  • 1. Data: 2010-10-29 19:02:47
    Temat: Oznaczenia dysz gazowych a rzeczywisty wymiar
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    Kupiłem kuchenkę gazową firmy TEKA ustawioną fabrycznie na zasilanie gazem
    ziemnym. Chcę ją przystosować do zasialnia gazem z butli, bo ziemnego nie
    mam i nie zapowiada się w najbliższym czasie.
    Wprawdzie kuchenka jest jednopalnikowa, ale do wymiany są czery dysze
    (niestety nie są załączone do sprzętu).
    Serwis TEKA w Warszawie nie bardzo chce/umie mi pomóc bo nie mają tego
    modelu w ofercie na terenie Polski.
    Cztery dysze do wymiany (zgodnie z instrukcją) powinny mieć wymiary: E, 23,
    112, 52. O ile wymiary cyfrowe dotyczą pewnie średnicy otworu dyszy i
    całkowitych wielokrotności 1/100mm o tyle zachodzę w głowę co to za wymiar
    "E"? Czy to jakieś standardowe oznaczenie? Dzwoniłem do kilku gazowników,
    ale akurat Ci z którymi rozmawiałem tego nie wiedzą.
    Dla odmiany dysze które mam zamontowane (te do gazu ziemnego) mają
    oznaczenia Y, 36, 173, 174.
    Czy ktoś z kolegów zna rozwiązanie tego problemu?
    Pozdr.
    Krzysiek

    PS. Model kuchni to VT 1G WOK AI AL (GKS 300). W ostateczności wymontuję te
    dysze które są i dam ślusarzowi do zrobienia takie same, tylko z innymi
    średnicami otworów (zauważyłem, że generalnie rzecz biorąc proporcja otworu
    dla gazu ziemnego do otworu dla LPG to około 3/2). Niemniej zdecydowanie
    wolałbym ustalić co oznacza wskazany wymiar literowy i kupić/dorobić dysze
    dokładnie takie jak podaje instrukcja. Dla gazu G20 (H,E,E+; 20/25mbar) ten
    problematyczny wymiar to Y, dla G25 (LL, 25mbar) to P, dla G25 (L, 25mbar)
    to Y, dla G30 (LPG, 50mbar) to C, i wreszcie tak jak pisałem wyżej dla G30
    (28-30/37mbar) to E.