  • 31. Data: 2015-02-02 14:11:32
    Temat: Re: Podłączenie domowej suszarki gazowej
    Od: Bodo Bodowiczewiczkiwiczewski <c...@g...com>

    > No to zamiast kombinować jak koń pod górę nie lepiej sprezentować im
    > zwykłą pralko-suszarkę?

    Zanim się obecnie używany Polar czy Tatramat popsuje to minie trochę czasu..

    > Pomijam detal sensu posiadania mechanicznej suszarki, który jakoś mi
    > umyka (o ile nie prowadzi się jakiegoś domu noclegowego).

    Wystarczy mieć swoje cztery kąty, nie trzeba prowadzić domu noclegowego, wygoda i
    tyle, wrzucasz pranie i w pół godziny/godzinę masz suche. Nie każdy musi widzieć sens
    posiadania tego urządzenia. Co mnie to obchodzi czy to mu/jej pasuje czy też nie.

    > No ale może ktoś mnie oświeci :)

    Rodaków nie oświecisz, każdy wie swoje i odwiecznych przyzwyczajeń nie zmienisz, bo i
    po co.

    > W sumie bidet też uważam za zbędny, a ludzie miewają.

    Moja sąsiadka zamontowała sobie taki w latach cięzkiego kryzysu lat 80. cała ulica
    się dziwiła i śmiała.. "po co jej to" a niech się smieja i pytają, to nie sąsiadki
    problem, a z ludźmi którzy zawsze sobie znajda temat do gadania przy płocie lub przy
    półlitrówce w zaciszu kuchni.
    Do serwowanych drinków też się w Polsce nie zdarzyło abym mógł dostać kilka kostek
    lodu, "Po co ci lód w tym kielichu, skąd ja ci go wytrzasnę?" po prostu lubię lód i
    tyle.
    Lubię suszyć pranie w suszarce i tyle. A że tego nikt w okolicy nie robi, no to co...
    to niech nie robi.
    Jeszcze 20 lat temu moi starsi obywali się w swojej kuchni bez zmywarki do talerzy,
    teraz chwaą sobie to urządzenie. Niech mają. Zmywarka jeść nie woła.

  • 32. Data: 2015-02-02 14:16:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.02.2015 13:57, Pete pisze:

    > Podobno (bo też nie posiadam) można pominąć cykl o nazwie 'prasowanie'.
    > Czyli gorące suche pranie w kosteczkę i cyk do szafy.

    Nie bardzo sobie wyobrażam jak bębnowa suszarka może zrobić prasowanie...

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 33. Data: 2015-02-02 14:18:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Bodo Bodowiczewiczkiwiczewski wrote:

    > Problem jak problem, nie tylko mój, od 40-50 lat wszelkiej maści znajomi czy
    bliższa lub dalsza rodzina kupuje, montuje, eksploatuje na codzień róznego rodzaju
    kuchnie, piece itd itp.. nikomu nic poza przypadkowym poparzeniem za pomocą gorącej
    patelni przyłożonej do dłoni nic się nie stało. Niektórych domów/kuchni/pieców już
    nie ma, miektóre zapewne dalej stoją i służą na codzień swoim właścicielom.
    > Za komuny ciężko było cokolwiek kupić, udany zakup wystanej w kolejce kuchni
    gazowej czy junkersa przekazywany był wszelkimi ówczesnymi metodami do najdalszych
    zakątków w kraju.
    > Przychodził pan Zenek , montował i już. Nikt sie o papiery nie pytał. W latach
    70/80 udało sie co niektórym zakupić junkers, do dziś służą wisząc w kuchni czy
    piwnicy lub za drzwiami w jakimś pomieszczeniu , rurę wydechowa szła do najbliższego
    okna lub ściany, wykrawali kółka w oknie/szybie/ścianie w ramach zajęć praktyczno
    technicznych i mieli wyrzut spalin jak ta lala. Nikt się, jak do tej pory, nie
    zatruł, nikomu nie udało się wysadzić chaty w powietrze.

    pan Zenek zazwyczaj te uprawnienia miał bo ich zrobienie nie było
    problemem i pracodawca to fundował. I owszem działały. Tylko czasami
    wylatując w powietrze

