    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Podejścia do grzejników - jak?
    Date: Tue, 6 Apr 2010 19:54:42 +0200

    Lada moment będę robił wylewki, przed nimi chcę rozciągnąć rury do
    CO. Piec i okolice zlecę fachowcowi, ale te rurki rozłożę sam. I
    jedno pytanie mam: jak powinny wyglądać podejścia do grzejników z
    dolnym zasilaniem?

    W moim obecnym mieszkaniu końce rurek po prostu wystają z podłogi i
    wchodzą wprost w grzejnik, ale chciałbym to zrobić porządniej, rurki
    wystawić ze ściany. Typowe zestawy przyłaczeniowe do grzejniów to z
    tego, co widzę, po prostu kolanka, żeby do nich podejść, musze
    "wystawić" końce rurek poziomo ze ściany.

    I tu własnie jest ten moment, co do którego mam wątpliwości: od
    rozdzielacza idą mi rurki (PEX) do ściany, na której ma być
    grzejnik, tam przy pomocy sprężyny odginam te rurki do pionu,
    warstwy podłogowe grube, więc mam na to dużo miejsca. Co jednak
    dalej? Kolejne gięcie tym razem ostrym łukiem, tak, żeby rurka
    wepchnięta w podkutą w ścianie bruzdę wyszła z tej ściany akurat
    poziomo? Da się PEXa zgiąc tak ostro, żeby to wyszło dobrze bez
    konieczności kucia bruzdy na pół grubości ściany? Czy może rurki
    zakańczamy pionowo w płytkiej bruździe, a dalej wykręcamy kolankiem?
    Czy może są jakies zestawy przyłączeniowe w kształcie "Zetki"
    realizujące to wszystko za jednym zamachem?

    J.