  • 1. Data: 2009-02-18 12:33:47
    Temat: [PRESS] Jak to w Rudzie prostują bloki
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6288933,Mie
    szkancy_Rudy_Slaskiej_wracaja_do_pionu.html?utm_sour
    ce=Nlt&utm_medium=Nlt&utm_campaign=1077751

    Pzdr

    JKK

  • 2. Data: 2009-02-18 12:59:31
    Temat: Re: [PRESS] Jak to w Rudzie prostują bloki
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    > http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6288933,Mie
    szkancy_Rudy_Slaskiej_wracaja_do_pionu.html?utm_sour
    ce=Nlt&utm_medium=Nlt&utm_campaign=1077751

    Te bloki na Osiedlowej to pikuś (4 piętrowe), zobaczymy, czy wezmą
    się za wieżowce na Paderewskiego - stać na balkonie na 10 piętrze
    i widzieć, że ściana (za dylatacją) sąsiedniej klatki kończy się pół
    metra wcześniej - niezapomniane.

    Janusz Pawlinka

  • 3. Data: 2009-02-18 15:42:14
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

    http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6288933,Mie
    szkancy_Rudy_Slaskiej_wraca
    ja_do_pionu.html?utm_source=Nlt&utm_medium=Nlt&utm_c
> [...]
    No coz, przykre ale prawdziwe. Jeszcze dlugo sie nie pozbieramy.
    Mialem kolege geodete, ktory za Gierka te sprawy znal z autopsji. Bylem wrecz
    przerazony jego relacjami, ze ma to charakter gospodarki rabunkowej. Nie bylo
    czasu nawet myslec o zakolmatowywaniu wyrobisk piaskiem; wszystko szlo
    na "zawal", gorotwor osiadal pod wlasnym ciezarem i to sa tego efekty - tzw.
    szkody gornicze. I cale pociagi urobku szly na wschod, glownie noca a w dzien
    wracaly z ziemia z Krzywego Rogu, w ktorej bylo pare procent zelaza...
    I teraz my musimy za to placic; placi niby kopalnia ale skad ona ma na to
    pieniadze? Ano w terrorystycznie wrecz wysokich cenach wegla...
    Na szczescie te budynki byly projektowane tak aby te przypadlosci
    nierownomiernych osiadan zniesc bez szwanku; fundamenty grube, lane, zbrojone
    na wszystkie sposoby, wiec mozna je prostowac. Tyle, ze za lat kilka one znowu
    zaczna sie przechylac, moze w druga strone gdyz proces tych tapniec przecie od
    reki nie ustanie, gdyz grunt nadal sie konsoliduje. Moze za kilkaset lat sie
    ustabilizuje.
    No ale teraz mamy problemy innej natury, zyjemy za pozyczone pieniadze. Ekipa,
    ktora dorwala sie do wladzy zadluzyla nas po uszy, juz nie na jednego czy dwa
    gierki (taka moja jednostka zadluzenia) lecz juz na kilkanascie. I od tego
    ciagle rosnacego dlugu trzeba splacac coroczna lichwe, ktora szacuje na
    poltora gierka. Ciekawe jak beda sobie radzic nasze wnuki, jak prawie
    wszystko, caly dorobek tego Gierka sprzedany? W koncu za tego "be" komunizmu
    cos sie robilo, budowalo fabryki, huty, zapory wodne, a teraz? W ciagu tych 20
    lat "demokracji" co wybudowalismy? Kupe supermarketow, w ktorych jest wszystko
    ale za pare lat braknie najwazniejszego: klienta, ktory nie bedzie mial za co
    tego badziewia kupowac. Tak, ze nie wiem, czy nie wpadlismy z deszczu pod
    rynne; z jednej okupacji, nazwijmy ja wschodznia na inna tez wschodnia, przy
    czym nie mam na mysli tego wschodu za dalekiego...
    Koncze bo nie na temat i nie chce sie, ani nikogo dalej wqrwiac.
    Pzdr.

