  • 1. Data: 2011-09-26 12:12:38
    Temat: Poziomowanie suchego jastrychu
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Za rok bede wykanczal poddasze. Na plycie betonowej chce zastosowac suchy
    jastrych, a na nim podloge z desek naturalnych na legarach (albo grubszy
    podklad i deski bez legarow). Pytanie brzmi, czy jedyna metoda wyrownania
    podloza pod plyty gipsowo-wloknowe jest wylewka samopoziomujaca?

    Czy poza plytami g-wl warto rozwazyc inne rodzaje suchego podkladu?
    Plyt g-k nie chce przez wrazliwosc na zalania.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2011-09-26 18:26:13
    Temat: Re: Poziomowanie suchego jastrychu
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:
> [...]
    >
    > Czy poza plytami g-wl warto rozwazyc inne rodzaje suchego podkladu?
    > Plyt g-k nie chce przez wrazliwosc na zalania.

    a na diabła chcesz dawać ten suchy jastrych skoro potem chcesz na to dac
    podłoge drewnianą na legarach :)

    chyba chcesz przedobrzyć. pomijając kosmiczne koszty tego rozwiązania.

  • 3. Data: 2011-09-27 05:56:21
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Sep 2011 20:26:13 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > a na diabła chcesz dawać ten suchy jastrych skoro potem chcesz na to dac
    > podłoge drewnianą na legarach :)

    Chce wyrownac podloze pod legary bez jakichkolwiek mokrych prac.

    > chyba chcesz przedobrzyć. pomijając kosmiczne koszty tego rozwiązania.

    Jedna warstwa plyty g-w to koszt ok. 15-20 zl/m2, czyli mniej niz wylewka z
    miksokreta plus styropian.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2011-09-27 06:23:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Wrz, 07:56, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Mon, 26 Sep 2011 20:26:13 +0200, Marek Dyjor napisa (a):

    > Chce wyrownac podloze pod legary bez jakichkolwiek mokrych prac.

    Skoro masz plyte betonowa czyli mocne podloze to nie lepiej
    pokombinowac z wlasciwym wypoziomowaniem legarow niz wydac tyle kasy
    na niepotrzebny jastrych? Nie wiem - np. podlozyc rozna iloscia duzych
    metalowych podkladek np. co metr, a potem dla usztywnienia co jakis
    czas przymocowac legar metalowym katowniczkiem (takim lacznikiem jak
    sie wiezbe skreca) do podloza ? To taki pomysl na szybko wymyslony,
    moze ktos podsunie lepszy :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-09-27 08:18:57
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Tak jak koledzy sugerowali "staromodnie" wypoziomuj legary podkładkami i
    klinami ciętymi na krajzedze.

  • 6. Data: 2011-09-27 15:22:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:

    > Chce wyrownac podloze pod legary bez jakichkolwiek mokrych prac.

    > Jedna warstwa plyty g-w to koszt ok. 15-20 zl/m2, czyli mniej niz
    > wylewka z miksokreta plus styropian.

    ale suchy jastrych sie robi z dwuch warstw klejonych i skręcanych na
    zakładkę, czyli masz 30 -40 zł

    nastepnie musisz kupić podsypkę...

    można si ełapac lewą ręka za prawe ucho pod kolanem ale pytanie jest po
    cholerę.

    położyć legary, wypoziomowac je podkłądkami na to przykręcić czy przybić
    dechy i po robocie.

  • 7. Data: 2011-09-27 15:52:14
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 10:18, William Bonawentura pisze:
    > Tak jak koledzy sugerowali "staromodnie" wypoziomuj legary podkładkami i
    > klinami ciętymi na krajzedze.

    Witam,

    W remontowanym domu miałem dość krzywe wylewki. Z tego powodu chciałem
    zrobić podłogę na legarach i je wypoziomować. Sprowadziłem parkieciarza.
    Ten powiedział, że owszem można tak, ale lepiej i może taniej będzie
    wyrównać wylewki i na tym zrobić parkiet.

    Ponieważ lubię robić "tak jak trzeba" a nie poprawiać źle zrobione to
    skończyło się tym, że usunąłem ~50m2 starych wylewek i spod nich trocin
    zmieszanych z gruzem. Ustawiłem poziom wylewek względem klatki
    schodowej, położyłem styropian (różnie bo od 7 cm do zera)i zrobiłem
    nowe wylewki. I absolutnie nie żałuję tego.

    Jednak wracając do tematu poziomowania legarów. Jeśli dobrze zrozumiałem
    parkieciarza, to istnieją specjalne podkładki poziomujące legary i to
    poziomowanie podnosi cenę takiej podłogi.
    Jednak należy postawić kolejne pytanie: czy to poziomowanie to dotyczy
    1-2 cm różnicy czy 7 tak, jak u mnie?

    Kazek

  • 8. Data: 2011-09-27 17:49:32
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Sep 2011 17:52:14 +0200, Kazimierz Debski napisał(a):

    > Jednak należy postawić kolejne pytanie: czy to poziomowanie to dotyczy
    > 1-2 cm różnicy czy 7 tak, jak u mnie?

    U mnie to kwestia 1-2 cm.

    Sam nie wiem, jakos tak sie zafiksowalem na tym, ze TRZEBA dac cos pod
    spod, ze w ogole mi nie przeszlo przez mysl kladzenie legarow bezposrednio
    na betonie. Hmmm... Musze sie zastanowic.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 9. Data: 2011-09-27 17:52:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Sep 2011 17:22:30 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > ale suchy jastrych sie robi z dwuch warstw klejonych i skręcanych na
    > zakładkę, czyli masz 30 -40 zł

    Czasem jedna warstwa starcza.

    --
    Maciek