  • 11. Data: 2022-01-10 17:18:35
    Temat: Re: Płyta indukcyjna 230V czy 400V
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.01.2022 o 16:54, Irokez pisze:
    > Jestem głupi.
    https://forum.muratordom.pl/showthread.php?247993-In
    stalacja-1-fazowa-jaka-maksymalna-moc

  • 12. Data: 2022-01-10 18:31:21
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 10 January 2022 at 17:18:39 UTC+1, Jacek wrote:
    > https://forum.muratordom.pl/showthread.php?247993-In
    stalacja-1-fazowa-jaka-maksymalna-moc
    Po co codziennie ględzić

    Napięcie 400V jest bardzxo niebezpieczne i nalezy go unikać w domu, mieszkaniu

    Bo porażeniem napięciem 400V konczy się smierc ia 100 razy częsciej
    a 230V jest bardziej bezpieczne w domu
    a na klatce schodowej bezpieczne jest 24V
    \
    a w UK w warsztatach bezpiecznme napięcie dla narzedzi to jest 110V a nie 230V

    Czyli nigdy w domu 400V, bo to zagrożenie dla zdrowia i życia

  • 13. Data: 2022-01-10 18:41:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 10 stycznia 2022 o 18:31:22 UTC+1 mant... napisał(a):

    > Czyli nigdy w domu 400V, bo to zagrożenie dla zdrowia i życia

    łożesz qrde, dobrze, że wywaliłem jakiś czas temu TV kineskopowy, bo tam ze 25kV było
    ;)

  • 14. Data: 2022-01-10 19:30:24
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 10.01.2022 o 17:18, Jacek pisze:
    > https://forum.muratordom.pl/showthread.php?247993-In
    stalacja-1-fazowa-jaka-maksymalna-moc

    Nie rozumiem tego linka, co ma on dać.
    U kumpla zakładaliśmy 1-fazową bo 3 nie ma możliwości doprowadzić do
    mieszkania. Dostawca zainstalował zabezpieczenie 32A, do płyty idzie
    4mm2. Działa już to 4 lata. Problemów zero.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2022-01-10 20:23:15
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 10 stycznia 2022 o 19:30:28 UTC+1 Irokez napisał(a):

> [...]
    > mieszkania. Dostawca zainstalował zabezpieczenie 32A, do płyty idzie
    > 4mm2. Działa już to 4 lata. Problemów zero.

    Tylko mało kto ma bezpieczniki 32A w (zwłaszcza postkomunistycznym) bloku, a żeby
    taki założyli i tak trzeba instalację przerabiać...
    A jak już przerabiać, to zależy od energetyki, spółdzielni (właściciela budynku),
    raczej 3 fazy prościej założyć (mi się udało z 4kW 1F na 7kW 3F z bezpiecznikiem
    3x16A) z nowym przewodem do rozdzielni (przy okazji podpięte PE i dołożenie
    różnicówek, bo tylko zerowanie było, instalacja 2 drutowa)
    Na więcej spółdzielnia chciała ekspertyzę elektryka/przeróbkę instalacji blokowej(mój
    pion) jeśli będzie potrzeba, oczywiście na mój koszt...

  • 16. Data: 2022-01-10 20:45:13
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 10.01.2022 o 20:23, WS pisze:

> [...]
    > Na więcej spółdzielnia chciała ekspertyzę elektryka/przeróbkę instalacji
    blokowej(mój pion) jeśli będzie potrzeba, oczywiście na mój koszt...

    W pokomunistycznym (mój przypadek to też lata '70) to właśnie zależy.
    Jak się da 3 fazy to fajnie, tu się nie dało i energetyka zwiększyła
    przydział.

    W każdym razie chodzi o to że płycie to rybka czy dostanie 1 czy 2 fazy.
    Nie ma to kompletnie żadnego znaczenia, bo i tak płyty są 2 fazowe i jak
    kupujesz to masz zworkę fabrycznie założoną pomiędzy fazami lub obok do
    wykorzystania.
    A jak zostanie podpięta to kluczowym jest, jak wygląda instalacja.

    masz 3 fazowe? - rozdzielasz na kostce L1 i L2 pomiędzy 2 fazy, N do
    neutralnego (niebieski). L3 ciągniesz do piekarnika.
    masz 1 fazowe? i zabezpieczenie 32A oraz minimum 4mm2 do płyty? -
    zwierasz L1 i L2 i do brązowego, N do neutralnego (niebieski). Piekarnik
    na osobnym obwodzie.
    masz 1 fazowe? i zabezpieczenie 20A lub mniej i kabel 2,5mm2 do płyty? -
    masz problem, bo bezpiecznie to jedną połówkę można tylko podłączyć.

    Nie spotkałem się z płytą 3-fazową do domu (znaczy taką co pracuje na
    międzyfazowym i nie trzeba do niej neutralnego ciągnąć, jak do silników
    3-fazowych).

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2022-01-10 21:03:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.01.2022 o 16:54, Irokez pisze:

    > Masz jakiś dowód na to twierdzenie?

    Twierdzenia na co?

    > Bo według mnie pleciesz Pan kompletnie bzdury.

    No to słucham.

    > Jak najbardziej po jednej fazie płyta indukcyjna pójdzie na pełnym
    > gwizdku z wszystkich pół bo ona o tym nie wie, że jest podłączona po
    > jednej fazie. Jest głupia.

    Niżej piszesz, że kolega ma zabezpieczenie 32A od dostawcy, to znaczy że
    obwód na płytę ma ile, 20/25A? Więc ten jego pełny gwizdek to jest
    4600/5750W. Przy podłączeniu pod dwie fazy bez żadnego wysiłku dla
    instalacji płyta osiąga ponad 7kW, i to jest pełen gwizdek.

    > Warunek, pozwolić musi na to instalacja, bo ona jest tu ograniczeniem.
    > Nie płyta.

    A kto twierdzi, że pyta jest ograniczeniem? Natomiast producenci płyt
    wiedzą jakie są ograniczenia instalacji i tak je projektują, żeby czegoś
    nie sfajczyć. Dlatego duża cześć płyt ma możliwość działania na jednej
    lub dwóch fazach, w zależności od podłączenia do instalacji.

  • 18. Data: 2022-01-10 21:04:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 20:56 Majka <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > Jaka jest różnica między płytami indukcyjnymi do kuchni?
    > Są płyty z podłączeniem tylko 230V.
    > Są takie na 400V /siła/.
    > Oraz takie z obiema możliwościami jednocześnie.
    >
    > U mnie w kuchni jest 400V (w ścianie mam wg elektryka trzy fazy, 3x230V).
    > Którą kupić?
    >
    > Czy ta płyta z podłączeniem tylko 230V jest gorsza? Jakie są jej wady?
    > Nie "uciągnie" trzech lub czterech pół ind. włączonych jednocześnie?
    > Będą się grzać przewody w ścianie? Przewód w ścianie ulegnie
    > uszkodzeniu? (to moje gdybania, nie wiem, czy słuszne, czy błądzę).

    Zacznij od tego jakie masz zabezpieczenie na końcu tego kabla 3x230V
    Kup płytę o maksymalnej mocy jaką uciągnie to zabezpieczenie.
    Różnica będzie taka, że przy mniejszej mocy płyty 2f będzie duża szansa,
    że nie wszystkie pola będą mogły pracować jednocześnie. Może być tak, że
    np. tylko dwa pola będą mogły pracować z pełną mocą w tym samym czasie.
    Przy indukcji im większa moc tym lepszy komfort użytkowania.
    Jeśli masz 3f to ja bym nawet nie rozważał indukcji 1f.
    TG

  • 19. Data: 2022-01-10 21:07:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.01.2022 o 20:45, Irokez pisze:

    > Nie spotkałem się z płytą 3-fazową do domu (znaczy taką co pracuje na
    > międzyfazowym i nie trzeba do niej neutralnego ciągnąć, jak do silników
    > 3-fazowych).

    Ja się też nie spotkałem, ale są ludzi, którzy twierdzą, że takie mają.
    http://www.forumsep.com/viewtopic.php?t=7650
    Dlaczego mam im nie wierzyć?

  • 20. Data: 2022-01-10 21:27:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 10 stycznia 2022 o 20:45:16 UTC+1 Irokez napisał(a):

> [...]

    > Nie spotkałem się z płytą 3-fazową do domu (znaczy taką co pracuje na
    > międzyfazowym i nie trzeba do niej neutralnego ciągnąć, jak do silników

    Takiej płyty nie mam, ale mam piekarnik Ikea wersja szwedzka działający tylko na 400V
    (2 fazy) bez N, parę lat temu popularny na allegro (bo tańszy niż te na 240...)
    Co do spółdzielni, to u mnie woleli 3F z mniejszym zabezpieczeniem, bo takie 32A to
    już problemy robi ;) - liczy się obciążenie każdej fazy/przewodu...