  • 1. Data: 2009-07-07 20:24:38
    Temat: Koszenie z pradem czy bez?
    Od: "jh" <N...@r...kielce.pl>

    Przeglądam i archiwum grupy i insze wywody i jakoś tak wszyscy piszą o
    kosach spalinowych, a nie pisza, czemuż to te na prąd złe są. Mam niewielką
    działkę (1000 m2), w tym domek, a wokół do uporządkowania pobudowlany
    burdelik, czyliż trawę, osty, perz i takie tam ;) Nawet wysokie. Z prądem
    problemu nie ma, kabelek sięgnie wszędzie. No i chyba ciszej niż z
    dwutaktem. Widzę, że te na prąd bywają wg Alledrogich opisów nawet do 2KW.
    Czy to naprawdę mało, czy zdecydowanie warto kupić kosę spalinową?
    "Normalną" kosiarkę planuję kupić sensowną, ale już po nawiezieniu ziemi i
    zagospodarowaniu działki. Widzę wątek "Narzędzia na działkę" z 22 czerwca
    br., ale z niego nie wynika mi, dlaczego spalinowa, a właściwie brak jest
    propozycji podkaszarki (jak zwał tak zwał) elektrycznej. Co w nich złego?

    Jacek

  • 2. Data: 2009-07-07 20:26:54
    Temat: Re: Koszenie z pradem czy bez?
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    czasami trzeba skosić za płotem albo gdzieś dalej - kosiłem kiedyś wykaszarką
    elektryczną i po zmianie na spalinową widzę same zalety (oprócz może hałasu)

  • 3. Data: 2009-07-07 20:40:15
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "jh" <N...@r...kielce.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > propozycji podkaszarki (jak zwał tak zwał) elektrycznej. Co w nich złego?

    Poszukaj sobie elektrycznej o mocy 5,5kW.

  • 4. Data: 2009-07-07 20:51:43
    Od: "jh" <N...@r...kielce.pl>

    > Poszukaj sobie elektrycznej o mocy 5,5kW.

    Wyczuwam sarkazm... Mylę się?

    Dlaczego akurat 5,5? Drzew ścinać nie muszę :P, mam chwasty, grubsze osty,
    trawę etc. Czy do tego 1200W będzie za mało? Uzasadnij, bo szukam właśnie
    argumentów, a nie wyboru modelu.

    Jacek

  • 5. Data: 2009-07-07 20:54:00
    Od: "jh" <N...@r...kielce.pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > czasami trzeba skosić za płotem albo gdzieś dalej - kosiłem kiedyś
    > wykaszarką elektryczną i po zmianie na spalinową widzę same zalety (oprócz
    > może hałasu)

    Za płotem pewnie nie będę, bo jest pole - takie z żytkiem, a tam raczej
    kombajn, a nie moja kosa :D Jaką moc elektrycznej z jaką mocą spalinowej
    porównujesz? I czy to ma kluczowe znaczenie? Jakie są te zalety spalinowej?

    Jacek

  • 6. Data: 2009-07-07 21:21:10
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    acha - ostatnio u mnie prądu nie było więc poszedłem sobie pokosić ....

  • 7. Data: 2009-07-07 22:01:43
    Od: "jh" <N...@r...kielce.pl>

    > acha - ostatnio u mnie prądu nie było więc poszedłem sobie pokosić ....

    A u mnie jak prądu to nie ma, to stacja benzynowa jest nieczynna i paliwa do
    kosy nie kupię :P

    Poproszę o bardziejsze argumenty...

    Jacek

  • 8. Data: 2009-07-07 22:25:37
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

> [...]
    > działkę" z 22 czerwca br., ale z niego nie wynika mi, dlaczego spalinowa,
    > a właściwie brak jest propozycji podkaszarki (jak zwał tak zwał)

    Mam działkę 1300 metrów, pobudowlany bałagan, humus odsunięty na bok, rosną
    sobie chwasty i trawy. Zastanawiałem się nad kosą elektryczną, ale w końcu
    wybrałem podkaszarke spalinową CMI czyli chińszczyznę. Kosztowała mnie w OBI
    jakieś 300 zł, więc wydatek żaden. Moc 1 KM czyli 750 W, jest lekka (5,4 kg)
    i można nawet kosić jedną ręką, nie potrzeba paska do wieszania na szyi. Po
    kilku koszeniach nie wyobrażam już sobie ciągnięcia za sobą kabla przez ten
    cały bałagan, przez chwasty, górki i skarpy. Cena może budzić obawy o
    jakość, na razie jest OK i myślę, że wytrzyma do czasu kupna docelowego
    sprzętu. Zapłon działa bezproblemowo. Jedyne z czym mam kłopot, to koszenie
    chwastów o grubych łodygach powyzej 15 mm srednicy, ale takich okazów na
    szczęście jest niewiele (kosząc je muszę uważać aby nie stopić żyłki).

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 9. Data: 2009-07-08 02:35:48
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Wyczuwam sarkazm... Mylę się?

    Nie ma takich. Spalinowa jest zdecydowanie bardziej praktyczna niż
    elektryczna. A jak jesteś młody to wystarczt zwykła kosa, chyba, że chcesz
    po 600 latach mieć trawnik angielski...

  • 10. Data: 2009-07-08 07:01:15
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    jh pisze:
    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A u mnie jak prądu to nie ma, to stacja benzynowa jest nieczynna i
> [...]

    Jak raz kupisz 5l paliwa to przy tej działce będziesz mieć na cały
    sezon. Nie będziesz biegał co koszenie na stacje.

    Koszenie sprowadza się do... koszenia. najbardziej irytującą częścią
    koszenia kosiarką elektryczną jest rozkładanie przewodu, pilnowanie żeby
    go nie skosić, przekładanie, zwijanie... Czasem ze względu na powyższe
    odechciewa mi się kosić.

    Mówisz że za płotem jest pole i tam kombajny jeżdżą. A ja daleko do
    płotu? na pewno między tym polem a płotem jest przynajmniej
    kilkadziesiąt centymetrów trawnika - do tego celu jest właśnie
    podkaszarka - pociągnij tam kabel, zwłaszcza gdy trawnik ma wymiar np
    0,5x30m.

    Tyle ode mnie. Żeby było ciekawiej mam podkaszarkę elektryczną za 50zł z
    marketu:) - działa, ale ten kabel...:|
    Spalinową się bawiłem jak jeszcze mieszkałem u rodziców - mam więc
    porównanie.

    Pozdrawiam
    Rafał