  • 1. Data: 2011-11-06 21:16:32
    Temat: Pompa ciepła powietrzna
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Witam,
    majster od C.O. polecił mi zamiast standardowej instalacji z grzejnikami
    opcje grzania tylko podłogówką + do tego pompe ciepła powietrzna Ariston
    Nuos ...

    Może mi ktoś (z praktyką kilkusezonową w ogrzewaniu tylko podłogówką)
    powiedzieć czy to sie sprawdza ? Do tego w lecie do grzania wody ma być
    pompa ciepła powietrzna Ariston Nuos...

    Z tego co powiedział to wieksze kurzenie sie pomieszczeń to mit.

    Zbiornik to CWU ten dostosowany do pompy może działać z piecem (
    odwrotnie już nie ) więc decyzja musi być na tym etapie...

    Kocioł Enka z dolnym paleniskiem w obiegu zamkniętym ( z bezpiecznikiem
    termicznym "strażak" ) takie informacje dostałem...

    Pozdrawiam...

  • 2. Data: 2011-11-06 23:11:18
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrzna
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "ark_fx" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pompa ciepła powietrzna Ariston Nuos...
    >
    > Z tego co powiedział to wieksze kurzenie sie pomieszczeń to mit.

    ale pytasz o pompę czy o ogrzewanie podłogowe ?
    Jeżeli o ogrzewanie, to sie sprawdza. Pompa ciepła powietrzna też się
    sprawdzi. Nie zakładałbym tylko że to będzie darmowe jak w przypadku
    klasycznej pompy z dolnym źródłem.
    W przypadku pompy powietrznej masz do czynienia z rodzajem sprężarki która
    przetwarza 1 kW energii elektrycznej w około 4 kW energii cieplnej, więc
    znając roczne zapotrzebowanie Twojego domu na energię cieplną będziesz
    mógłmniejwiecej określić ilość i koszt potrzebnej do jej wytworzenia energii
    elektrycznej.

    Moim zdaniem, jeżeli ładować się w pompę ciepła (kosztowną przecież) to po
    kiego czorta jeszcze kocioł. Wolałbym wybrać powietrzną pompę ciepła
    lepszego producenta (ariston to jednak dolna półka) i całość na niej oprzeć
    a na wpięcie kotła to sobie w instalacji najwyżej miejsce zostawić na jakieś
    krytyczne zimy gdy wszystko wkoło padnie.
    Dla mnie bez sensu jest wydanie ciężkich tysięcy na pompę ciepła,. wydanie
    ciężkich tysięcy na kocioł a potem płacenie i za prąd i za węgiel +
    zapieprzanie przy węglu w kotłowni. Jeżeli już ładujesz kasę w jakiś luksu
    to IMHO tak aby w pełni z tego luksusu korzystać, chyba że to na pokaz.....
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2011-11-07 03:48:09
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2011-11-07 00:11, Jackare pisze:

    > W przypadku pompy powietrznej masz do czynienia z rodzajem sprężarki
    > która przetwarza 1 kW energii elektrycznej w około 4 kW energii
    > cieplnej,

    Dlaczego nie napiszesz zamiast "około" słowa "do"?
    Przy temperaturach poniżej zera sprawność tego ustrojstwa znacznie
    spada, a sądzę też, że poniżej - 20 wogóle może nie działać.
    Co z obmarzaniem parownika?
    Mam u siebie klimatyzację Fujitsu inverter i ona daje radę grzać do -17
    st. Niestety w takich temperaturach nie daje 1:4 tylko 1:1 albo nawet mniej.
    Jacek

  • 4. Data: 2011-11-07 06:17:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 6 Lis, 22:16, ark_fx <a...@g...pl> wrote:
    > Witam,
    > majster od C.O. polecił mi zamiast standardowej instalacji z grzejnikami
    > opcje grzania tylko podłogówką + do tego pompe ciepła powietrzna Ariston
    > Nuos ...

    Mądre ludzie gadajo, że powietrzne pompy nadają się tylko w domach
    stojących niedaleko morza, gdzie zimy są łagodne ;)

    L.

