  • 21. Data: 2022-01-10 21:36:44
    Temat: Re: Płyta indukcyjna 230V czy 400V
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 10.01.2022 o 21:07, nadir pisze:

    > Ja się też nie spotkałem, ale są ludzi, którzy twierdzą, że takie mają.
    > http://www.forumsep.com/viewtopic.php?t=7650
    > Dlaczego mam im nie wierzyć?

    Chodzi o tą fotkę w pierwszym poście?
    Też mam taką płytę, Whirlpool ACM816. Tam jest w manualu 6 różnych
    rysunków połączeń.
    linka do manuala:
    https://whirlpool-cdn.thron.com/static/ELMQGQ_501930
    001457PL.pdf_QBNSQD.pdf?xseo=&response-content-dispo
    sition=inline%3Bfilename%3D%22501930001457PL.pdf%22

    patrz rysunek strona 4

    Instrukcja ma być tak napisana, aby była jak najbardziej przyjazna
    użyszkodnikowi, więc aby w Polsce nie zastanawiał się pacjent co ma
    zrobić z szarym kabelkiem T/L3, zrobili zacisk który jest nigdzie nie
    podłączony. Po prostu śrubka dla przykręcenia tego kabelka aby nie
    majtał się luzem i gdzieś zwarcia nie zrobił.
    Sprawdziłem organoleptycznie na swojej płycie.

    Użyte są wyłącznie L1 i N1 dla jednej pary pól grzewczych, oraz L2 i N2
    dla drugiej.
    N1 i N2 (prawie)zawsze zwierasz i zawsze podłączasz. Jak zapomnisz o N a
    podłączysz L1 i L2 płyta idzie z dymem bo nie jest przystosowana do
    zasilania międzyfazowego 400V a tylko do 230V (między L1 a N, oraz L2 a
    N jest 230V - co masz zaznaczone na rysunkach).

    *(prawie) - no mamy Holandię gdzie idą 2 neutrale aby rozłożyć prąd na 2
    kable, ale nie ma przeciwskazań aby zrobić tak samo u nas w PL jeżeli
    mamy tylko jedną fazę ale przekrój kabla jest tylko 2,5mm2. Ciągniesz od
    bezpiecznika dwa równolegle kable 2,5mm2 i jednym zasilasz parę L1/N1 a
    drugą L2/N2 co też miałem okazję uskuteczniać (zabezpieczenie było 32A).

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2022-01-10 23:17:40
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 10 January 2022 at 21:36:46 UTC+1, Irokez wrote:

> [...]
    > bezpiecznika dwa równolegle kable 2,5mm2 i jednym zasilasz parę L1/N1 a
    > drugą L2/N2 co też miałem okazję uskuteczniać (zabezpieczenie było 32A).

    N ie wolno instalowac w mieszkaniach, domach sprzętu agd przeznaczonego do
    gastronomii na 400V

    Obsługa takiego sprzętu wymaga przeszkolenia i zdania egzaminu
    Użytkowanie jedynie w ubraniu roboczym i butach roboczych
    Pomieszczenia muszą spełniać normy bezpieczeństwa dla lokali gastronomicznych,
    czyli podłoga izolowana

    Czyli zakaz korzystania z kuchni przez osoby niepelnoletnie, dzieci,
    zakaz korzystania z kuchni w papuciach

    Gdy nastapi porażenie, to napięcie 400V zabija 100 razy częsciej niż 230V

    Gdy pożar domu, mieszkania, ubezpieczyciel może odmówic wyplaty odszkodowania, gdy
    sprawdzi, że zainstalowano wyposażenie agd przeznaczone dla gastronomii.

    Ponieważ aktywnośc gastronomii zostala zredukowana 100 krotnie
    to jedyną opcja jest utylizacja zapasów magazynowych, gdyż klienta nikt nie znajdzie,
    bo restauracje, bary stoja puste od 2 lat

  • 23. Data: 2022-01-11 17:40:43
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 10.01.2022 o 23:17, a a pisze:

> [...]
    > [..]
    > Gdy nastapi porażenie, to napięcie 400V zabija 100 razy częsciej niż 230V

    Gdy nastąpi porażenie w wyniku przebicia fazy nie ma znaczenia czy sieć
    jest 3-fazowa czy 1 fazowa. W obu przypadkach masz dotykowe 230V.

    --
    Irokez

  • 24. Data: 2022-01-11 19:26:46
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 11 January 2022 at 17:41:06 UTC+1, Irokez wrote:

    > Gdy nastąpi porażenie w wyniku przebicia fazy nie ma znaczenia czy sieć
    > jest 3-fazowa czy 1 fazowa. W obu przypadkach masz dotykowe 230V.
    >

    > --
    > Irokez
    po co ta ściema
    Jest elektronika na 230V i jest na 400V
    są grzałki w bojlerach na 230V i sa na 400V

    400V to urządzenia dla gastronomii , które nie powinny być instalowane w domu z
    przyczyn bezpieczeństwa

    Tak to Zenki tlumaczą, aby towar wypchnąć

    ==Indukcje ,,na siłę" nie korzystają tak naprawdę z napięcia międzyfazowego 400V,
    tylko dwóch osobnych faz 230V. Jedna faza zasila w płycie dwa induktory, druga faza
    pozostałe dwa + panel sterowania + np. wentylator.

    W mokrej kuchni domowej 3 fazy i 400V to zabójstwo

  • 25. Data: 2022-01-11 19:38:30
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    ?

    > Jest elektronika na 230V i jest na 400V

    no jest

    > są grzałki w bojlerach na 230V i sa na 400V

    no są

    > 400V to urządzenia dla gastronomii , które nie powinny być instalowane w domu z
    przyczyn bezpieczeństwa

    400V to wartość napięcia.

    > Tak to Zenki tlumaczą, aby towar wypchnąć

    Czyli nie kupować u Zenka ale u Janusza czy Grześka tak.

    > ==Indukcje ,,na siłę" nie korzystają tak naprawdę z napięcia międzyfazowego 400V,
    tylko dwóch osobnych faz 230V. Jedna faza zasila w płycie dwa induktory, druga faza
    pozostałe dwa + panel sterowania + np. wentylator.

    aha, widzę akurat tutaj trochę poczytałeś.

    > W mokrej kuchni domowej 3 fazy i 400V to zabójstwo

    To pozwij wszystkich producentów płyt indukcyjnych którzy wymagają
    doprowadzenia 3-fazowego zasilania (z czego używają 2 faz, ale jest 400V
    międzyfazowe) o zbrodnie przeciwko ludzkości.
    Daj znać jak poszło.

    --
    Irokez

  • 26. Data: 2022-01-11 20:32:57
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 11 January 2022 at 19:38:33 UTC+1, Irokez wrote:

> [...]
    > doprowadzenia 3-fazowego zasilania (z czego używają 2 faz, ale jest 400V
    > międzyfazowe) o zbrodnie przeciwko ludzkości.

    Nikt nikogo nie musi pozywac tak jak w UK
    każdy warsztat ma zasilanie 110V dla narzędzi
    i wszyscy wiedzą, że to mądre i bezpieczne rozwiązanie
    bo jak nastąpi przebicie to porażenie napięciem 110V mozn a przeżyc, 230V z trudem, a
    400V jest zawsze śmiertelne.

    Sprzętu AGD dla gastronomii na 400V nie powinno sie instalować w domu ze względów
    bezpieczenstwa

    Rodział faz następuje wczesniej na lazienke kuchnię, piwnicę, łazienkę

    A jeżeli widzimy sprzęt dla gastronomii z tabliczka znamionowa 400V
    to go nigdy nie kupujemy, bo dom to nie pizzeria, frytkarnia

    Urządzenia zasilane 400V wymagają przeszkolenia do obsługi i noszenia ubrania
    roboczego, butów roboczych i specjalnych zabezpieczeń, specjalnej podłogi
    i muszą byc oddalone od zlewów, kranów z wodą
    a w domu nie jest to możliwe, bo sa montowane szeregowo, obok zlewozmywaka, kranu

    czyli bardzo niebezpiecznie i stąd tyle wypadków w kuchni wynikających z porażenia
    prądem

  • 27. Data: 2022-01-11 21:28:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 11 stycznia 2022 o 20:32:58 UTC+1 mant... napisał(a):

    > Sprzętu AGD dla gastronomii na 400V nie powinno sie instalować w domu ze względów
    bezpieczenstwa

    gdzie znalazłeś info, że 400V to dla gastro? ;)
    Całe alledrogo pełne kuchenek 230/400
    https://allegro.pl/kategoria/agd-wolnostojace-kuchni
    e-wolnostojace-257964?string=230%21400
    i hm... takie domowe ;)
    sam mam piekarnik na 400V zasilany międzyfazowo (nie da się podpiąć na 230) - mały do
    zabudowy, do gastro mu daleko...

