Farby S.C. (google lub allegro). okolo 120zl za 4litry.

    natomiast jesli chcialbys zaryzykowac z czystym lnianym to 5 litrow kosztuje
    jakies 60zl plus terpentyna (zmniejsza gestosc oleju pomagajac mu wniknac
    glebiej w strukture - istotne przy impregnacji, nie wiem jak przy
    wykonczeniu podlog) litr jakeis 15-20zl. Do impregnacji i na zewnatrz miesza
    sie w stosunku 1:1 - na podlogi wewnetrzne pewnie wiecej oleju. Ale nie
    sadze zeby nadawalo sie to jakos do podlog - to sie nie utwardzi
    powierzchniowo w zaden sposob, trzeba by przetestowac. Ja to uzywalem ale na
    elementach gdzie ostatnia powloke robilem jednak jakims olejowoskiem (chocby
    osmo) np niebawem bede tak wykanczal parapety. W kwesti oleju lnianego
    moglbys zapytac tez w Arkadia SC - oni beda wiedziec dokladnie.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2009-05-24 09:47:52
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał

> [...]
    > wniknac glebiej w strukture - istotne przy impregnacji, nie wiem jak przy
    > wykonczeniu podlog) litr jakies 15-20zl.

    Czy olej lniany i pokost to to samo czy pokost jest po jakiejs obrobce?
    Ja w sumie mam ok 60 m2 podlogi z cegly.
    Dotychczas impregnowalemm ja woskowa pasta do podlog jednak nie podoba mi
    sie to gdyz pasta po wyschnieciu w porach jest biala a to nie jest zbyt
    ciekawie.

    Kiedys przez przypadek na ta cegle wylalo mi sie troche goracego rosolu.
    Przez pare miesiecy mimo czestego mycia tej podlogi slad po rosole
    utrzymywal sie i byla to piekna soczysta czerwien cegly (lepiej niz po
    pascie).
    Wnioskuje stad ze natluszczenie tej podlogi jakims olejem bedzie mialo
    najlepszy efekt. Oczywiste jest ze taka impregnacja na dlugo nie starcza i
    trzeba ja powtarzac przynajmniej co 3 miesiace, stad pytanie o tani
    specyfik.
    Moze faktycznie goracy rosol gotowany na szkieletach z kurczakow zalatwilby
    sprawe.

    --
    Tomasz

  • 5. Data: 2009-05-24 11:41:45
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Czy olej lniany i pokost to to samo czy pokost jest po jakiejs obrobce?

    Olej to olej. Pokost produkuje sie z oleju lnianego tj jest to olej z
    odpowiednimi dodatkami przyspieszajacymi schniecie i robiacymi cos tam
    jeszcze - nie pamietam.

    > Ja w sumie mam ok 60 m2 podlogi z cegly.

    Wiekszosc tego co mowilem odnosilo sie zastosowan na drewno. Przy cegle nie
    wiem jak wyglada sprawa olejowania tegoz.

> [...]
    > Przez pare miesiecy mimo czestego mycia tej podlogi slad po rosole
    > utrzymywal sie i byla to piekna soczysta czerwien cegly (lepiej niz po

    Skoro przeprowadziles juz testy na tluszczu o niskiej gestosci i
    intensywnosci (rosolek ;) ) to przeprowadz identyczny z olejem test na
    kawalku cegły i tyle. Nie mam pojecia jak sie to zachowa - do cegły i
    kamienia sa odpowiednie impregnaty (takze koloryzujace czy intensyfikujace)
    i to raczje nalezaloby uzyc, keidys taki gdzies uzywalem na zewnatrz ale
    wydajnosc wynosila okolo 5 metrow z litra przy cenie 30-40zl/litr.

> [...]
    > najlepszy efekt. Oczywiste jest ze taka impregnacja na dlugo nie starcza i
    > trzeba ja powtarzac przynajmniej co 3 miesiace, stad pytanie o tani

    A masz kawalek w ktorym mozesz zaryzykowac z tym olejem lnianym ? Mozesz
    kupic po pol litra terpentyny i oleju i sprawdzisz. Male opakowania kupisz w
    sklepie dla plastykow (terpentyna) i kosmetycznym lub allegro (olej lniany).
    Albo zadzwon do w/w Arkadii i popros o wyslanie probki litr gotowej
    mieszanki. Moze przy okazji doradza co cos innego.

    Kane