  • 5. Data: 2011-11-07 09:16:42
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 7, 4:48 am, Jacek <n...@g...com> wrote:

> [...]
    > st. Niestety w takich temperaturach nie daje 1:4 tylko 1:1 albo nawet mniej.

    A mnie ciekawi dlaczego kostkownice do lodu maja tak mala sprawnosc/
    uzysk.
    Jak kiedys z ciekawosci ogladalem takowe urzadzenia to mialy uzysk na
    poziomie 2.65.
    A powinno byc chyba duuuzo lepiej.
    Bo punkt pracy jest staly optymalizacja warunkow powinna dac duzo
    wiekszy uzysk.
    A moze cos zle wyczytalem?

    Bo gdyby uzysk byl na poziomie 5-6 to ja bym bardzo chetnie w zime
    produkowal lod :)

  • 6. Data: 2011-11-07 09:40:47
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-11-07 00:11, Jackare pisze:

    > W przypadku pompy powietrznej masz do czynienia z rodzajem sprężarki
    > która przetwarza 1 kW energii elektrycznej w około 4 kW energii
    > cieplnej,... [cut]

    Dodaj do tego że taka sprawność będzie przy temperaturze +5 bo przy -5
    to już będzie 1:1.5 a przy -10 1:1 podczas gdy poniżej tej temperatury
    nie będzie działać w ogóle.

    > Moim zdaniem, jeżeli ładować się w pompę ciepła (kosztowną przecież) to
    > po kiego czorta jeszcze kocioł.

    Właśnie dlatego że przy dużych mrozach pompa cieplna z wymiennikiem
    powietrznym nie będzie działać. :)

> [...]
    > węgiel + zapieprzanie przy węglu w kotłowni. Jeżeli już ładujesz kasę w
    > jakiś luksu to IMHO tak aby w pełni z tego luksusu korzystać, chyba że

    Dlatego w.w pompa to kompletna pomyłka. Albo zastosować wymiennik
    gruntowy (droższy) albo w ogóle zapomnieć o pompie.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 7. Data: 2011-11-07 10:17:06
    Od: "Nita" <n...@o...pl>

    Oj nie słuchaj kolego uwag o budowie pompy z dolnym źródłem na glikolu i
    kopanie całego ogródka i wydanie niepotrzebnie kupę kasy.
    Lepiej kupić pompę powietrze-woda i do tego piec gazowy kondensacyjny za 4
    tyś i jak temperatura spadnie poniżej -10oC to jedziesz na gazie.
    Dodatkowo zawsze masz zapasowe źródło produkcji ciepła.

    Ja też jestem na etapie instalacji pompy ciepła 12kW powietrze-woda + piec
    gazowy - całość zmieści się w 16.000 PLN

  • 8. Data: 2011-11-07 10:39:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Nita" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ja też jestem na etapie instalacji pompy ciepła 12kW powietrze-woda + piec
    > gazowy - całość zmieści się w 16.000 PLN

    Po kiego Ci ta pompa za 12 tysi, jak mozesz grzac gazem?

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2011-11-07 11:00:24
    Od: "Nita" <n...@o...pl>

    > Po kiego Ci ta pompa za 12 tysi, jak mozesz grzac gazem?

    Gdy temperatura jest powyżej -5 stopni, na pewno taniej jest grzać pompą, a
    ilość dni w roku z taką temperaturą jest znacznie więcej niż tych ujemnych.
    W lecie przygotowanie ciepłej wody dla pompy ciepła to już taniocha.

  • 10. Data: 2011-11-07 11:09:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Nita" napisał w wiadomości grup

    >Gdy temperatura jest powyżej -5 stopni, na pewno taniej jest grzać pompą,

    Czy aby na pewno?

    >ilość dni w roku z taką temperaturą jest znacznie więcej niż tych ujemnych.
    >W lecie przygotowanie ciepłej wody dla pompy ciepła to już taniocha.

    Gazem podejrzewam CWU latem to maks. 100 zł miesięcznie. Kocioł gazowy i tak
    chcesz mieć więc zastanów się dobrze czy jest sens ekonomiczny ładować się w
    PC?