  • 141. Data: 2010-11-06 09:01:12
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    news:ib1fq6$5iq$1@news.onet.pl...

    > Chłopie nie daj się namówić na te wszystkie wynalazki, ani podłogówka, ani
    > grzejniki, tylko palenisko - kurna chata to kurna chata ;D

    Sorry Plumpi ale jak dla mnie to ///Kaszpir/// bardzo subtelnie wodzi grupę
    za nos.

    Tworząc ten wątek pisze "Chciałbym jeszcze kazać zamontować ogrzewanie
    podłogowe w salonie." a następnie robiąc z siebie człowieka całkowicie
    niezaradnego i stawiając się w opozycji do swojego twierdzenia wywołując
    burzliwą dyskusję, która prowadzi do nikąd. Sądzę, że on od samego początku
    nie miał zamiaru tej podłogówki tam instalować lub też podsyca dyskusję
    tylko po to, aby rozmowa toczyła się wokół jego wątku. O nic więcej tu nie
    chodzi.

    To nie jest jedyny, tego rodzaju przypadek z jego dorobku na grupie.

  • 142. Data: 2010-11-06 11:41:59
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik nacocito napisał:

    > To nie jest jedyny, tego rodzaju przypadek z jego dorobku na grupie.

    Po prostu facet ma taki styl... i tyle :-)

  • 143. Data: 2010-11-06 12:17:36
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > No nie rob sobie jaj przy prawie sobocie. Pisales o czterech pompach a
    > moim zdaniem wystarcza trzy.
    > Jedna pompa kotlowa obsluguje CWU i sprzeglo, po drodze jest zawor w
    > kotle. Za sprzeglem reszta instalacji, dwie pompy do obu obiegow. Jedna
    > mala druga wieksza. Zastosowanie takiego ukladu jest chyba mozliwe z
    > kazdym kotlem.

    Czy wiesz o tym, że w ten sposób nie bedziesz miał możliwości wpływania na
    temeperaturę CWU i będzie on zawsze ładowany do temperatury zbliżonej do
    temperatury wody w kotle ?
    Czy wiesz o tym, że na czas ładowania CWU sterowniki kotłów retortowych
    podnoszą temperaturę wody w kotle o kilka-kilkanaście stopni Celsjusza
    (ustawia się w parametrach sterownika lub wartość podnoszenia temperatury
    jest fabryczna) po to, żeby szybciej ładować CWU ? Jak na ten czas nie
    będziesz wyłączał CO to bedziesz przegrzewał podłogówkę, a regulacja
    temperatury w pomieszczeniu będzi się niepotrzebnie "huśtać".
    Co prawda można podłączyć pompę kotła na stałe, a wyjściem CO sterować
    pompami podłogówki i grzejników. Jednak weź pod uwagę, że taki układ bedzie
    powodował natychmiastowe wychłodzenie CWU w razie wygaśnięcia kotła.
    Tak wiec nie jest to zbyt dobre rozwiązanie, bo albo będziesz miał problemy
    z grzaniem CO, albo będziesz musiał wyłączyć podnoszenie temperatury wody w
    kotle podczas grzania CWU, co spowoduje, że CWU będzie się długo nagrzewał.
    Poza tym jak rozumiem podłogówka i grzejniki będą ze sprzęgła już po
    obniżeniu temperatury zaworem mieszającym ?
    Zatem trzeba będzie dość mocno przewymiarowywać grzejniki, bo podłogówka
    potrzebuje bardzo niskiej temperatury.

    Uważm, że w tym przypadku sprzegło w tym układzie jest zbyteczne i
    niewskazane.
    Wystarczy wyjść z kotła rurą stalową 1 - 2 cali (w zależności od kotła).
    Wspawać w tę rurę 3 króćce 3/4 lub 1 calowe dla obiegów grzejniki,
    podłogówka i CWU + dodatkowe króćce do zabezpieczeń czy naczynia
    wzbiorczego jeżeli układ otwarty.
    Na każdym obiegu grzejniki, podłogówka i CWU dać pompę, przy czym podłogówka
    z zaworem mieszającym i sprawa załatwiona.
    Ze sterownika kotła zasilić oddzielnie pompę CWU, a pompy grzejników i
    podłogówki podłączyć razem do wyjścia sterownika zasilającego pompę CO.
    Układ będzie hulał, że aż miło :)
    Jeżeli sterownik kotła umożliwia sterowanie regulatorem pogodowym to go
    podłączyć i ustawić parametry tak, żeby temperatura kotła nie spadała
    poniżej 60stC. Następnie ustawić krzywą grzewczą. Zadaną temperaturę podłogi
    ustawić zaworem, zaś temperaturę w pomieszczeniu dogrzewanym grzejnikami
    ustawić zaworami termostatycznymi przy grzejnikach.
    Jeżeli sterownik kotła nie ma możliwości podłaczenia regulatora pogodowego
    to można się pokusić o proporcjonalne sterowanie zaworem mieszajacym
    podłogówki. Tyle, że to już troche kosztuje.

  • 144. Data: 2010-11-06 12:17:53
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

> [...]
    > więcej tu nie chodzi.
    >
    > To nie jest jedyny, tego rodzaju przypadek z jego dorobku na grupie.

    Myślę, że on po prostu jest typowym "dusigroszem", który szuka oszczędności
    za wszelką cenę.
    Tyle, że mając małe pojęcie w technicznych sprawach szuka tych oszczędnośąci
    nie tu gdzie powinien, a do tego na grupie szuka poparcia swoich błędnych
    tez, zakładajac z góry, że to co on sobie umyśli będzie najlepszym
    rozwiązaniem :)
    Przy tym wszystkim naczytał się dużo złych rzeczy o niefachowości wykonawców
    oraz o tym w jaki sposób potrafią naciągać, dlatego szuka "dziury w całym",
    węsząc wszędzie podstęp i spisek ;D

  • 145. Data: 2010-11-06 12:44:17
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 06.11.2010 00:47, Adam Szendzielorz pisze:

    > Ja mam drabinke podlaczona do rozdzielacza podlogowki. Przez co jest
    > tam dosc niska temperatura ale w polaczeniu z wentylacja mechaniczna
    > powoduje, ze reczniki schna w mig (tzn. nie mialem jeszcze mokrego

    Zeby juz nie toczyc bojow to wyjasnie moja koncepcje po przeczytaniu
    waszych postow ;)
    Doszlismy do wniosku, ze kiedy pracuje podlogowka to nie trzeba
    grzejacej drabinki. Kiedy podlogowka nie grzeje przydalo by sie miec
    drabinke ciepla. Zatem na pewno w drabince bedzie grzalka elektryczna.
    Nie jestesmy zdecydowani czy bedziemy ja (drabinke) dodatkowo wpinac w
    obieg podlogowki...na pewno nie bedzie dodatkowego obiegu "grzejnikowego".
    Plus wentylacja mechaniczna z reku.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 146. Data: 2010-11-06 13:46:40
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
    w wiadomości news:ib3imt$ivd$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > zdecydowani czy bedziemy ja (drabinke) dodatkowo wpinac w obieg
    > podlogowki...na pewno nie bedzie dodatkowego obiegu "grzejnikowego".

    A dlaczego nie chcesz jej zasilić bezpośrednio z kotła, a za drabinką dać
    zawór termostatyczny RTL ? :)

  • 147. Data: 2010-11-06 17:36:04
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > nie miał zamiaru tej podłogówki tam instalować lub też podsyca dyskusję
    > tylko po to, aby rozmowa toczyła się wokół jego wątku. O nic więcej tu nie
    > chodzi.

    Gdybym nie miał zamiaru nie zawracałbym Wam "dupy".

    Po prostu dla mnie podłogówka to coś nowego , coś czego u nikogo nie
    widziałem. Coś o czym słyszy się dziwne rzeczy (fruwający kurz , problemy
    reumatyczne i itd ..). Podłogówka ma sporo zwolenników i przeciwników ...
    Przeciwnicy uważają że podłógówka to tylko gres a ja nie chce w calym domu
    gresu ...

    Czytałem o tym sporo , a jako że wykonawca oferuje w "standardziej"
    instalcję mieszaną zacząłem sie zastanawiać czy nie wejść w podłogówkę , tym
    bardziej że były tutaj głosy że podłogówka jest tańsza niz grzejniki i itd ,
    a to jest ewidentna bzdura ...

