    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa od myjki
    Date: Tue, 11 Apr 2017 21:22:41 +0200
    <e...@g...com>
    <f...@g...com>
    <3...@g...com>
    <8...@g...com>
    <ocj7u9$i96$2@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>

    W dniu 2017-04-11 o 20:46, Adam Sz. pisze:

    > Karchery domowe nie maja duzych przeplywow wody, a jedynie wysokie
    > cisnienie. Do mycia auta, elewacji i podjazdu nie trzeba AZ takiej
    > ilosci wody jak ze strazackiego weza :)

    Sprawdzilem parametry Twojej myjki:

    http://www.myjkika.pl/k202_p_idp1034_k_791_md_myjka_
    wysokocisnieniowa_krcher_do_uzytku_domowego_z_mosiez
    na_pompa.php

    Na pierwszy rzut oka nie jest to myjka o malym przeplywie. Powiedzial
    bym, ze z jednofazowych trudno o lepsze parametry. Najmocniejsze myjki
    jednofazowe klasy HD maja wiecej, ale tez nie przesadnie wiecej. Mysle,
    ze jest jakis powod dla ktorego kupiles akurat taka myjke i domyslam
    sie, ze jest nim wlasnie wydajnosc, byc moze nieswiadomie, ale tak
    wlasnie jest. To wydajnosc umozliwia mycie szerokim strumieniem pod
    wysokim cisnieniem a nie samo cisnienie. Wniosek jaki mi sie nasuwa
    czytajac Twoje obserwacje to taki, ze amatorskie lance nie wykorzystuja
    w pelni mozliwosci myjki, ktora ma na tyle duzy zapas, ze nawet dodanie
    30m do tego zwinietego weza nie powoduje zauwazalnego spadku wydajnosci.
    Inaczej spadek cisnienia bylby zauwazalny, bo sam spadek wydajnosci jest
    faktem. Wie o tym kazdy lakiernik i nie tylko.
    Wsrod ludzi z branzy slyszalem opinie, ze amatorskie lance nie maja
    wiele wspolnego z profesjonalnymi a roznice miedzy samymi myjkami o
    teoretycznie tych samych parametrach sa bardzo widoczne. Moze nie chodzi
    tyle o myjki co wlasnie o lance?
    Ciekawe co by wyszlo gdybs podlaczyl do myjki na normalnej dlugosci wezu
    lance od myjki HD i pozniej na dlugim?

    Pozdro.. TK