  • 4. Data: 2009-02-18 15:57:38
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > się za wieżowce na Paderewskiego - stać na balkonie na 10 piętrze
    > i widzieć, że ściana (za dylatacją) sąsiedniej klatki kończy się pół

    Dokladnie takie bloki ( 10 pieter ) widzialem jak prostowali w Katowicach
    na Witosa :) masakra :))

    CeZ_-134

  • 5. Data: 2009-02-18 17:10:50
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    szkancy_Rudy_Slaskiej_wracaja_do_pionu.html?utm_sour
    ce=Nlt&utm_medium=Nlt&utm_campaign=1077751

    ot i całe media,jakby trup lezal we krwi to by pewnie fotek nie zabraklo.
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-02-18 17:37:36
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ampaign=1077751

    > No coz, przykre ale prawdziwe. Jeszcze dlugo sie nie pozbieramy.
    [cut]

    A coś na temat?

  • 7. Data: 2009-02-18 17:39:01
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dokladnie takie bloki ( 10 pieter ) widzialem jak prostowali w Katowicach
    > na Witosa :) masakra :))

    Znaczy się tak źle nie budowano skoro budynki się nie rozsypały, jak to
    niektórzy uważają odnośnie budownictwa komunistycznego.

  • 8. Data: 2009-02-18 17:53:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]

    > komunizmu
    > cos sie robilo, budowalo fabryki, huty, zapory wodne, a teraz? W ciagu

    A wiesz za co budowano??

    Wiesz dla czego ten cud gierkowski przestal dzialac? Kluczem dobrobytu
    tamtych czasow jest jedno slowo: amortyzacja.
    Konsekwencja tego procesu bylo przeszacowanie gospodarki w latach 90 i
    podniesiony krzyk przez niektorych jaki to Balcerowicz be po urealnieniu
    stop procentowych przez banki. Dla przypomnienia dodam, ze inflacja w roku
    91 dobila poziomu 1200%. Tyle osiagnelismy po Gierku.

> [...]
    > czym nie mam na mysli tego wschodu za dalekiego...
    > Koncze bo nie na temat i nie chce sie, ani nikogo dalej wqrwiac.

    Ja zdecydowanie wole, jak zaklady beda budowaly prywatne firmy w oparciu o
    rachunek ekonomiczny i nie musza to byc kolosy w stylu Huty Katowice,
    molochy trudne w zarzadzniu. Lepiej jak panstwo trzyma sie od tego z daleka.
    Ostatnie lata o ktorych wspominasz to zdecydowany wzrost prywatnej
    dzialalnosci sily napedowej kraju w ktorym teraz zyjesz, nie tylko
    supermarkety.
    To tak zupelnie na marginesie, nie ma co sie wqrwiac awansem i trzeba
    dostrzegac rowniez dobre strony.:-)

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-02-18 18:57:32
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Boombastic pisze:

    > Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Znaczy się tak źle nie budowano skoro budynki się nie rozsypały, jak to
    > niektórzy uważają odnośnie budownictwa komunistycznego.

    a podnieśli już cos?
    zeby sie nie okazalo ze bloki z piasku zbudowali bo cement na okoliczne
    domy poszedł

    Michał

  • 10. Data: 2009-02-18 19:23:49
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > zeby sie nie okazalo ze bloki z piasku zbudowali bo cement na okoliczne
    > domy poszedł

    A to przerabialiśmy na os. Irys w Chorzowie - ściany w technologii
    ślizgowej, z betonu w którym dziury można było wiercić kluczem, gdzienegdzie
    wzbogaconego dodatkami typu kufajka, szmaty, flaszki, dziurawe gumiaki,
    papier z worków.
    Cały budynek (o ile nie dwa) były wysiedlane i ściany były pogrubiane,
    mieszkania się nieco pozmniejszały...

    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl