    From: "Silver" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Płytki
    Date: Sat, 7 Aug 2010 23:18:08 +0200

    > Czym należy kierować się przy wyborze płytek do domu (łazienka, korytarz,
    > schody, wiatrołap). Na co powinnam zwrócić uwagę.
    > Chyba zdecyduję się na dosyć duże płytki, czy może być problem z fugą?

    duzo zalezy od kasy jaka mozesz przeznaczyc na kafelki, ale co wiem to
    podpowiem :)

    producent chyba malo znaczy, mam kafelki zarowno chinskie jak i polskie, i
    byly podobnej jakosci. Nie wiem jak z produkcja zachodnia, ale ona nie byla
    na moja kieszen wiec Ci nie powiem :) Wszystkie kafelki, zarowno polskie,
    chinskie i smiem twierdzic, ze wszystkie inne beda wygiete leko w luk
    (kolyska). Poloz w sklepie dwie kafelki "twarza" do siebie to zobaczysz jak
    mocno sie kolysza.
    Im dluzszy kafelek tym bardziej bedzie widac to pofalowanie.

    Jesli Cie stac to kup kafelki rektyfikowane (docinane). W tych kafelkach
    mozna zrobic mniejsza fuge niz w normalnych (jednak zawsze fuga bedzie
    musiala byc). Dodatkowo w rektyfikowanych unika sie takiego bialego paska
    (ramki wokol kafelki).

    Do lazienki obowiazkowo kafelki gladkie (nie chropowate). butami tam chodzic
    pewnie nie ebdziesz wiec klasa scieralnosci nie ma wiekszego znaczenia.
    Wiekszosc moich znajomych mowi tez, ze na kafelkach matowych i ciapkowanych
    (nie w jednolitym kolorze) bardziej widac brud i krople wody, ale nie mialem
    mozliwosci porownywac w praktyce.

    Wiatrolap - sprawa prosta. Najtansze, mrozoodporne, z wysoka klasa
    scieralnosci, bez nadruku.

    korytarz i schody - tu sprawa jest chyba najtrudniejsza. Tu sie chodzi w
    butach i teoetycznie kafelkii powinny byc bez nadruku, ale takie sa zwykle
    brzydkie). Tez zwykle chce sie polozyc kafle panelopodobne (dlugie z
    nadrukiem deski) - ale tu wychodzi pofalowanie kafelek. Ja bym wybral chyba
    jakies ladne z nadrukiem z mniejsza klasa scieralnosci (najwieksza maja
    takie bez nadruku) i polozyl tam jakis dywanik zeby ograniczyc scieranie.