  • 1. Data: 2022-03-13 11:31:08
    Temat: PC monoblok PW bez modułu hydr
    Od: ks <b...@b...pl>

    Witam,

    Czy ktoś możne polecić pompę ciepła monoblok PW bez tzw. modułu
    hydraulicznego?
    Moduł hydrauliczny czasem montowany w domu czasem jest w samej pompie na
    zewnątrz zwykle ma w środku pompę obiegową, grzałkę i sterownik.
    Moja instalacja ma już grzałkę i pompę obiegową, dlatego szukam pompy
    bez tych elementów.

    Pozdrawiam.
    K.S.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 2. Data: 2022-03-13 12:04:29
    Temat: Re: PC monoblok PW bez modułu hydr
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/03/2022 11:31, ks wrote:
    > Czy ktoś możne polecić pompę ciepła monoblok PW bez tzw. modułu
    > hydraulicznego?

    Na przykład moja, Sprsun. Ale nie napisałeś jaka moc.

  • 3. Data: 2022-03-13 12:15:15
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2022-03-13 o 12:04, heby pisze:

    > Na przykład moja, Sprsun. Ale nie napisałeś jaka moc.

    Moc najlepiej około 8 kW.

  • 4. Data: 2022-03-13 12:36:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/03/2022 12:15, ks wrote:
    > Moc najlepiej około 8 kW.

    https://allegro.pl/oferta/pompa-ciepla-sprsun-9-6kw-
    11770432139

    Tylko aby była jasność: ja mam i nie mam problemu z faktem, że
    "chińska". Działa. Ktoś może mieć, więc trudno nawać to "polecaniem".
    Jedynie wskazuje możliwość.

  • 5. Data: 2022-03-13 13:12:12
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2022-03-13 o 12:36, heby pisze:

> [...]
    >
    > Tylko aby była jasność: ja mam i nie mam problemu z faktem, że
    > "chińska". Działa. Ktoś może mieć, więc trudno nawać to "polecaniem".

    Spoko. Nie mogę znaleźć w sieci COP i mocy dla najbardziej
    interesujących mnie temperatur, czyli A-2/w35, A-7/W35.
    Podają za to dla A7/w35.

  • 6. Data: 2022-03-13 13:40:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/03/2022 13:12, ks wrote:
    > Spoko. Nie mogę znaleźć w sieci COP i mocy dla najbardziej
    > interesujących mnie temperatur, czyli A-2/w35, A-7/W35.
    > Podają za to dla A7/w35.

    https://www.j-maskiner.dk/wp-content/uploads/2020/12
    /SPRSUN-DC-Inverter-Heat-Pump-Monoblock.pdf

  • 7. Data: 2022-03-13 14:19:13
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2022-03-13 o 13:40, heby pisze:

    > https://www.j-maskiner.dk/wp-content/uploads/2020/12
    /SPRSUN-DC-Inverter-Heat-Pump-Monoblock.pdf

    OK. Dzieki.
    Długo ja masz? Były jakieś problemy?
    To do nowego budynku załozyłeś czy wcześniej miałes cos innego?
    Tak czy tak wiesz, ile kWh Ci zuzyła i w jakim budynku, a może masz dane
    porównawcze zanim ja założyłeś ile czego zużywałeś?

  • 8. Data: 2022-03-13 16:05:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/03/2022 14:19, ks wrote:
    /SPRSUN-DC-Inverter-Heat-Pump-Monoblock.pdf
    > OK. Dzieki.
    > Długo ja masz? Były jakieś problemy?

    Mam ją 2-gi sezon zimowy, przy czym pompa działa non-stop latem, grzejąc
    basen, wiec pracuje od półtora roku prawie cały czas. U mnie model
    Sprsun 12.5kW.

    Problemy: potrafi bez przyczyny wywalić różnicówkę.

    Udało mi się dojśc do tego, że winę *prawdopodobnie* ponosi kiepskie
    połaczenie falownika z kompresorem, konektory są luźne, po ich
    poprawieniu przestało (na jakiś czas) wywalać. Na wiosę będę poprawiał
    ponownie, drgania robią swoje. Swoją droga, dlaczego takie luźne
    połaczenie wywala róznicówkę - nie pojmuję - jako osoba kumająca elektrykę.

    Podobno (tak mówił dystrybutor) w nowszych modelach coś naprawili w tym
    temacie.

    Sterownik taki sobie, na wiosnę będe też rozpracowywał protokół
    komunikacyjny, więc wepnę ją do HA i będzie troche więcej sterowania
    (zależy mi na regulacji temperatury automatycznie, dobowo, z poziomu
    skryptów).

    > To do nowego budynku załozyłeś czy wcześniej miałes cos innego?

    Wczesniej miałem ekogroszek i zostaly mi po nim kaloryfery. Budynek
    nowy, ~200m.

    > Tak czy tak wiesz, ile kWh Ci zuzyła i w jakim budynku, a może masz dane
    > porównawcze zanim ja założyłeś ile czego zużywałeś?

    Stosowny licznik założę dopiero w tym sezonie, więc nie moge Ci za wiele
    powiedzieć, o konsumpcji, z reszta ona silnie zależy od wielu czynników,
    np. u mnie zawsze jest ~2 stopnie niżej niż w okolicy, mam rekuperację,
    w miarę nowe i grube ocieplenie, ale kaloryfery, więc ustawione 43
    stopnie itd itp. Dużo zmiennych, we wszystkie strony. Myślę, że nie mam
    idealnych warunków do porównania tej pompy z gazem głównie z powodu
    braku podłogówki w całym domu.

    Jestem jednak *bardzo* pozytywnie zaskoczony kwotami na rachunku,
    spodziewałem się dużo więcej.

    A pompa nie dośc, że tania, to: dotacja miejska + zwrot podatku. Wyszło
    taniej niż inne źródło ciepła.