  • 21. Data: 2010-07-15 18:01:44
    Temat: Re: Panele solarne okolice Będzina / Śląskie
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i1muq3$9j0$1@inews.gazeta.pl...

    > http://www.nfosigw.gov.pl/o-nfosigw/aktualnosci/art,
    186,kup-kolektor-z-45-doplata.html

    > wymagania są podane

    Wlasnie przeczytalem te szczegolowe wymagania i pisze w nich : "kosztu
    projektu budowlano-wykonawczego rozwiazania technologicznego dotyczacego
    montazu instalacji do pzygotowania cieplej wody uzytkowej sporzadzonego lub
    zatwierdzonego przez osobe posiadajaca uprawnienia do projektowania "
    No i znow mam pytanie: uprawnienia do projektowania w jakiej specjalnosci?
    czy wystarczy architekt lub konstruktor czy z instalacyjnymi ?- a przeciez
    do domkow nie sa wymagane projekty instalacji by dostac pozwolenie na
    budowe....

    Poza tym ja powyzszy punkt interpretuje ze zwroca ci te koszty projektu
    jesli taki projekt instalacji dla swego domku zleciles- raczej do domkow
    nikt nie robi czyli nie jest to konieczne w sprawie dofinansowania
    Przemek

  • 22. Data: 2010-07-15 18:20:49
    Temat: Re: Panele solarne okolice Będzina / ?l?skie
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:i1nhuk$tt3$1@news.onet.pl...
    > No dokladnie znowu polski urzedniczy burdel !!
    > Sporzadzenie projektu budowlano-wykonawczego ale czego?? Solara? budynku?
    > Przebudowy, remontu budynku?

    Jak będziesz miał projekt, to zwrócą jego koszt. Nie ma tam nic, że trzeba
    taki projekt mieć.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 23. Data: 2010-07-15 18:30:10
    Od: mayky <m...@c...pl>

    W dniu 2010-07-15 09:21, Piotrek pisze:
    > Witam, czy możecie polecić i dać namiary na firmę, która dobrze i tanio
    > zamontuje panele solarne.
    > Mam domek w Będzinie woj. Śląskie.

    nie wiem nic o solarach w kontekście opłacalności
    ale jeżdżę często przez Michałkowice i tam jest firma
    z dużą reklamą że specjalizują się w solarach
    jedziesz z Będzina trasą 94 na Bytom mijasz Czeladź
    i Bańgów na światłach w Lewo jakieś 700 metrów i po
    prawej masz stary "familok" na nim solary i reklama ...

    Mayky

  • 24. Data: 2010-07-15 19:21:18
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:i1niec$ve6$1@news.onet.pl...
> [...]
    > czy wystarczy architekt lub konstruktor czy z instalacyjnymi ?- a
    > przeciez do domkow nie sa wymagane projekty instalacji by dostac

    Są wymagane. Przynajmniej wod-kan i elektryka. Znaczy sie sa wymagane u
    nas - co urząd to inna moda :)

    b.

  • 25. Data: 2010-07-15 19:25:38
    Temat: Re: Panele solarne okolice Bedzina / ?l?skie
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > Przebudowy, remontu budynku?
    > A co jak ktos dom ma i chce tylko solar zamontowac to co?Przeciez wtedy nie

    Udowodnij, ze tak jest. Prawo budowlane enumeratywnie wylicza na co NIE potrzeba
    pozwolenia na budowe i przebudowy budynku polegajacej na rozbudowie instalacji o
    zasobnik tam nie wymieniono. Na zgloszenie dozwolony jest tylko montaz samego
    panelu.

  • 26. Data: 2010-07-15 20:31:38
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Bardzo szczegółowe wyliczenie zamieściłem na tej grupie (lub .dom) i forum
    > Muratora kilka tygodni temu.

    Taa, trzy kapiele rano i wieczorem to to samo co szesc. :-DD

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2010-07-16 06:36:47
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > rozbudowie instalacji o zasobnik tam nie wymieniono. Na zgloszenie
    > dozwolony jest tylko montaz samego panelu.

    Formalnie masz racje- a praktycznie jak to mozna wyegzekwowac? Pokaz mi
    kogos kto zmienia i przerabia instalacje wod-kan i cieplna i idzie po
    pozwolenie na budowe? Pomijam instalacje gazowa bo tu sami gazownicy chocby
    wymagaja projektu.
    A poza tym sam widzisz jaki mamy burdel interpretacyjny w urzedach- np na
    gornym slasku (szeroki rejon ja np w okolicach Pszczyny)- dostalem
    pozwolenie na budowe nie majac zadnych projektow instalacji w projekcie.
    Wiec jak to jest?
    Przemek

  • 28. Data: 2010-07-16 06:37:15
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > wiadomości news:i1niec$ve6$1@news.onet.pl...
    >
    > Są wymagane. Przynajmniej wod-kan i elektryka. Znaczy sie sa wymagane u

    A mozesz podac jakie to okolice? Rejon Gornego slaska- nigdzie nie sa
    wymagane- poza instalacja i przylaczem gazowym.
    Przemek

  • 29. Data: 2010-07-16 14:18:22
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > gornym slasku (szeroki rejon ja np w okolicach Pszczyny)- dostalem
    > pozwolenie na budowe nie majac zadnych projektow instalacji w projekcie.

    Polskie prawo budowlane jest chore i tyle. Nie oczekuj logiki.

  • 30. Data: 2010-07-16 15:13:22
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    > Uzytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisal w
    > wiadomosci news:i1oum2$1kv$1@news.onet.pl...

    > Polskie prawo budowlane jest chore i tyle. Nie oczekuj logiki.

    Prawo chyba nie jest jeszcze tak tragiczne jak jego stosowanie przez
    urzednikow- co urzad to inna interpretacja. I to jest najgorsze
    Przemek