  • 11. Data: 2010-02-21 12:25:55
    Temat: Re: Oświetlenie taśmami LED
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-15 21:41, Rentier pisze:
    > A czy nie stosuje się zasilaczy impulsowych do takich tasiemek?
    > Impulsowych w sensie podawania max prądu dla leda, lub nawet nieco ponad
    > o duzej częstotliwosci i krótkich impulsach?
    > Led świeci jak oszalały, a przy tym sie nie przegrzeje..
    Zasilacz impulsowy wcale nie oznacza ze dioda jest sterowana impulsami!
    Oznacza to ze do redukcji napiecia wykorzystano impulsowa przetwornice
    (step down) i tyle.
    Prawdopodobnie masz na mysli sterowanie PWM (sterowanie szerokoscia
    impulsu).
    Niestety zmartwie Cie ale dioda grzeje sie takze przy tym rodzaju
    sterowania :) Poczytaj wiecej o tym jak dziala dioda LED i jak sie ja
    steruje. To ze uzyjesz PWM-a nie oznacza ze przekroczysz jakas magiczna
    bariere perypetum mobile i bedziesz mogl ja sterowac niewiadomo jakim
    pradem i ze uzyskasz niewiadomo jaki strumien swietlny ;)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom