  • 11. Data: 2015-03-14 12:54:37
    Temat: Re: Płyty granitowe na folii kubełkowej?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 16:43:19 UTC+1 użytkownik Rentier napisał:
    > W dniu 2015-03-08 o 22:03, Kris pisze:
    > . I,zolacja pod np gresem na tarasie to proszenie się o kłopoty. Nawet
    > nie proszenie- to gwarantowazny kłopot.
    > Możesz przyblizyć?

    Patrzmy od góry:
    -gres
    -klej
    -izolacja
    -wylewka
    -podsypka/ jakiś żwir czy coś w tym stylu.
    Taras najczęściej jest narażony na opady otmosferyczne, woda z deszczu poprzez fugi
    dostaje się pomiędzy gres a klej, gdyby nie izolacja woda wsiąkła by niżej i kłopotu
    by nie było. Jeśli jest izolacja to woda zostaje pomiędzy gresem a izolacją,
    przychodzi mróz i płytki odpadają.
    Albo inaczej: warstwy jak wyżej: przed czym niby ma ta izolacja izolować?
    Woda z dołu nie podejdzie bo taras z reguły jest wyżej jak poziom gruntu no i pod
    wylewka jakiś żwir czy inny materiał niepodciągający wilgoci powinien być.
    Od góry woda deszczowa ale wtedy jak pisałem ta izolacja szkodzi a nie pomaga.

  • 12. Data: 2015-03-14 19:33:34
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > Patrzmy od góry:
    > -gres
    > -klej
    > -izolacja
    > -wylewka
    > -podsypka/ jakiś żwir czy coś w tym stylu.

    A popatrz od góry na to:
    gres
    klej
    wylewka
    izolacja
    strop
    pomieszczenie
    Wprawdzie wątkotwórca tego nie wyjaśnil,ale taki uklad też być może.
    Ja np taki mam,i się nie cieszę.A że plytki odlażą ,to kombinuję ,
    co z tym zrobić.I taki sam uklad widzialem w ruinach dworu z lat 20-tych,
    gdzie plytki byly potrzaskane,ale przymocowane.
    I co ty na to?
    dolniak

  • 13. Data: 2015-03-14 21:40:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    Co ja na to? Ja prosty człowiek i dla mnie pod tarasem ludzie nie mieszkają

  • 14. Data: 2015-03-14 21:48:38
    Od: Frez <f...@g...com>

> [...]
    > Od góry woda deszczowa ale wtedy jak pisałem ta izolacja szkodzi a nie pomaga.
    OK.Wyjaśnione.

  • 15. Data: 2015-03-14 21:52:16
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-03-14 o 19:33, dolniak pisze:
    > Wprawdzie wątkotwórca tego nie wyjaśnil,ale taki uklad też być może.
    Nie,nie. Taras mój ma być na gruncie, nooo ze 40cm powyżej.
    To jak z tymi kubełkami?
    Jakieś sugestie?

  • 16. Data: 2015-03-15 16:27:43
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > Nie,nie. Taras mój ma być na gruncie, nooo ze 40cm powyżej.
    > To jak z tymi kubełkami?
    > Jakieś sugestie?
    No to kubelki daj gdzie indziej.Na podbudowie.z gruzu,tlucznia czy grubego żwiru daj
    chudziak i plyty luzem.Problemy mogą być przy ostatnim rzędzie -pasowalo by dać tam
    jakiś ogranicznik,czy krawężnik,czy choćby grubą folię.Ostatni rządek jest
    najbardziej narażony na osiadanie.Chodzi również o to ,żeby trawa mie wrastala .

  • 17. Data: 2015-03-15 16:30:42
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > Co ja na to? Ja prosty człowiek i dla mnie pod tarasem ludzie nie mieszkają
    Ja pokrzywiony(reumatyzm) też nie mieszkam.Ale samochód stoi.

  • 18. Data: 2015-03-15 20:00:51
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-03-15 o 16:27, dolniak pisze:

> [...]
    najbardziej narażony na osiadanie.Chodzi również o to ,żeby trawa mie wrastala .

    Ok, ale popatrz na 1 post.Gdybym położył na takich kubełkach, od ręki
    odpada mi poziomowanie, odwodnienie i pitolenie z zaprawa cementową, czy
    innymi klejami...

  • 19. Data: 2015-03-15 21:43:34
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > Ok, ale popatrz na 1 post.Gdybym położył na takich kubełkach, od ręki
    > odpada mi poziomowanie, odwodnienie i pitolenie z zaprawa cementową, czy
    > innymi klejami...
    Znaczy-nie lapię. Wolnomyśliciel jestem.
    Znaczy plytki tam już masz,tylko odlezione?i na to pobojowisko tylko zamieść
    ostrożnie,folia i kamień?Można i tak...
    Ze ty plytki ulożysz na styk,to wcale nie znaczy,że się tam woda nie dostanie.
    naleje się w kubelki i będzie stalo.Dopóki się nie splaszczą,bo do takiej pracy nie
    są przeznaczone.
    Po mojemu wypadaloby plytki,klej i wylewkę zerwać...no może wylewki nie,choć nie wiem
    jaka.Ale dać warstwę drenażowo-wyrównawczą z chudziaka i dobrze ubić.
    Czyli -tak na dobrą sprawę- to ze starego tarasu to tylko wymiary powinny
    zostać.Niestety.Albo za parę lat znów będziesz mial zajęcie...

  • 20. Data: 2015-03-16 20:29:02
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-03-15 o 21:43, dolniak pisze:

    > Znaczy plytki tam już masz,tylko odlezione?i na to pobojowisko tylko zamieść
    ostrożnie,folia i kamień?Można i tak...
    O tak.

    > Ze ty plytki ulożysz na styk,to wcale nie znaczy,że się tam woda nie dostanie.
    Nie bo folia byłaby na solidną zakładkę, ew nawet klej czy inny silikon
    > naleje się w kubelki i będzie stalo.
    Nie bardzo.Będą wypukłym do góry.
    Dopóki się nie splaszczą,bo do takiej pracy nie są przeznaczone.
    I stąd mój wątek