  • 151. Data: 2010-11-07 18:46:45
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ib6rah$9g4$1@node1.news.atman.pl...

    > Czegoś nie rozumiem. Woda CO nie miesza się z CWU więc chyba nie może to
    > być ta sama pompa. Ciśnienie w CWU jest inne niż w CO.

    Ale jedna pompa może zasilac CO i CWU. W przypadku CWU chodzi o wodę
    kotłową, tę która grzeje wodę użytkową.

  • 152. Data: 2010-11-07 18:51:31
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
    w wiadomości news:ib6s5f$jue$1@inews.gazeta.pl...

    > Zeby nie komplikowac sobie roboty ;)
    > Skoro mowicie, ze dobra wentylacja to podstawa sukcesu, ze w zimie dobrze
    > suszy sama podlogowka, a latem i tak nie grzeje, wiec grzalka sie
    > przydaje, to zdecydowalem sie na sama grzalke.

    Powiedz mi jeszcze, ze masz kocioł gazowy dwufunkcyjny ?

  • 153. Data: 2010-11-07 19:14:09
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 07.11.2010 19:51, Plumpi pisze:

    > Powiedz mi jeszcze, ze masz kocioł gazowy dwufunkcyjny ?

    Nie.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 154. Data: 2010-11-07 23:02:42
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Lis, 18:36, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > Na stronie KAN znalaz em "kalkulator" pod ogowki i lekko sie zdziwi em.
    > uzupe ni em wszystkie pola i wysz o mi e w pokojach w panelami rury powinny
    > by co 10cm a tam gdzie gres co 25cm ..
    > Fakt kalkulator obejmowa gres lub parkiet , ale s dze e panel + podk ad
    > bedzie r wnoznaczny "stratami" co sam parkiet.

    Panel + podklad to 11mm. Parkiet to przynajmniej dwa, trzy razy tyle!
    Roznice miedzy panelami a gresem nie beda na pewno az tak duze.

    BTW. Siedze wlasnie w pokoju gdzie przedwczoraj kladlismy panele i
    jest cieplutko - zasilanie 22stC, w pokoju ok 19stC, podloga zupelnie
    "neutralna" :) Salon 40m2 z duzym wykuszem (3 x 2) i oknem tarasowym
    (2,5 x 2,5) + dwa mniejsze okna, mam tu rurki w rozkladzie 15cm.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 155. Data: 2010-11-07 23:04:25
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Lis, 19:44, "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)"
    <r...@p...com.pl> wrote:

    > Skoro mowicie, ze dobra wentylacja to podstawa sukcesu, ze w zimie
    > dobrze suszy sama podlogowka, a latem i tak nie grzeje, wiec grzalka sie
    > przydaje, to zdecydowalem sie na sama grzalke.

    Nie przydaje sie - wystarczy dobra wentylacja + porzadne "plaskie"
    wieszaki na reczniki (zeby byly rozlozone jak na drabince, a nie
    wisialy na haczyku :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 156. Data: 2010-11-08 06:53:18
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > "neutralna" :) Salon 40m2 z duzym wykuszem (3 x 2) i oknem tarasowym
    > (2,5 x 2,5) + dwa mniejsze okna, mam tu rurki w rozkladzie 15cm.

    Czyli co kazać instalatorowi wszędzie dać co 15cm rurki niezależnie
    czy to gres czy panele ?

    Po prostu nie chce aby było za zimno , ale też nie chce aby podłoga
    była za gorąca ...

  • 157. Data: 2010-11-08 10:10:26
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Lis, 07:53, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Czyli co kazać instalatorowi wszędzie dać co 15cm rurki niezależnie
    > czy to gres czy panele ?

    No najlepiej to by jednak bylo policzyc ta podlogowke.. Najpierw
    zapotrzebowanie na cieplo, a potem na jego podstawie - grzejniki
    podlogowe. Potem mozna troche zagescic rurki (na wszelki wypadek lub
    poprostu po to zeby temperatura podlog mogla byc jeszcze nizsza).

    > Po prostu nie chce aby było za zimno , ale też nie chce aby podłoga
    > była za gorąca ...

    Zeby podloga byla goraca to by Ci musieli dac rurki co 40cm chyba ;-)
    Generalnie - trzeba przeliczyc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 158. Data: 2010-11-09 13:32:40
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Lis, 14:05, Marras <m...@g...pl> wrote:

    > Dla upewnienia si zapytam.
    > W konfiguracji z zaworem tr jdrogowym i pogod wka nie potryebny jest ju
    > rozdzielacz z mieszaczem?
    > Np taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-5-z-ukladem-miesz
    ajacym-przeplywom-i129...

    Nie. Nie jest potrzebny. Za zaworem trojdrogowym (ktorym steruje
    silownik, a tym z kolei pogodowka) wystarczy najzwyklejszy "goly"
    rozdzielacz (no i oczywiscie pompa :) Na rozdzielacz leci juz woda o
    ustalonej przez sterownik pogodowy temperaturze, wiec w samym
    rozdzielaczu nie ma potrzeby juz niczego mieszac - tam bedzie zawsze
    temperatura ustalona przez sterownik.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 159. Data: 2010-11-13 18:35:08
    Temat: Re: Polaczenie podlogówki z grzejnikami ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:
    > Nawet najtansza chinszczyzna wytrzymuje sporo - na forum muratora ktos
    > robil testy i nawet najtanszy us metrix wytrzymywal bez problemu
    > 10bar. A w instalacji normalnie jest 1bar :) Wogole alupexy sa dosc
    > odporne na wszystko.

    niestety ale te chińczyki są strasznie mao :) odporne mechanicznie, bardzo
    łatwo jest je załamać tak że następuje znacznie przewężenie, maja bardzo
    cienkie warstwy PE a AL jest praktycznie jak folia spożywcza. Co gorsza jak
    sie ja już załamie to rozprostowanie moz esi skończyć pęknięciem rury (lub
    gorzej mikropęknięciem które sie objawi po jakimś czasie instalacji)

    Ostatnio demontowaliśmy takie rury koszmar, chińczyka można zagiąć
    nadeptując obcasem buta

    Często robię w TeCe które jest dość grube, Tece Logo jest troszkę cieńsze
    (mniej więcej takie jak purmo).