    From: "Tomasz" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Olej do podlog - jak najtaniej
    Date: Sun, 24 May 2009 11:47:52 +0200

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał

    > natomiast jesli chcialbys zaryzykowac z czystym lnianym to 5 litrow
    > kosztuje jakies 60zl plus terpentyna (zmniejsza gestosc oleju pomagajac mu
    > wniknac glebiej w strukture - istotne przy impregnacji, nie wiem jak przy
    > wykonczeniu podlog) litr jakies 15-20zl.

    Czy olej lniany i pokost to to samo czy pokost jest po jakiejs obrobce?
    Ja w sumie mam ok 60 m2 podlogi z cegly.
    Dotychczas impregnowalemm ja woskowa pasta do podlog jednak nie podoba mi
    sie to gdyz pasta po wyschnieciu w porach jest biala a to nie jest zbyt
    ciekawie.

    Kiedys przez przypadek na ta cegle wylalo mi sie troche goracego rosolu.
    Przez pare miesiecy mimo czestego mycia tej podlogi slad po rosole
    utrzymywal sie i byla to piekna soczysta czerwien cegly (lepiej niz po
    pascie).
    Wnioskuje stad ze natluszczenie tej podlogi jakims olejem bedzie mialo
    najlepszy efekt. Oczywiste jest ze taka impregnacja na dlugo nie starcza i
    trzeba ja powtarzac przynajmniej co 3 miesiace, stad pytanie o tani
    specyfik.
    Moze faktycznie goracy rosol gotowany na szkieletach z kurczakow zalatwilby
    sprawe.

    --
    Tomasz