    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Płytki chodnikowe z formy
    Date: Fri, 19 Mar 2010 22:50:33 +0100

    Witam.

    Mam pytanko odnośnie własnoręcznej produkcji płytek chodnikowych na
    potrzeby zagospodarowania podwórka wokół domu. Chodzi mi o płytki
    zwyczajne, nadające się do zrobienia chodniczków, opaski wokół domu,
    kształtek odpływowych dla wody z rynien, czy do drenażu działki.

    Czy są tu jakieś specjalne niuanse, które trzeba znać, czy wystarczy
    trochę zacięcia i wolnego czasu oraz formy zakupione na allegro...?

    Wyobrażam sobie to tak:
    Mam kilkanaście form o potrzebnych mi kształtach. Robię trochę betonu -
    w betoniarce na przykład, wlewam ten beton do tych form, zaciągam na
    równo deską i zostawiam w zacienionym miejscu na dwa-trzy dni od czasu
    do czasu polewając to wodą, potem wytrząsam uzyskane w ten sposób
    płytki/kształtki, układam je do dalszego wiązania betonu, a formy
    wypełniam ponownie nową porcją betonu. Wszystko powtarzam do momentu,
    kiedy nie stwierdzę, że już mi wystarczy i wówczas zaczynam układać te
    płytki na przygotowane podłoże tam, gdzie są mi potrzebne...

    Czy tak? :-)

    Może trzeba jeszcze zachować jakieś warunki o których nie wiem?
    Jakie proporcje betonu - piasku/żwirku - wody zachować przy
    przygotowaniu tego betonu?

    Za sugestie będę wdzięczny niezmiernie :-)).

    Oczywiście nie przewiduję uprawiać jakiegoś hardcoru na tych płytkach -
    ot zwykłe spacery domowników :-), ewentualnie może samochód osobowy na
    podjeździe, ale tu może bardziej nada się kostka... Takie formy też
    widziałem, czy to też można z powodzeniem sobie zrobić wyżej opisanym
    sposobem?

    Przypuszczam, że wyjdzie taniej, niż kupowanie ekstra kostki na
    składzie... ceny tego typu produktów są powalające na kolana i chyba za
    bardzo nie odzwierciedlają kosztów produkcji...? Jak dla mnie to jakaś
    'snobofilowa teoria marketingowa' te ceny napędza :-))).

    pozdrawiam
    robercik-us