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 34. Data: 2015-02-02 14:22:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 lutego 2015 13:32:50 UTC+1 użytkownik Bodo
    > A choćby i wynalazek z czasów I wojny burskiej .. to co?
    A nic. Ale to grupa dyskusyjna, dobre rady tu staramy się pytającym dawać a i sami
    tez pytamy. I ludzie radzą Tobie zwykłą suszarkę elektryczna to przemyśl na spokojnie
    bo to akurat ma sens.
    > W PL to taka dziwna kraina gdzie na kogoś kto chce sobie zamontować choćby
    >suszarkę do prania patrzy się się jak na debilą z rekalmówek w TV.
    ejtam ejtam
    > Pytam się tylko, dlaczego w PL od wielu lat występuje problem z fachowcami, >w
    różnych rejonach Polski, przeprowadzane remonty trwają zdecydowanie za >długo,
    fachmani przeważnie reprezentują jakis zakrapiany piwem i alkoholem >margines
    społeczny, rozgrzebuja chatę, wychodzą i nie mają pojęcia kiedy mają >zamiar wrócić
    dokończyć dzieła. Tak się dzieje od Bałtyku po Tatry, od Nysy do >Bug.
    Bym tak nie generalizował. Są tez normalne ekipy.

  • 35. Data: 2015-02-02 14:26:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.02.2015 14:11, Bodo Bodowiczewiczkiwiczewski pisze:

    > Wystarczy mieć swoje cztery kąty, nie trzeba prowadzić domu noclegowego,
    > wygoda i tyle, wrzucasz pranie i w pół godziny/godzinę masz suche.

    Aż tak mi się nie śpieszy (mam więcej ubrań i pościeli niż tylko jeden
    komplet) a mój koszt pracy byłby właściwie ten sam. Gdyby to była
    pralko-suszarka to co innego.

    > Nie każdy musi widzieć sens posiadania tego urządzenia. Co mnie
    > to obchodzi czy to mu/jej pasuje czy też nie.

    Po prostu jestem ciekaw. Nie wolno?

    > Rodaków nie oświecisz, każdy wie swoje i odwiecznych przyzwyczajeń
    > nie zmienisz, bo i po co.

    Mhm, wyjechał na zmywak do USA i myśli że wielki światowiec lepszy od
    wszystkich... a rodzinie usiłuje wcisnąć kretyńską gazową suszarkę
    zamiast cywilizowanej elektrycznej.

    [ciach]

    > Do serwowanych drinków też się w Polsce nie zdarzyło abym mógł
    > dostać kilka kostek lodu, "Po co ci lód w tym kielichu, skąd ja
    > ci go wytrzasnę?" po prostu lubię lód i tyle.

    Dziwni ci twoi znajomi - kostki lodu zawsze mogą się przydać i nie znam
    człowieka, który nie miałby przynajmniej podstawowej foremki na lód w
    zamrażalniku.

    Może po prostu tak się puszysz, że ciebie nie lubią i chowają przed tobą
    lód ;->

> [...]
    > Jeszcze 20 lat temu moi starsi obywali się w swojej kuchni bez
    > zmywarki do talerzy, teraz chwaą sobie to urządzenie.

    Zmywarka oszczędza wodę, energię i czas. Co oszczędza osobna suszarka?

    I tak trzeba przełożyć z miejsca na miejsce... OK, szybciej wyschnie.
    Ale to ma znaczenie jak ktoś pilnie potrzebuje mieć tkaniny suche, bo
    ludzkie roboczogodziny zasadniczo się nie zmienią.

    Bo jeśli jest to tylko kwestia gustu ("lubię") to czy jest sens narzucać
    go komuś innemu?

  • 36. Data: 2015-02-02 14:31:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 lutego 2015 13:36:41 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    > Nie ma problemu z fachowcami. Problem jest w kasie jaką chcą zapłacić klienci. >To
    że przy płaceniu chcą zawsze coś urwać to norma.

    A jak już poruszyłeś temat kasy to dosłownie kilkanaście minut temu rozmowę
    telefoniczna teść wykonał.
    Teściu ma tzw grupę inwalidzka więc jak powszechnie wiadomo jest to podstawowe
    wymaganie aby być ochroniarzem w naszych agencjach ochrony.
    Dzwoni więc pod tel. z ogłoszenie i pyta o pracę.
    Gość odpowiada umowa zlecenie, 190godz miesięcznie kwota 700zł brutto.
    Nie chce mi się szukać ale chyba od umowy zlecenia brutto też cos tam potrącają więc
    na ręke ile to będzie? Z 500zł? Jak na 190 godzin pracy to ok 2,5zł na godzinę
    wychodzi.

  • 37. Data: 2015-02-02 14:40:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 lutego 2015 14:11:33 UTC+1 użytkownik Bodo
    Bodowiczewiczkiwiczewski napisał:
    > Do serwowanych drinków też się w Polsce nie zdarzyło abym mógł dostać kilka
    >kostek lodu, "Po co ci lód w tym kielichu, skąd ja ci go wytrzasnę?" po >prostu
    lubię lód i tyle.

    Pewnie lata temu wyjechałeś(a jak Ciebie czytam to myślę ze niewiele ojczyzna na tym
    straciła) i masz wypaczone wyobrażenie o kraju. Myślisz pewnie że górale w kierpcach
    z ciupagami na co dzień chodzą a Kurpie w strojach kurpiowskich.
    A co do lodu to na każdej stacji paliw można kupić, w chyba każdym sklepie a nawet w
    Biedronkach widziałem. Można tez foremki mieć i mrozić samemu. Jak ktoś lubi to
    raczej nie ma problemu. No chyba że twoi znajomi to jakieś szemrane towarzystwo gdzie
    na stole flacha taniego wina, jedna szklanka po musztardzie i dwa ogórki.

  • 38. Data: 2015-02-02 15:03:24
    Od: Bodo Bodowiczewiczkiwiczewski <c...@g...com>

> [...]
    kierpcach z ciupagami na co dzień chodzą a Kurpie w strojach kurpiowskich.

    O tak, a na ulicach dalej widać patrole wojskowe a pod każdym dworcem przecież
    sowiecki czołg stoi

    > A co do lodu to na każdej stacji paliw można kupić, w chyba każdym sklepie a nawet
    w Biedronkach widziałem. Można tez foremki mieć i mrozić samemu.

    Można, ale ludziom się nie chce wogóle myśleć o lodzie w domu...(miejsce w lodóce
    zajmuje i takie tam)

    Jak ktoś lubi to raczej nie ma problemu. No chyba że twoi znajomi to jakieś szemrane
    towarzystwo gdzie na stole flacha taniego wina, jedna szklanka po musztardzie i dwa
    ogórki.
    Zapomniałeś waść dodać iż nikogo nie stać na mięso kupione w sklepie więc latają z
    wnykami po wsiach i psy bezdomne łapią. A ogrzewają się i suszą ubranie przy palonym
    na żeliwniaku a skradzionym węglu z terenu PKP

  • 39. Data: 2015-02-02 15:17:27
    Od: Bodo Bodowiczewiczkiwiczewski <c...@g...com>

    > Mhm, wyjechał na zmywak do USA i myśli że wielki światowiec lepszy od
    > wszystkich... a rodzinie usiłuje wcisnąć kretyńską gazową suszarkę
    > zamiast cywilizowanej elektrycznej.

    Tak oczywiście, każdy polak w świecie tylko i wyłącznie na zmywaku, zaś w Polsce
    wszyscy po kilkunastu latach studiowania nauk ścisłych siedząc w domu, mają płacone
    za nic, wystarczająco dużo aby zapewnić utrzymanie współmałżonkowi potomstwu i wyjazd
    w tropiki co tydzień. Każdy światowej sławy, godzien dorocznej nagrody Nobla w swej
    jakże rzadko spotykanej dziedzinie. Bez wyjątku wszyscy jankesi , angole, latynosi,
    aborygeni to debile przeżuwjący na codzień worki fish&chips popijąc to wszystko
    lokalnym ściekiem z lokalnego browaru, nie znający podstaw geografii (stolica Polski
    to przecież podstawa ogólnoświatowej wiedzy) a do policzenia 10X10 potrzebuje
    smartfona z kalkuatorem w środku.

  • 40. Data: 2015-02-02 15:22:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-02 o 14:16, Andrzej Lawa pisze:

    > Nie bardzo sobie wyobrażam jak bębnowa suszarka może zrobić prasowanie...

    Nieprawdopodobne. Magla parowego też sobie nie wyobrażasz? :P

    --
    Pete