    From: Franc <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC - lokalne ceny
    Date: Wed, 23 Oct 2013 08:57:39 +0200

    Dnia Tue, 22 Oct 2013 23:44:33 -0700 (PDT), w...@g...com napisał(a):

    > Hej
    > Akurat tutaj się zgadzam z panem Adamem. Sam mam założoną went.mech. Projekt
    wentylacji kosztował 600zł zrobiony przez znaną firmę. Tylko że na papierze linia
    poprowadzona prosto (w wymiarze 2d) wcale nie oznacza poprowadzenia w linii w 3d (np.
    nie uwzględnia różnicy poziomów stropów). I rozmawiałem z ludźmi, którzy mają ten sam
    projekt i róznie to zrobili, bo w projekcie na papierze nie ma tego uwzględnionego.
    > Po drugie całość można zoptymalizować.
    > Po trzecie projekt zakłada chyba maxymalną wentylację budynku (coś jak projekt
    ogrzewania ilość kaloryferów dla -20stopni), a w praktyce wystarczy chyba z 1/4
    przepływu tego powietrza.
    > Po czwarte - to mam wrażenie, że projektant ma nieograniczoną wyobraźnię i nie
    liczy się wogole z kosztami inwestora - np. u mnie miały być rury fi90 - skąd ja
    kurde takie znajdę, kupiłem fi100 - bo nie wierzę, że 1cm przekroju zaburzy.
    > Po piątek - koszty zrobienia wentylacji proponowaną przez firmy jest faktycznie
    wysoki. Na moim przykładzie mogę powiedzieć, że wystarczy mieć majstra, albo samemu i
    chociażby przy okazji podwieszania sufitów, etc. rozłożyć samodzielnie rury. Wtedy
    najdroższą inwestycją będzie rekuperator.

    Co to za znana firma?
    W projekcie rozumiem masz rozpisane materiały - czego ile itp.

    --
    Franc