    From: " mirkra33" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Podlogowe ogrzewanie elektryczne
    Date: Tue, 27 Dec 2011 20:00:22 +0000 (UTC)

    Witam - to już mój 3 pomysł na ogrzanie domu (budowa rozpoczęta - fundament
    gotowy - dom będzie dobrze ocieplony, murowany). Czy ktoś korzysta z
    podłogówki na bazie kabli grzewczych (dwużyłowych) jako podstawowego
    ogrzewania domu? Chcę taki system zastosować w domu sezonowym ok. 120 m2 z
    użytkowym poddaszem. Czy wtedy wychładzać dom podczas zimowej nieobecności a
    rury instalacji wod. kan. zabezpieczyć też kablami grzejnymi, żeby przy każdym
    wyjeździe nie spuszczać wody (gorzej jak zabraknie prądu - może jest jakieś
    wyjście). I co wtedy z cwu - bojler elektryczny?, przepływowy ogrzewacz?
    Będzie też kominek i chyba najlepiej zrobić alternatywne ogrzewanie z DGP. Czy
    pakować się w wentylację mechaniczną z rekuperatorem? (po jakim czasie się
    zwróci, a może przy takiej wentylacji mniej cierpi dom podczas "schładzania"
    więc warto). Wiem, że dużo pytań, ale chciałbym podjąć rozsądną decyzję, żeby
    potem nie kombinować co dalej jak mnie rachunki za prąd zjedzą. Czytałem, że
    właśnie taki system może być ekonomiczny przy sterowaniu automatycznym
    podłogówki. Stale przebywał będę tam jedynie latem. Od września do czerwca -
    tylko weekendy (i pewnie też nie wszystkie). Buduję konkretny dom, bo kiedyś
    chcę tam zamieszkać (jak dożyję emerytury :-)) i uważam, że jak się pakować w
    kredyt na całe życie, to niech przynajmniej zostanie po nim coś konkretnego.
    Dziękuję z góry za podpowiedzi i podzielenie się swoja wiedzą i
    doświadczeniem.
    mirek