    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC monoblok PW bez modułu hydr
    Date: Sun, 13 Mar 2022 16:05:14 +0100

    On 13/03/2022 14:19, ks wrote:
> [...]
    /SPRSUN-DC-Inverter-Heat-Pump-Monoblock.pdf
    > OK. Dzieki.
    > Długo ja masz? Były jakieś problemy?

    Mam ją 2-gi sezon zimowy, przy czym pompa działa non-stop latem, grzejąc
    basen, wiec pracuje od półtora roku prawie cały czas. U mnie model
    Sprsun 12.5kW.

    Problemy: potrafi bez przyczyny wywalić różnicówkę.

    Udało mi się dojśc do tego, że winę *prawdopodobnie* ponosi kiepskie
    połaczenie falownika z kompresorem, konektory są luźne, po ich
    poprawieniu przestało (na jakiś czas) wywalać. Na wiosę będę poprawiał
    ponownie, drgania robią swoje. Swoją droga, dlaczego takie luźne
    połaczenie wywala róznicówkę - nie pojmuję - jako osoba kumająca elektrykę.

    Podobno (tak mówił dystrybutor) w nowszych modelach coś naprawili w tym
    temacie.

    Sterownik taki sobie, na wiosnę będe też rozpracowywał protokół
    komunikacyjny, więc wepnę ją do HA i będzie troche więcej sterowania
    (zależy mi na regulacji temperatury automatycznie, dobowo, z poziomu
    skryptów).

    > To do nowego budynku załozyłeś czy wcześniej miałes cos innego?

    Wczesniej miałem ekogroszek i zostaly mi po nim kaloryfery. Budynek
    nowy, ~200m.

    > Tak czy tak wiesz, ile kWh Ci zuzyła i w jakim budynku, a może masz dane
    > porównawcze zanim ja założyłeś ile czego zużywałeś?

    Stosowny licznik założę dopiero w tym sezonie, więc nie moge Ci za wiele
    powiedzieć, o konsumpcji, z reszta ona silnie zależy od wielu czynników,
    np. u mnie zawsze jest ~2 stopnie niżej niż w okolicy, mam rekuperację,
    w miarę nowe i grube ocieplenie, ale kaloryfery, więc ustawione 43
    stopnie itd itp. Dużo zmiennych, we wszystkie strony. Myślę, że nie mam
    idealnych warunków do porównania tej pompy z gazem głównie z powodu
    braku podłogówki w całym domu.

    Jestem jednak *bardzo* pozytywnie zaskoczony kwotami na rachunku,
    spodziewałem się dużo więcej.

    A pompa nie dośc, że tania, to: dotacja miejska + zwrot podatku. Wyszło
    taniej niż inne źródło ciepła.