  • 11. Data: 2011-11-07 11:11:46
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrzna
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Nita" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j98dp7$pv1$1@news.onet.pl...

    > Gdy temperatura jest powyżej -5 stopni, na pewno taniej jest grzać pompą,
    > a ilość dni w roku z taką temperaturą jest znacznie więcej niż tych
    > ujemnych.
    > W lecie przygotowanie ciepłej wody dla pompy ciepła to już taniocha.

    A liczyles ile gazu mozna kupic za 12 tysi, pamietajac, ze ta kwota to
    roznica w kosztach ogrzewania miedzy gazem a pradem?
    Na dzis zyskasz jakies 10 groszy na 1kWh, to jest 120 000kWh do odrobienia.
    Mozna by przyjac, ze uda Ci sie "odzyskac" w sezonie jakies 10 000kWh, czyli
    pompa zwroci sie po 12 latach, o ile pozostale warunki nie ulegna zmianie.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2011-11-07 11:21:51
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Nita napisał:
> [...]
    > ilość dni w roku z taką temperaturą jest znacznie więcej niż tych ujemnych.
    > W lecie przygotowanie ciepłej wody dla pompy ciepła to już taniocha.

    A masz jakąś kalkulację, jak to będzie wszystko wyglądało finansowo w
    perspektywie jakichś 3 - 5 lat?
    Jakich sumarycznych kosztów spodziewasz się rocznie dla CO i CWU latem
    oraz zimą?

    pozdr
    Robert G.

  • 13. Data: 2011-11-07 12:02:06
    Od: "Nita" <n...@o...pl>

> [...]
    > Mozna by przyjac, ze uda Ci sie "odzyskac" w sezonie jakies 10 000kWh,
    > czyli pompa zwroci sie po 12 latach, o ile pozostale warunki nie ulegna

    Ogrzanie domu licząc 11000 kW rocznie daje:

    1. GAZ 8,89kW/m3 - 1554m3 teraz chyba 2zł kosztuje co daje 3100zł
    2. Pompa licząc COP nawet 3,0 i licząc tylko w pierwszej taryfie 11000/3 *
    0,50gr = 1833zł

    Widać że grzanie będzie tańsze, jeśli ktoś korzysta z II taryfy to można
    zejść z kosztami o połowe jeszcze.

    Zawsze będą +/- i trzeba coś wybrać. My na chwilę obecną nie mamy gazu a od
    przyszłego roku trzeba już grzać, także wyboru nie mieliśmy. Gaz jest
    planowany na przyszły rok, ale znając realia to może się to przedłużyć.

  • 14. Data: 2011-11-07 12:05:49
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A masz jakąś kalkulację, jak to będzie wszystko wyglądało finansowo w
    > perspektywie jakichś 3 - 5 lat?

    urządzenie kupuje teraz, wiec cene zna. A spodziewasz sie ze w jakis
    zasadniczy sposób zmieni sie stosunek ceny gazu do pradu? Oba beda szły
    równo do góry.... Na łupki przestałem liczyć, powiem wiecej - jesli mamy to
    oddac obcym za frajer to jestem przeciwko wydobyciu. Dla potrzeb
    marketingowych mozemy to nazwac ekologią :-)

    b.

  • 15. Data: 2011-11-07 12:34:28
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > od przyszłego roku trzeba już grzać, także wyboru nie mieliśmy. Gaz jest
    > planowany na przyszły rok, ale znając realia to może się to przedłużyć.

    Ten COP 3 realnie wyjdzie pewnie powyzej 5C, a ponizej bedzie drastycznie
    spadal. Zakladasz tez prosty przelicznik COP 3 i 11000kWh tak samo jak dla
    gazu, przy czym wyzej pisales, ze w wieksze mrozy trzeba bedzie grzac gazem.
    Przy takim zapotrzebowaniu moge sie mylic rzecz jasna, ale te 12 lat o
    ktorych pisalem wyzej to i tak optymistyczny okres zwrotu. Z ekonomicznego
    punktu widzenia jak dla mnie oczywiscie to nietrafiony pomysl.
    Ale nie oceniam zadnych wyboro. Niektorzy tu robia cos bo lubia i to ich
    prawo, wiec niech Ci grzeje jak najlepiej.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2011-11-07 18:31:32
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Weź jeszcze pod uwagę spadek mocy cieplnej pompy przy niższych
    temperaturach na zewnątrz.
    U mnie przy -15 st. COP (szacuję, bo nie mam jak zmierzyć) jest około 1,
    a więc jak kupisz pompę o mocy cieplnej np. 12 kW to realnie będzie
    miała w mroźne dni całe 4 kW czyli tyle, co dwie farelki po 50 zł za sztukę.
    Jacek