    Przeraziła mnie lekko wielkość grzejników. bo w salonie wyszło że chyba
    optymalny byłby grzejnik o mocy 3200W czyli 60x240 a to jednak kolubryna ...

    Jednakże stwierdziłem że "zaryzykuję" i zamontuję podłogówke. Na początek
    bez pogodówki i siłowników. Mam nadzieje że rozdzielacz 9-sekcyjny z
    przepływomierzem na początek wystarczy (ten przepływmonierz to są te
    rotametry) ?.

    Na stronie KAN znalazłem "kalkulator" podłogowki i lekko sie zdziwiłem.
    uzupełniłem wszystkie pola i wyszło mi że w pokojach w panelami rury powinny
    być co 10cm a tam gdzie gres co 25cm ..
    Fakt kalkulator obejmował gres lub parkiet , ale sądze że panel + podkład
    bedzie równoznaczny "stratami" co sam parkiet.

    Mam nadzieję że nie będę żałował że zamontowalem podłogówkę...

  • 148. Data: 2010-11-06 23:48:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Czy wiesz o tym, że w ten sposób nie bedziesz miał możliwości wpływania na
    > temeperaturę CWU i będzie on zawsze ładowany do temperatury zbliżonej do
    > temperatury wody w kotle ?

    To nie mozna ustawic zadania grzania do zadanej temperatury?

> [...]
    > będziesz wyłączał CO to bedziesz przegrzewał podłogówkę, a regulacja
    > temperatury w pomieszczeniu będzi się niepotrzebnie "huśtać".

    A mieszacz?
    To samo mam w gazowym a sterownik i tak pilnuje temp. mieszacza.

> [...]
    > pompami podłogówki i grzejników. Jednak weź pod uwagę, że taki układ
    > bedzie powodował natychmiastowe wychłodzenie CWU w razie wygaśnięcia

    Zawor trojdrogowy powinien zalatwic sprawe, no chyba ze sterownik tego nie
    obsluguje.

> [...]
    > Poza tym jak rozumiem podłogówka i grzejniki będą ze sprzęgła już po
    > obniżeniu temperatury zaworem mieszającym ?

    Nie. Mieszacz jest na obwodzie podlogowki, grzejniki to obieg bezposredni.

    > Zatem trzeba będzie dość mocno przewymiarowywać grzejniki, bo podłogówka
    > potrzebuje bardzo niskiej temperatury.

    A no, dla tego obiegi trzeba rozdzielic.

    > Uważm, że w tym przypadku sprzegło w tym układzie jest zbyteczne i
    > niewskazane.

    Jezeli pojemnosc kotla jest duza, rury z kotla o duzej srednicy to byc moze
    tak.

> [...]
    > Na każdym obiegu grzejniki, podłogówka i CWU dać pompę, przy czym
    > podłogówka z zaworem mieszającym i sprawa załatwiona.

    No, to to samo co ze sprzeglem tylko bez.

    Bedzie git.

    Pozdro.. TK

  • 149. Data: 2010-11-07 18:31:45
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-05 23:21, Plumpi pisze:

    > Tyle, że często instalatorzy nie wykorzystują dodatkowego wyjścia pompy CWU
    > i całość pracuje z jedną pompą CO zasilającą także CWU.

    Czegoś nie rozumiem. Woda CO nie miesza się z CWU więc chyba nie może to
    być ta sama pompa. Ciśnienie w CWU jest inne niż w CO.

    M.

  • 150. Data: 2010-11-07 18:44:01
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 06.11.2010 14:46, Plumpi pisze:

    > A dlaczego nie chcesz jej zasilić bezpośrednio z kotła, a za drabinką
    > dać zawór termostatyczny RTL ? :)

    Zeby nie komplikowac sobie roboty ;)
    Skoro mowicie, ze dobra wentylacja to podstawa sukcesu, ze w zimie
    dobrze suszy sama podlogowka, a latem i tak nie grzeje, wiec grzalka sie
    przydaje, to zdecydowalem sie na sama grzalke.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com