  • 1. Data: 2010-11-10 19:39:54
    Temat: Piła do profili
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Witam szykuje mi sie pewna robótka w postaci cięcia profili i wiercenia
    otworów w nich.
    Profile to około 30x30x2.
    W sumie nie wiem ile tego będzie robić na razie małą partia i nie chciałby
    za bardzo w sprzęt zainwestować.
    Jeżeli chodzi o cięcie to:
    jest tania piłą do profili za jakieś 200-300 złotych (tarcza korundowa).
    jest droższa piła markowa np Makita za 800 zł
    jest przecinarka taśmowa za jakieś 600 złotych
    http://allegro.pl/dedra-przecinarka-pila-tasmowa-do-
    metalu-ded7722-i1315795609.html
    Która polecacie? Wziąłbym tą najtańsza z tarczą, ale .... no sam nie wiem :)

    Teraz wiertarka stołowa
    znalazłem taką
    http://allegro.pl/mocna-wiertarka-stolowa-1450-w-ima
    dlo-gw-i1300958128.html
    to oczywiście chińszyzna, ale mam już trochę sprzętu tej marki i daje radę.

    Poproszę o pomoc
    Z robótki na razie do wyciągnięcia jakieś 1k PLN, ale może coś więcej
    później będzie.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-11-10 22:01:02
    Temat: Re: Piła do profili
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Stolat napisał:
> [...]
    metalu-ded7722-i1315795609.html
    > Która polecacie? Wziąłbym tą najtańsza z tarczą, ale .... no sam nie wiem :)

    Zależy ile masz do pocięcia. Jak robota stała - brać porządny sprzęt.
    Jak jednorazowa akcja - brać tani a z gwarancją. Jak masz wybór między
    taśmówką a tarczówką - piła taśmowa ma tendencję do krojenia "w
    kiełbasę" czyli odginania linii cięcia w pionie. Piły tarczowe
    przerabiają na opiłki więcej materiału, przy cięciu profilu na cienkie
    kawałki może być to niekorzystne - ale maja większą sztywność i cięcie
    "w kiełbasę" praktycznie im nie grozi.

    A w ogóle pierwszym kryterium są posiadane luzy - lepiej wziąć sztywną
    taśmówkę jak tarczówkę z luzami na dwa milimetry.

    --
    Darek