  • 1. Data: 2010-02-10 22:10:05
    Temat: Oświetlenie taśmami LED
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam
    Czy ktoś użytkuje takowe?
    Po czym odróżnić badziew, w którym padnie co trzecia dioda, lub spadnie ich jasność
    od taśm markowych?
    Chcę w obniżonym suficie zainstalować takie coś żeby sufit wyższy rozświetlić miękkim
    światłem...

  • 2. Data: 2010-02-10 22:46:43
    Temat: Re: Oświetlenie taśmami LED
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-02-10 23:10:05 niejaki Rentier napisał:
> [...]
    od taśm markowych?
    > Chcę w obniżonym suficie zainstalować takie coś żeby sufit wyższy rozświetlić

    ja zastosowałem do oświetlenia szafek w kuchni

    po czym rozpoznać to ci nie powiem - swoje listwy kupowałem na warszawskim
    wolumenie po kilku niedzielach szukania - trafiłem na naprawdę niesamowite
    są to listwy własnej roboty sprzedawcy - wykonane bardzo estetycznie i
    strasznie jasno swiecące - na tyle jasno że blat pod pojedynczą szafką jest
    oświetlany przez 3 diody - w całej kuchni mam zamontowane 4 takie 3 diodowe
    listewki
    z tego co się dowiedziałem są to diody stosowane w "komórkach" jako "lampy
    błyskowe"
    zasilanie z 12v zasilacza od jakiegoś kompletu z ikei

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2010-02-11 13:21:40
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ich jasność od taśm markowych?
    > Chcę w obniżonym suficie zainstalować takie coś żeby sufit wyższy
    Ja po kupnie w Castoramie listew LED do łazienki zaczłaem szukać czegoś
    ładniejszego (obudowa niezbyt ładna, a światlo niby białe, lecz wchodzące w
    kolor żólto-zielony. Na allegro trafiłem na sprzedającego LightingStar -
    kupiona od niego taśma (obecnie nie jest wystawiona), reklamowana jako
    produkt polski, świeci bardzo ładnym ciepłym światłem, które trudno odróżnić
    od żarówki halogenowej. W każdym razie kolor skóry nie jest zafałszowany.
    Tu jest inna taśma tego sprzedawcy oraz skrócona oferta na inne taśmy:
    http://www.allegro.pl/item905242695_listwa_led_smd_d
    esign_long_power_mocna.html

    A wcześniej kupione w Castoramie listwy poszły w odstawkę.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 4. Data: 2010-02-11 20:55:36
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-10 23:10, Rentier pisze:
    > Czy ktoś użytkuje takowe?
    Tak, mam na nich zrobiony salon.
    Podswietlaja sufit tak wiec widac tylko swiatlo rozproszone.
    Dlugosc to okolo 7m i jestem z nich baaardzo zadowolony m in dlatego ze
    swietnie docieplily mi dosc zimne halogenki LED.
    Calosc wygladaj jak ponizej:
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/s6aZ2BxlfIO8fjmf
    KR0lrw?feat=directlink

    Co do trwalosci to mysle ze tragizujesz, te co ja mam sa bardzo solidnie
    wykonane i ich konstrukcja powoduje ze faktycznie jak padnie jedna dioda
    na 3 to przestaja swiecic 3 od razu ale jednak pozostale kilkaset swieci
    nadal...
    Wymiana na nowa diode kosztuje 50 gr lub mozna z odpadkow wymienic te
    wadliwe 5 cm tasmy :D
    W chwili obecnej kupisz to za jakies 100 zla za 5 mb.

    > Po czym odróżnić badziew, w którym padnie co trzecia dioda, lub spadnie
    > ich jasność od taśm markowych?
    Nie sadze czy sa tasmy "markowe".
    Owszem widzialem na luxeonach czy cree moduly oswietleniowe ale one
    zawieraja max 5-10 diod i kosztuja straszna kase.
    Moje dostalem wrecz prosto z Chin ;) ale tam robi to jedna - dwie firmy.

    > Chcę w obniżonym suficie zainstalować takie coś żeby sufit wyższy
    > rozświetlić miękkim światłem...
    Zobacz wiec fotke ktora zapodalem powyzej.

    Doradze Ci tylko ze problematyczne moze byc zasilanie dluzszej tasmy z
    zasilacza bo:
    1. Wymagany jest zasilacz wiekszej mocy > 36W a to juz koszt bardzo duzy
    bo ponad 200 zl w zastosowaniach dedykowanych (LED jest trendy i cool
    wiec trzeba loic klientow za "nowosci", tj stabilizator za pare zl).
    Zamiast niego mozesz kupic na alledrogo zasilacz do laptopa 12V/5A za
    jakies 45-70 zl albo ostatnio kupilem hit: zasilacz do XBoxa 12V 14.7A z
    ucieta koncowka za 45 zl ;D (sa jeszcze dostepne takowe)
    2. Zasilanie dlugiej tasmy (powyzej 3m) tylko z jednej strony moze sie
    skonczyc przepaleniem cieniutkich sciezek na niej (prady sa calkiem
    konkretne), dlatego zalecane jest doprowadzenie zasilania do takich
    odcinkow oddzielnie (to chyba jeden z czestszych powodow przepalenia tej
    tasmy).

