  • 1. Data: 2011-03-02 20:59:38
    Temat: Pompa do cyrkulacji
    Od: rick207 <a...@a...pl>

    Witam,
    Czy do cyrkulacji można wykorzystać zwykłą pompę obiegową? Leży mi taka
    i wolałbym ją zamontować niż kupować typową. Można?
    Pozdrawiam.

    Rick

  • 2. Data: 2011-03-02 21:11:21
    Temat: Re: Pompa do cyrkulacji
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "rick207" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Czy do cyrkulacji można wykorzystać zwykłą pompę obiegową? Leży mi taka i
    > wolałbym ją zamontować niż kupować typową. Można?

    A jest Ci ta cyrkulacja aż tak bardzo potrzebna ?
    Raczej spotykam się, że ludzie którym to zamontowano - wyłączają.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2011-03-02 21:15:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Mar, 22:11, "J_K_K" <j...@i...fm> wrote:
> [...]
    >
    > A jest Ci ta cyrkulacja aż tak bardzo potrzebna ?
    > Raczej spotykam się, że ludzie którym to zamontowano - wyłączają.

    Ja mam i nie wylaczam. Chodzi non stop. Musze ja tylko troche
    zoptymalizowac zeby nie chodzila przynajmniej jak nikogo nie ma w
    domu.
    Nie wylaczylbym jej za chiny ludowe - wygodne to diabelnie. Odkrecasz
    kurek i odrazu leci ciepla.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-03-02 21:33:49
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-03-02 22:15, Adam pisze:

> [...]
    > domu.
    > Nie wylaczylbym jej za chiny ludowe - wygodne to diabelnie. Odkrecasz

    Ja pompę cyrkulacyjną mam sterowaną przez automatyke kotła która pozwala
    wybrać przedziały czasowe w których pompa ma pracować. Dodatkowo wpiąłem
    w to termostat, który wyłącza pompe gdy woda na powrocie cyrkulacji
    osiąga zadaną temperaturę.

    Dzięki temu w zaprogramowanych oknach czasowych pompa pracuje w cyklu
    przerywanym a nie non stop.
    Komfort użytkowania cyrkulacji zupełnie nie zmniejszył się a na pewno
    oszczędza to troszkę energii.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 5. Data: 2011-03-02 21:34:51
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > Czy do cyrkulacji można wykorzystać zwykłą pompę obiegową? Leży mi taka i
    > wolałbym ją zamontować niż kupować typową. Można?

    Nie można. Nie spełnia wymagań sanitarnych dla wody pitnej. Może ci skazić
    wodę.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2011-03-02 21:40:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "rick207" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A jest Ci ta cyrkulacja aż tak bardzo potrzebna ?
    > Raczej spotykam się, że ludzie którym to zamontowano - wyłączają.

    Zarty.

  • 7. Data: 2011-03-02 21:43:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przerywanym a nie non stop.
    > Komfort użytkowania cyrkulacji zupełnie nie zmniejszył się a na pewno

    Najtansze rozwiazanie to pompa z wmontowanym termostatem, plus zegar
    wlaczajacy zasilanie o okreslonych porach (taki za dwie dychy).

  • 8. Data: 2011-03-02 21:56:24
    Od: rick207 <a...@a...pl>

    W dniu 2011-03-02 22:34, Jackare pisze:
    > Użytkownik "rick207" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie można. Nie spełnia wymagań sanitarnych dla wody pitnej. Może ci
    > skazić wodę.
    I to jest konkretna odpowiedź na zadane pytanie. Dzięki i pozdrawiam.
    Rick

  • 9. Data: 2011-03-03 05:37:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rick207 wrote:
    > Witam,
    > Czy do cyrkulacji można wykorzystać zwykłą pompę obiegową? Leży mi
    > taka i wolałbym ją zamontować niż kupować typową. Można?
    > Pozdrawiam.

    techcznie nie ma przeciwwskazań. tylko że zwykle pompy cyrkulacyjne maja
    małą wydajność a co za tym idzie mała moc a zwykła pompa obiegowa nawet na
    najniższym biegu ma pewnie z 40W mocy.

  • 10. Data: 2011-03-03 05:39:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > techcznie nie ma przeciwwskazań. tylko że zwykle pompy cyrkulacyjne
    > maja małą wydajność a co za tym idzie mała moc a zwykła pompa
    > obiegowa nawet na najniższym biegu ma pewnie z 40W mocy.

    ach no i najważniesze one nie są zwykle dopuszczone do stosowania w układach
    wody użytkowej.