    > Urządzenia zasilane 400V wymagają przeszkolenia do obsługi i noszenia ubrania
    roboczego, butów roboczych i specjalnych zabezpieczeń, specjalnej podłogi
    > i muszą byc oddalone od zlewów, kranów z wodą

    przy działalności gosp. przeszkolenie jest wszędzie potrzebne (obowiązkowe szkolenie
    BHP), np. w korpo z gotowania wody w czajniku i noszenia gorącej herbaty z braku
    lepszych pomysłów ;) , a + oczywiście postepowanie w razie alarmu i pożaru...

    > czyli bardzo niebezpiecznie i stąd tyle wypadków w kuchni wynikających z porażenia
    prądem
    jakieś przykłady? ;)

    Porażenie 400V jest raczej mało prawdopodobne, obudowa metalowa pozwala (po upaleniu
    PE...) na podanie 1 fazy, czyli 230V, musiały by się równocześnie 2 takie zepsuć, z
    różnych faz i trzeba je jeszcze razem złapać... ;)

  • 28. Data: 2022-01-11 23:45:49
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 11 January 2022 at 21:28:23 UTC+1, WS wrote:

> [...]
    upaleniu PE...) na podanie 1 fazy, czyli 230V, musiały by się równocześnie 2 takie
    zepsuć, z różnych faz i trzeba je jeszcze razem złapać... ;)
    400V nigdy w domu mieszkalnym

    tylko na wsi, aby podłaczyc młockarnię

    Mieszkanie musi gwarantowwac bezpieczenstwa dla żony, dziadków dzieci
    a 400V jest bardzo niebezpieczne, bo przeznaczone dla hal przemysłowych, warsztatów,
    a nie dla domu

    Ale tysiące ton sprzętu AGD na 400V nie kupila gastronomia, bo zbankrutowała i ten
    sprzęt zamiast zutylizować jest oferowany nierozumnym Zenkom.

    Jakby napisali że na 1000V to by jeszcze prędzej kupowali, bo by m yśleli że lepszy.

    Polska to dziki kraj
    tylko Brytolina dba o bezpieczenstwo w domu i każdy wiszący żyrandol, lampa, musi być
    uziemiona
    a w warsztacie tylko narzędzia na 110V bo wypadków porażen jest 100 razy mniej i
    zgonów

  • 29. Data: 2022-01-12 08:53:16
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 11 stycznia 2022 o 23:45:50 UTC+1 mant... napisał(a):
    > On Tuesday, 11 January 2022 at 21:28:23 UTC+1, WS wrote:
    >
    > Ale tysiące ton sprzętu AGD na 400V nie kupila gastronomia, bo zbankrutowała i ten
    sprzęt zamiast zutylizować jest oferowany nierozumnym Zenkom.

    Tylko kto kupuje do domu sprzęt gastro? To sie nie mieści i jest za duże..., a knajpa
    np. na kuchence 4 palnikowej 60cm raczej nie pociągnie...
    To są zupełnie inne produkty, nawet wizualnie - do knajp to takie od siekiery ;) za
    to proste w utrzymaniu czystości

    Ja mam np. piecyk do pizzy 1f na jedna pizze trzydzieści kilka cm średnicy i to juz
    grat spory, nastepne w kolejności 3F z tej serii to juz na 2 -4 takie pizze, wymiar
    lodówki ;)

  • 30. Data: 2022-01-12 16:46:08
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 11.01.2022 o 23:45, a a pisze:

    > 400V nigdy w domu mieszkalnym
    >
    > tylko na wsi, aby podłaczyc młockarnię

    Gaz tylko do kuchenek

    diesel tylko do traktorów

    Lepiej jednak pisz te teksty dla WP/O2 wklejaj tu linki do klikania, bo
    szef już krzywo patrzy, normy nie robisz.

    --
    Irokez