  • 1. Data: 2010-08-17 06:22:19
    Temat: Pompa wody brudnej
    Od: "JA" <h...@o...eu>

    Mam stara studnie glebionowa i chcialbym zaciagac z niej wode do podlewania
    ogrodu. Zwykla pompa wysiada mi po ok 2 miesiacach. Facet ktory mi ja regenerowal
    (dwa razy bo raz zareklamowalem ze cos bylo zle wykonane bo po regeneracji dziala
    pieknie ale po kilku tygodniach juz nie daje rady nabic cisnienia) powiedzial ze
    musi byc piasek w studni bo szlifuje on pompe i dlatego tak sie szybko zuzywa.
    Sek w tym ze srednica rury to 8cm a kazda pompa do wody brudnej jaka znalazlem
    jest od niej szersza i nie da sie wlozyc.
    Jak to tanio rozwiazac?

  • 2. Data: 2010-08-17 06:31:44
    Temat: Re: Pompa wody brudnej
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    > znalazlem
    > jest od niej szersza i nie da sie wlozyc.

    Jaką głębokość ma studnia?
    Jak chcesz ją oczyścić to może pogadaj z kimś kto ma porządny samochód do
    szamba,
    kup rurę 80 (jeśli wejdzie taka średnica), przez przejściówkę połącz to z
    rurą do szmba,
    i niech ci gościa wyssie 10 m3 ze studni, on ci wyssie wode z piachem i ze
    wszystkim co tam masz,
    potem zainstaluj filtry przed pompą i uzywaj nowrmalne pompy głębinowej.
    pozdr.
    Gr

  • 3. Data: 2010-08-17 06:49:05
    Od: "JA" <h...@o...eu>

    > Jaką głębokość ma studnia?
    28m
> [...]
    > wszystkim co tam masz,
    > potem zainstaluj filtry przed pompą i uzywaj nowrmalne pompy głębinowej.
    tylko jaka rura i jaki jej koszt. bo sama szambiarka za przyjazd wezmie pewnie
    100-150PLN

  • 4. Data: 2010-08-17 07:26:36
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "JA" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > znalazlem
    > jest od niej szersza i nie da sie wlozyc.

    pompe do brudnej wody dać na górze a za pompa zawór zwrotny zeby woda sie
    nie cofała. Po odpowietrzeniu powinno działać. Odpowietrzebnie moze być
    kłopotliwe.

    b.

  • 5. Data: 2010-08-17 07:39:01
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

    > pompe do brudnej wody dać na górze a za pompa zawór zwrotny zeby woda sie
    > nie cofała. Po odpowietrzeniu powinno działać. Odpowietrzebnie moze być
    > kłopotliwe.

    odpowietrzenie jest b. proste, wystarczy pompe od góry zalac woda i
    poczekać, woda
    ścieknie do rury i samo się odpowietrzy. Problem jest wydaje mi się w tym,
    że piasek
    zatrze też pompę do brudnej wody.....
    Pompa na szambiarce to jest urządzenie podciśnieniowe,
    wessa wszystko do zbiornika przed pompą... bez zniszczenia pompy
    pozdr.
    Gr

  • 6. Data: 2010-08-17 08:29:33
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pompa na szambiarce to jest urządzenie podciśnieniowe,
    > wessa wszystko do zbiornika przed pompą... bez zniszczenia pompy

    Pompy do brudnej wody to jednak troche inna konstrukcja. Zwykle to pompy
    zatapialne, sporych rozmiarow, a ich przeznaczenie z uwagi na minimalny
    kontakt wirnika z obudowa sprawia, ze ich mozliwosci ssania sa ograniczone a
    zatem do studni glebinowej nie nadaja sie. Nawet ich mozliwosci podnoszenia
    wody tez nie powalaja, no chyba ze komus wystarczy te 9m, ale trudno to
    nazwac studnia glebinowa. Poza tym nie da sie odpowietrzyc pompy lejac wode
    do rury, bo ta woda po prostu bedzie wlewana do studni i poziom wody w rurze
    wcale sie nie podniesie. W ten sposob mozna odpowietrzac pompe lejac wode do
    niej, ale to nie jest odpowietrzenie studni, bo w rurze nadal bedzie
    powietrze i wode ze studni trzeba bedzie po prostu te pare/paredziesiat
    metrow zassac.
    Problemem wydaje sie byc kiepskie zafiltrowanie studni. Mysle, ze zadne
    pompy do brudnej wody nic nie dadza o ile w ogole dadza sie fizycznie
    zamontowac. Trzeba pomyslec o filtrach przed pompa ew. oczyszczeniu studni
    jak kolega pisze, bo korzystanie z pomp glebinowych pewnie bedzie jedynym
    slusznym rozwiazaniem.

    Pozdro.. TK