  • 17. Data: 2011-11-07 19:19:22
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-11-2011 o 22:16:32 ark_fx <a...@g...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > majster od C.O. polecił mi zamiast standardowej instalacji z grzejnikami
    > opcje grzania tylko podłogówką + do tego pompe ciepła powietrzna Ariston
    > Nuos ...
    >
    > Może mi ktoś (z praktyką kilkusezonową w ogrzewaniu tylko podłogówką)
    > powiedzieć czy to sie sprawdza ? Do tego w lecie do grzania wody ma być
    > pompa ciepła powietrzna Ariston Nuos...
    >
    > Z tego co powiedział to wieksze kurzenie sie pomieszczeń to mit.
    Dokładnie :) nawet się mniej kurzy bo ruch powietrza jest mniejszy niż
    przy grzejnikach.
    Jeżeli możesz to rób podłogówkę wszędzie i pamiętaj o dobrym ociepleniu
    domu,
    ściany min 15cm styro, piwnice/ławy ocieplone aż do poziomu przemarzania,
    poddasze min 20cm wełny.

    > Zbiornik to CWU ten dostosowany do pompy może działać z piecem (
    > odwrotnie już nie ) więc decyzja musi być na tym etapie...
    >
    > Kocioł Enka z dolnym paleniskiem w obiegu zamkniętym ( z bezpiecznikiem
    > termicznym "strażak" ) takie informacje dostałem...
    Jak dajesz piec węglowy to pompa jest bez sensu, zresztą inni ci też to
    napisali,
    w zimie powietrzne pomy się nie sprwdzają chyba że mieszkasz nad samym
    morzem i klimat masz łągodny.
    JA bym na twoim miejscu pozostał przy piecu z grzaniem w zimie, a popę jak
    już ci się
    tak podoba to kupił tańszą tylko do ciepłej wody i grzał nią poza zimą, a
    w zimie ciepła woda
    grzana by była przez piec węglowy.
    W ten sposób zaoszczędzisz sporo kasy i rozczarowań a będziesz miał
    komfort ciepłej wody
    w lecie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2011-11-07 21:36:24
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2011-11-07 04:48, Jacek pisze:

    > Dlaczego nie napiszesz zamiast "około" słowa "do"?
    > Przy temperaturach poniżej zera sprawność tego ustrojstwa znacznie
    > spada, a sądzę też, że poniżej - 20 wogóle może nie działać.
    > Co z obmarzaniem parownika?
    > Mam u siebie klimatyzację Fujitsu inverter i ona daje radę grzać do -17
    > st. Niestety w takich temperaturach nie daje 1:4 tylko 1:1 albo nawet
    > mniej.
    > Jacek
    :)
    Akurat grzeję drugi sezon PC powietrzną i z moich obserwacji - wymiennik
    szroni się najbardziej w mokre dni przy temp -2 - -8st.
    Mróz poniżej -10st. jest zazwyczaj powiązany z b. suchym powietrzem
    (dlatego pranie schnie na mrozie migiem) i szronienie jest minimalne.
    Ze sprawnością też nie jest źle - max. zużycie energii z zeszłorocznej
    zimy to 34-36kW/dobę (CO+CWU - 72% w II taryfie) - dom 80+60mkw.
    Aktualnie od 5 września do dziś mamy na liczniku 317kWh (CO+CWU (85% w
    II taryfie)). Od 4-go marca do września poszło 380kWh (CWU dla 4-ch osób).

    Nie jest najgorzej.
    Yarecky.

  • 19. Data: 2011-11-08 07:49:05
    Od: "Nita" <n...@o...pl>

> [...]
    > Aktualnie od 5 września do dziś mamy na liczniku 317kWh (CO+CWU (85% w II
    > taryfie)). Od 4-go marca do września poszło 380kWh (CWU dla 4-ch osób).

    A to mnie kolego uspokoiłeś. Tą którą zamówiłem ma mieć inverter czyli
    troszkę jest bardziej wydajna i ma sobie chodzić płynnie a nie ciągle się
    włączać i wyłącząć.
    Czy twoja też ma inverter ?
    Jakiej mocy jest Twoja pompa i czy wystarcza na cały sezon ?
    Czy musiałeś się posiłkować innymi źródłami ciepła ?

    Pozdrawiam
    Nitus

  • 20. Data: 2011-11-08 18:28:30
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2011-11-08 08:49, Nita pisze:
> [...]
    > Jakiej mocy jest Twoja pompa i czy wystarcza na cały sezon ?
    > Czy musiałeś się posiłkować innymi źródłami ciepła ?

    Tak, to Altherma 8,43 z inwerterem. Pompa wyłącza się w mrozy 1-3 razy
    na godzinę (zależnie od wilgotności powietrza, temperatur i obciążenia),
    następuje odwrócenie obiegu i odmrożenie wymiennika. Poza tym pracuje w
    trybie ciągłym, regulując wydajność względem zapotrzebowania.
    W zapasie mamy kominek z DGP, na szczęście nawet przy -24st. nie był
    potrzebny.

    > Pozdrawiam
    > Nitus

    Pozdrawiam,