  • 61. Data: 2017-04-11 20:40:09
    Temat: Re: Pompa od myjki
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-11 o 20:28, Adam Sz. pisze:
> [...]
    lat temu liczylem przeplywy. Wzor dawno temu zapomnialem i szukac moi sie nie chce.
    Spadek cisnienia w czasie przeplywu na 30 metrach i niewielkiej srednicy bedzie
    ogromny. Bez dyszy z takiego weza bedzie lecial siurek jak by duzy facet szczal.
    Skieruj wylot myjki w strone nieba. 200 barow to woda na dwa kilometry by poszla jak
    by powietrza nie bylo. Jakos wojsko nie uzywa dzial przciwlotniczych na wode. Dla
    wojska zrobienie 100MPa to nie problem skoro przecinarki hydroscierne maja pompy
    dajace 50MPa.

    > Ale wiesz, ze karcher daje stosunkowo niski przeplyw, a jedynie duze
    > cisnienie? Nawet jak podepniesz lance na metrowej dlugosci przewodzie
    > do myjki :-)

    Czy moglbys to rozwinac?

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2017-04-11 20:46:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 20:40:10 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Czy moglbys to rozwinac?

    Karchery domowe nie maja duzych przeplywow wody, a jedynie wysokie
    cisnienie. Do mycia auta, elewacji i podjazdu nie trzeba AZ takiej
    ilosci wody jak ze strazackiego weza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 63. Data: 2017-04-11 20:50:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    i tak to z waszymi radami jest. Pojechałem kupic karchra a wróciłem z macalisterem.

    b.

  • 64. Data: 2017-04-11 21:22:41
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-11 o 20:46, Adam Sz. pisze:

    > Karchery domowe nie maja duzych przeplywow wody, a jedynie wysokie
    > cisnienie. Do mycia auta, elewacji i podjazdu nie trzeba AZ takiej
    > ilosci wody jak ze strazackiego weza :)

    Sprawdzilem parametry Twojej myjki:

    http://www.myjkika.pl/k202_p_idp1034_k_791_md_myjka_
    wysokocisnieniowa_krcher_do_uzytku_domowego_z_mosiez
    na_pompa.php

    Na pierwszy rzut oka nie jest to myjka o malym przeplywie. Powiedzial
    bym, ze z jednofazowych trudno o lepsze parametry. Najmocniejsze myjki
    jednofazowe klasy HD maja wiecej, ale tez nie przesadnie wiecej. Mysle,
    ze jest jakis powod dla ktorego kupiles akurat taka myjke i domyslam
    sie, ze jest nim wlasnie wydajnosc, byc moze nieswiadomie, ale tak
    wlasnie jest. To wydajnosc umozliwia mycie szerokim strumieniem pod
    wysokim cisnieniem a nie samo cisnienie. Wniosek jaki mi sie nasuwa
    czytajac Twoje obserwacje to taki, ze amatorskie lance nie wykorzystuja
    w pelni mozliwosci myjki, ktora ma na tyle duzy zapas, ze nawet dodanie
    30m do tego zwinietego weza nie powoduje zauwazalnego spadku wydajnosci.
    Inaczej spadek cisnienia bylby zauwazalny, bo sam spadek wydajnosci jest
    faktem. Wie o tym kazdy lakiernik i nie tylko.
    Wsrod ludzi z branzy slyszalem opinie, ze amatorskie lance nie maja
    wiele wspolnego z profesjonalnymi a roznice miedzy samymi myjkami o
    teoretycznie tych samych parametrach sa bardzo widoczne. Moze nie chodzi
    tyle o myjki co wlasnie o lance?
    Ciekawe co by wyszlo gdybs podlaczyl do myjki na normalnej dlugosci wezu
    lance od myjki HD i pozniej na dlugim?

    Pozdro.. TK

  • 65. Data: 2017-04-11 22:14:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 21:22:42 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    na_pompa.php

    > Na pierwszy rzut oka nie jest to myjka o malym przeplywie.

    W porownaniu do weza strazackiego wszystko bedzie male :-)

    Maks wydajnosc to 570l/h, czyli ledwo 10l / minute - to jest pol wiadra
    wody na minute. Nie wiem czy wsrod myjek to malo, czy duzo, ale tak
    ogolnie patrzac - to jest malo :-)

> [...]
    > wlasnie jest. To wydajnosc umozliwia mycie szerokim strumieniem pod
    > wysokim cisnieniem a nie samo cisnienie.

    Oczywiscie masz racje. I naturalnie mojej myjce daleko do myjek jakie
    sa np. na samoobslugowych "bezdotykowych" myjniach (ale tamtejsze
    myjki kosztuja pewnie 10 x tyle co moja) - mam jedynie porownanie do
    mojej myjki na 5m "szlauchu" i 30m "szlauchu". Lance mam dwie (vario -
    regulowana i obrotowa) plus t-racera. Przy 5m i 30m dzialaja dokladnie
    tak samo - na tej obrotowej mozna zdzierac lakier, a t-racer trzeba
    trzymac dwoma rekami, bo przy trzymaniu jedna - po prostu odlatuje :-)

> [...]
    > w pelni mozliwosci myjki, ktora ma na tyle duzy zapas, ze nawet dodanie
    > 30m do tego zwinietego weza nie powoduje zauwazalnego spadku wydajnosci.

    Mozesz miec racje ale wyzszy przeplyw / cisnienie jak dla mnie bylyby
    jedynie wada (niebezpieczenstwo uszkodzenia lakieru czy tynku na domu).

    > Ciekawe co by wyszlo gdybs podlaczyl do myjki na normalnej dlugosci wezu
    > lance od myjki HD i pozniej na dlugim?

    Nie mam dostepu do takiej - pozatym pewnie koncowki sie roznia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 66. Data: 2017-04-11 22:22:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 22:14:59 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Oczywiscie masz racje. I naturalnie mojej myjce daleko do myjek jakie
    > sa np. na samoobslugowych "bezdotykowych" myjniach

    Niekoniecznie
    Patrzyłem kiedyś na parametry myjek w myjniach samoosługowych i przepływami i
    ciśnieniem są zblizone do Twojego karchera czy mojego Lavora

  • 67. Data: 2017-04-11 22:31:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 22:23:01 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Niekoniecznie
    > Patrzyłem kiedyś na parametry myjek w myjniach samoosługowych i przepływami i
    ciśnieniem są zblizone do Twojego karchera czy mojego Lavora

    Pierwsze z brzegu:
    http://www.ehrle.pl/pl/produkty/myjnie-kontenerowe/
    Ciśnienie 130, przepływ 660
    Lavor STM160- ciśnienie 160, przepływ 510
    Twój karcher- ciśnienie 160, przepływ 570

  • 68. Data: 2017-04-11 22:33:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > Patrzyłem kiedyś na parametry myjek w myjniach samoosługowych i przepływami i
    ciśnieniem są zblizone do Twojego karchera czy mojego Lavora

    Na papierze moze i tak ale w praktyce myjka w myjni samoobslugowej ma
    ze 3 x szerszy i mocniejszy strumien wody :) Roznica jest calkiem spora,
    acz mi tam nie robi roznicy czy splucze auto w minute, czy trzy :-)
    Pewnie dopiero karcher za 5-6-7k pln bedzie mial porownywalny strumien!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 69. Data: 2017-04-11 22:37:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 22:33:20 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > acz mi tam nie robi roznicy czy splucze auto w minute, czy trzy :-)
    > Pewnie dopiero karcher za 5-6-7k pln bedzie mial porownywalny strumien!
    Niższe o 1/3 ciśnienie i większy o ok 10% przepływ tak mniej więcej wychodzi z
    parametrów.

  • 70. Data: 2017-04-11 22:47:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 22:37:52 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Niższe o 1/3 ciśnienie i większy o ok 10% przepływ tak mniej więcej wychodzi z
    parametrów.

    Chyba jednak najwieksza roznice na tej myjni robia "dodatki" - czyli
    ciepla woda + te "mikrokulki" (nie mam pojecia jak to sie nazywa), ktore
    zdecydowanie lepiej usuwaja syf niz zwykla zimna woda. To robi spora roznice
    i wrazenie, ze myjka na myjni jest duzo bardziej skuteczna :)

    Zaluje, ze nie doprowadzilem cieplej wody do garazu. Musze pomyslec,
    czy jeszcze tego nie zmienic, bo mam w sumie mozliwosc, a moja myjka
    ma chyba mozliwosc podpiecia wody do max 60stC :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.