  • 21. Data: 2017-07-08 16:21:05
    Temat: Re: Oszczędzanie na dachu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > w polsce jest 6 mln BUDYNKÓW stan na 2011 rok
    > Ile tych dachów spadło ?
    > Jaki to procent całość 0,01%?

    No to masz, trąba przeszła przez JEDNĄ wieś i zdjeła 20 dachów.
    To jaki jest tu procent?

    https://wiadomosci.wp.pl/traba-powietrzna-w-landzmie
    rzu-olbrzymie-zniszczenia-6141819699656833a

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 22. Data: 2017-07-08 16:44:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 8 lipca 2017 16:21:07 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > No to masz, trąba przeszła przez JEDNĄ wieś i zdjeła 20 dachów.
    > To jaki jest tu procent?
    >
    > https://wiadomosci.wp.pl/traba-powietrzna-w-landzmie
    rzu-olbrzymie-zniszczenia-6141819699656833a

    tyle ze budynkow nie buduje sie na warunki ekstremalne, a typowe niekorzystne.
    Nie oplaca sie wszystkich budynków budowac odporne na trąby powietrzne jesli uszkadza
    sie od tego nikły procent.

    b.

  • 23. Data: 2017-07-09 14:44:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-08 o 16:44, Budyń pisze:

> [...]
    > Nie oplaca sie wszystkich budynków budowac odporne na trąby powietrzne jesli

    Po 1 to u nas są trąbki a nie trąby, lokalne i stosunkowo słąbe w
    porównaniu do amerykańskich, po 2 jak popatrzysz na zdjęcia to wiatr
    80-100km/h zrobiłby to samo albo i więcej, te dachy i domy bardzo liche
    były, a jak już była mocniejsza konstrukcja to ją zdjeło całą i traktor
    przgniotła, bo była zle przymocowana do domu, albo prawie wcale.

    http://slask.onet.pl/nawalnice-nad-polska-spore-znis
    zczenia-na-slasku-i-opolszczyznie/gxxelpd#slajd-4

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 24. Data: 2017-07-10 13:37:22
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 7 Jul 2017 13:33:46 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > I powyższe bym Borysowi polecił przeczytać bo on promotor wybitny
    > przewymiarowywania itp.

    A w życiu, dla mnie to przewymiarowanie też jest bez sensu. Ale przy
    kulturze technicznej jaka panuje na budowach to jest to smutna konieczność.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 25. Data: 2017-07-10 17:34:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 10 lipca 2017 13:37:32 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
    > A w życiu, dla mnie to przewymiarowanie też jest bez sensu. Ale przy
    > kulturze technicznej jaka panuje na budowach to jest to smutna konieczność.

    Czyli moje 47 kubików drewna i tona gwoździ to nie przewymiarowanie,
    tylko zapas na budowlańców i tornada ;P

    L.