  • 31. Data: 2011-01-25 09:00:38
    Temat: Re: Polecam ledy z lidla
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:ihkugg$iv2$1@news.onet.pl...
    > ze nie sa uciazliwe bez przejmowania sie o rachunki za prad. To sa
    > zupelnie inne mozliwosci, nie za miast zeby oszczedniej, ale cos co nie
    > bylo prawie mozliwe wczesniej.

    Tu się z Toba w 100% zgodzę. Jednak Bartek wymienił żarówki na ledy z powodu
    zbyt wysokich rachunków za prad.
    Też kiedyś nad tym sie zastanawiałem ale tylko do czasu gdy sobie policzyłem
    jaki jest udział oświetlenia w rachunkach za prad.
    I jesli za samo światło płace 15-20zł miesięcznie to nie ma ekonomicznego
    senu zamieniac aktualnie stosowanych u mnie żarówek na ledy.

  • 32. Data: 2011-01-25 13:21:23
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message
    > "Kris" <k...@w...pl> writes:

    > 1. Oszczednosc jest i tak pozorna, bo cieplo wydzielane przez zarowki
    > sie nie marnuje, tylko ogrzewa mieszkanie. Kazda wymiana zarowki
    > na 'oszczedna' oznacza koniecznosc mocniejszego grzania piecem. A w
    > lecie i tak jest jasno bez swiecenia.

    To prawda. Mam żyrandol 400W w jednym pokoju i w nim też 2 komputery. Pokój
    22m2. Nie przypominam sobie żebym w nim kiedykolwiek odkręcił kaloryfer.
    Pokój co prawda w środku, bez zimnych ścian narożnych, tylko frontowa ale
    zawsze.

    > Ale zwyklych zarowek musieli dranie zakazac.

    Ja mam wrażenie, że tu chodziło o przesyłane ampery i wydolność linii
    przesyłowych. Może chcieli ograniczyć rozbudowę infrastruktury albo k"zbychu
    czy rychu" miał fabrykę świetlówek

  • 33. Data: 2011-01-25 13:31:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartek wrote:

> [...]
    > zaświeceniu http://zapodaj.net/1080bc7a80ea.jpg.html
    > 5. Jw. 5 minut później (podniosłem nieco tzw. żyrandol)
    > http://zapodaj.net/442cbb0a2c93.jpg.html
    > 6. Jw. z 5 żarówkami led z lidla
    > http://zapodaj.net/e43368b55140.jpg.html 7. Jw. z 5 żarówkami led z lidla
    > i 5 lampkami Skoff Tango (dużymi)
    > http://zapodaj.net/6bbab37d9ba5.jpg.html
    >
    > Aparat w trybie ręcznym, czas 1/50, f/3,5, iso 800, balans bieli
    > ustawiony na predefiniowany przez producenta - "żarówka żarowa,
    > 3200K". Celowo niedoświetliłem. Sorry za bałagan, sprzątaczka ma

    ale ciemności :)

  • 34. Data: 2011-01-25 15:08:34
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-01-2011 o 14:21:23 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message

    > To prawda. Mam żyrandol 400W w jednym pokoju i w nim też 2 komputery.
    Obu wam odpowiem, takie ogrzewanie sufitowe jest do d...y, to
    najgorszy dla człowieka system ogrzewania, tak że żarówki mają
    świecić a nie grzać, z tego powodu świetlówki obecnie
    są najrosądniejszym rozwiązaniem, oczywiście z drobnymi wyjątkami.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 35. Data: 2011-01-25 17:19:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Sty, 09:12, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Ale zwyklych zarowek musieli dranie zakazac.

    Chyba na kazdym targu kupisz. Nie wiem, bo nie bylem dawno na targu
    ale na targu zawsze wszystko mozna kupic :D
    Byc moze nie jako zarowke, a "kulke grzewcza" ;-)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2011-01-25 18:13:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > I jesli za samo światło płace 15-20zł miesięcznie to nie ma ekonomicznego
    > senu zamieniac aktualnie stosowanych u mnie żarówek na ledy.

    I slusznie. Mozna wymiany robic sukcesywnie zastepujac zuzyte zarowki
    nowszymi, ale wymieniac wszystko na nowe przy obecnych cenach uzasadnienia
    ekonomicznego nie ma. Jesli chodzi o mnie to wiekszosc rzeczy mialem
    przemyslanych na etapie instalacji elektrycznej. Drobne korekty wprowadzilem
    przed wykonczeniem scian majac projekty mebli w reku. Na etapie budowy
    wszystko jest latwiejsze i tansze. Nie kupowalem innych lamp, zarowek i
    takich tam rzeczy ktore szkoda wyrzucic bo sa jeszcze dobre i moga dzialac
    dobrych kilka lat.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2011-01-25 18:21:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam <a...@g...com> writes:

    > Chyba na kazdym targu kupisz. Nie wiem, bo nie bylem dawno na targu
    > ale na targu zawsze wszystko mozna kupic :D
    > Byc moze nie jako zarowke, a "kulke grzewcza" ;-)))

    Ale mlecznych nie widuję.

    MJ

  • 38. Data: 2011-01-25 18:22:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ffd8f900-e471-4c24-b195-

    >Ja byłem u znajomych którzy mają całe oświetlenie z LED. Jak dla mnie
    >to ciemne nory a dodatkowo światło nędzne ...

    >Ale jak wyda się kilkaset złotych to człowiek tego na śmietnik nie
    >wywali ...

    Jesli chodzi o dzisiejsze ledy to sie z Toba pozwole nie zgodzic. Te
    najnowsze zarowki daja spokonie tyle swiatla co halogenowe zarowki.
    Wystarczy dobrac odpowiednia liczbe diod. Kupilem ostatnio pare sztuk power
    led po trzy w jednej zarowce i naprawde jestem milo zaskoczony. Dziesiec
    sztuk jakie przewidzialem do swojego holu jak mi sie wydaje bedzie za mocne
    i kto wie czy nie zaloze zamiast paru zwyklych najmniejszych moca halogenow.
    Postep w tych zrodlach swiatla jest galopujacy i naprawde tez sprzed roku
    dwoch nie da sie porownac do dzisiejszych a te za rok beda jeszcze lepsze.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2011-01-25 18:27:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > sie nie marnuje, tylko ogrzewa mieszkanie. Kazda wymiana zarowki
    > na 'oszczedna' oznacza koniecznosc mocniejszego grzania piecem. A w

    Ja jednak wole ogrzewac dom czym innym a nie zarowkami. To tak jakby kupic
    plazme ze szesciesiat pare cali do pokoju 10m^2 by przy okazji ogladania
    ogrzewac pokoj. Jak dla mnie to zaden argument bo i prad jest drozszy i
    latem tego ciepla nie potrzebujemy nawet jak swieci sie krocej.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2011-01-25 18:28:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

> [...]
    > kaloryfer.
    > Pokój co prawda w środku, bez zimnych ścian narożnych, tylko frontowa ale

    A latem otwierasz lodowke?

    Pozdro.. TK