    Po spelnieniu powyzszych mozesz cieszyc oczy milym swiatlem :)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 5. Data: 2010-02-12 07:06:57
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Artur Lew pisze:
> [...]
    > jakies 45-70 zl albo ostatnio kupilem hit: zasilacz do XBoxa 12V 14.7A z
    > ucieta koncowka za 45 zl ;D (sa jeszcze dostepne takowe)

    Czy nie mozna wykorzystac zwyczajnego zasilacza "second hand"
    od PC za kilka zl?

    pozdro
    --
    A S

  • 6. Data: 2010-02-12 19:45:29
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-12 08:06, Andrzej S. pisze:
    > Czy nie mozna wykorzystac zwyczajnego zasilacza "second hand"
    > od PC za kilka zl?
    Hmm, odkad pamietam to w miare sprawne kosztuja kolo 40 zl ;)
    A oprocz tego posiadaja pare cech:
    Stabilizacja na mniejszych pradach nie jest wcale taka doskonala i
    wymaga ingerencji w srodek zasilacza albo trzeba dodac np zarowke malej
    mocy zeby zasilacz byl obciazony.
    Tak wiec bez minimalnej chociazby znajomosci elektroniki sie nie obejdzie.
    Dodatkowo gabaryty praktycznie dyskwalifikuja to w zastosowaniach
    podtynkowych czy podsufitowych.
    Dodatkowo taki zasilacz wymaga dosc intensywnego chlodzenia (wiatraczek)
    i w w/w miejscach trudno o takie warunki.
    Polecam watek na grupie modelarskiej o przerabianiu takeigo zasilacza :)
    Te od laptoka czy xboxa maja nastepujace zabezpieczenia:
    * przeciwprzepieciowe
    * przeciwzwarciowe
    * temperaturowe
    i umozliwiaja prace w pelnej zabudowie przy w miare kompaktowych wymiarach.

  • 7. Data: 2010-02-14 13:00:46
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    > Hmm, odkad pamietam to w miare sprawne kosztuja kolo 40 zl ;)
    > A oprocz tego posiadaja pare cech:

    Mozna kupic znacznie taniej, powiedzmy 15 zl.
    Mam takie rozwiazanie (jednym zasilaczem zasilam 2 monitory i parę
    LEDów). Prąd rzeczywiscie tętni (nie wiem jak dla LEDów - monitorom
    przeszkadza) - receptą jest dociążenie linii 5V zarówką choinkową.
    Wentylator zasilacza przepialem na 5V by nie szumial.

    Nie zastanawialem sie, na ile jest to oszczedne. Oczywiscie nie
    ma mowy o wsadzeniu tego pod tynk, za to gdzies na szafę juz mozna :-)

    pozdr serd
    --
    A S

  • 8. Data: 2010-02-14 14:39:30
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Nie zastanawialem sie, na ile jest to oszczedne. Oczywiscie nie
    > ma mowy o wsadzeniu tego pod tynk, za to gdzies na szafę juz mozna :-)

    Na Allegro można czasem kupić zasilacze przemysłowe z wyjściem 5V z małymi
    tętnieniami i z dużymi prądami.

  • 9. Data: 2010-02-15 20:09:15
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-14 15:39, Prawusek pisze:
    > Na Allegro można czasem kupić zasilacze przemysłowe z wyjściem 5V z małymi
    > tętnieniami i z dużymi prądami.
    Na prawde polecam ten do XBoxa.
    Nie mierzylem nim maksymalnego pradu tj 14.7 A ale laduje nim dosc duzy
    zestaw ogniw LiPol i wytrzymuje.
    Dodatkowo z fajnych rzeczy to ma miekki start - tj wlacza sie po zwarciu
    linii 5V.
    Nio i cena 45 zl jest smieszna biorac pod uwage mozliwosci :)

  • 10. Data: 2010-02-15 20:41:33
    Od: Rentier <f...@g...com>

    A czy nie stosuje się zasilaczy impulsowych do takich tasiemek?
    Impulsowych w sensie podawania max prądu dla leda, lub nawet nieco ponad o duzej
    częstotliwosci i
    krótkich impulsach?
    Led świeci jak oszalały, a przy tym sie nie przegrzeje..