    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa wody brudnej
    Date: Tue, 17 Aug 2010 10:29:33 +0200

    Użytkownik "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl> napisał w wiadomości
    news:4c6a3c96$0$27044$65785112@news.neostrada.pl...

    > odpowietrzenie jest b. proste, wystarczy pompe od góry zalac woda i
    > poczekać, woda
    > ścieknie do rury i samo się odpowietrzy. Problem jest wydaje mi się w tym,
    > że piasek
    > zatrze też pompę do brudnej wody.....
    > Pompa na szambiarce to jest urządzenie podciśnieniowe,
    > wessa wszystko do zbiornika przed pompą... bez zniszczenia pompy

    Pompy do brudnej wody to jednak troche inna konstrukcja. Zwykle to pompy
    zatapialne, sporych rozmiarow, a ich przeznaczenie z uwagi na minimalny
    kontakt wirnika z obudowa sprawia, ze ich mozliwosci ssania sa ograniczone a
    zatem do studni glebinowej nie nadaja sie. Nawet ich mozliwosci podnoszenia
    wody tez nie powalaja, no chyba ze komus wystarczy te 9m, ale trudno to
    nazwac studnia glebinowa. Poza tym nie da sie odpowietrzyc pompy lejac wode
    do rury, bo ta woda po prostu bedzie wlewana do studni i poziom wody w rurze
    wcale sie nie podniesie. W ten sposob mozna odpowietrzac pompe lejac wode do
    niej, ale to nie jest odpowietrzenie studni, bo w rurze nadal bedzie
    powietrze i wode ze studni trzeba bedzie po prostu te pare/paredziesiat
    metrow zassac.
    Problemem wydaje sie byc kiepskie zafiltrowanie studni. Mysle, ze zadne
    pompy do brudnej wody nic nie dadza o ile w ogole dadza sie fizycznie
    zamontowac. Trzeba pomyslec o filtrach przed pompa ew. oczyszczeniu studni
    jak kolega pisze, bo korzystanie z pomp glebinowych pewnie bedzie jedynym
    slusznym rozwiazaniem.

    Pozdro.. TK