  • 1. Data: 2009-07-08 09:01:49
    Temat: Olejowanie półek na książki
    Od: Piotr <s...@t...net.pl>

    Chciałbym zaolejować półki z surowego drewna, ale zastanawiam się, czy
    stojące na nich książki nie zabrudzą się po jakimś czasie od tego
    oleju. Wiem, że po dwóch dniach stania nic się nie stanie, ale po
    dwóch latach?
    Macie jakieś doświadczenia z tym związane?
    Piotr

  • 2. Data: 2009-07-08 10:09:36
    Temat: Re: Olejowanie półek na książki
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <s...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    s.googlegroups.com...
[...]

    a czemu zaoleic? a nie pokostem pokryc?

  • 3. Data: 2009-07-08 10:19:33
    Od: Piotr Sitarski <s...@t...net.pl>

    On 8 Lip, 12:09, "Misiek" <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Macie jakieś doświadczenia z tym związane?
    > Piotr
    >
    > a czemu zaoleic? a  nie pokostem pokryc?

    Bo akurat mam olej do drewna. A dlaczego pokost lepszy?

    Piotr

  • 4. Data: 2009-07-08 10:55:06
    Od: Piotr Sitarski <s...@t...net.pl>

  • 5. Data: 2009-07-08 10:59:05
    Od: Piotr Sitarski <s...@t...net.pl>

> [...]
    > Macie jakieś doświadczenia z tym związane?
    > Piotr
    >
    > a czemu zaoleic? a  nie pokostem pokryc?

    Bo akurat mam olej do drewna. A dlaczego pokost lepszy? Zawsze
    myślałem, że dobry olej jest lepszy niż pokost.

    Piotr

  • 6. Data: 2009-07-08 11:06:55
    Od: Piotr Sitarski <s...@t...net.pl>

> [...]
    > Piotr
    >
    > a czemu zaoleic? a  nie pokostem pokryc?

    Bo akurat mam olej do drewna. A dlaczego pokost lepszy? Zawsze
    myślałem, że dobry olej jest lepszy od pokostu.

    Piotr

  • 7. Data: 2009-07-08 11:53:40
    Od: "JacekG." <s...@p...onet.pl>

    Piotr Sitarski pisze:
> [...]
    >
    > Bo akurat mam olej do drewna. A dlaczego pokost lepszy? Zawsze
    > myślałem, że dobry olej jest lepszy od pokostu.

    Mam wrażenie, że pokost to też olej?
    Nie mam doświadczeń ale jestem pewien, że papier naciągnie olej z
    drewna. Proponował bym kapon a może zostawić naturalne drewno.
    Pozdrawiam.
    JacekG.

  • 8. Data: 2009-07-08 15:56:09
    Od: "W." <h...@g...pl>

[...]

    Woskiem. Ładnie wypolerować póżniej i będą piękne półki.

  • 9. Data: 2009-07-08 18:35:42
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    >Macie jakieś doświadczenia z tym związane?

    Ja mam półkę zalaną olejem lniany z terpentyną, moja ulubiona mieszanką.
    Niestety nei wiem czy papier by sie po pewnym czasie odbarwial bo gdy olej
    wysechł całość zaciągnąłem olejowoskiem. Na tym olejowosku (woski twarde)
    stoi juz dlugo rozna makulatura i nic sie nie dzieje.

    Tak jak kolega W. - na takie zastosowanie olejowosk moge polecic jako
    sprawdzone.

    Kane

  • 10. Data: 2009-07-10 07:59:29
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Piotr pisze:

    > oleju. Wiem, że po dwóch dniach stania nic się nie stanie, ale po
    > dwóch latach?
    > Macie jakieś doświadczenia z tym związane?

    Nie martw się - pokrycie olejowe "schnie" tak samo jak każde inne,
    tylko nieco dłużej (chyba że to olej chemoutwardzalny). Drewno nie
    zostaje tłuste :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio