  • 101. Data: 2010-09-06 17:48:11
    Temat: Re: Pralka w garderobie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Panslavista" 4c8527ec$0$22795$6...@n...neostrada.pl

    > W 100°C gotowano pranie, w roztworze sody i mydła. Po przestygnięciu dopierano na
    tarze i płukano, następnie krochmalono rzeczy
    > do tego przewidziane (krochmal z dodatkiem wybielacza optycznego - ultramaryny)...
    Wykręcano i wieszano do wyschnięcia. Rzeczy
    > przewidziane do prasowania najpierw skrapianoi a następnie, po nawilgnięciu wożono
    do magla. Po powrocie prasowano zelazkiem, za
    > mojego dzieciństwa żelazka były z "duszą", elektryczne dopiero zaczęły wchodzić w
    uzycie.

    A ja miałem magiel na osiedlu. :) (więc nie woziłem, ale nosiłem)
    Teraz nie magluję. :) Czas na jaja. ;) Kiedyś jadłem tego dużo,
    teraz zszedłem do 15 tygodniowo, a w wakacje prawie nie jadłem
    wcale... :)

    Miłego prania, gotowania, maglowania, prasowania itd... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 102. Data: 2010-09-06 17:52:32
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:i639gv$ngv$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > wcale... :)
    >
    > Miłego prania, gotowania, maglowania, prasowania itd... :)

    Z jajmi... I bez skryptów w moim kompie.

  • 103. Data: 2010-09-06 18:06:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "Marek Dyjor" i631gl$rdp$...@n...onet.pl

    > Tak -- kupowałem dobrą jakościowo bawełnę, którą
    > można było prać w temperaturze 60 stopni Celsjusza. :)

    paranoikiem jest ktoś kto gotuje pranie :)

  • 104. Data: 2010-09-06 21:07:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Dyjor" i63ajr$n3j$...@n...onet.pl

    > paranoikiem jest ktoś kto gotuje pranie :)

    Moim zdaniem nie. Poza tym -- co to znaczy ,,gotuje''?
    Pierze w temperaturze 90 stopni Celsjusza? Moim zdaniem
    warto prać w tej temperaturze ścierki oraz ręczniki. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 105. Data: 2010-09-08 13:06:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pierze w temperaturze 90 stopni Celsjusza? Moim zdaniem
    > warto prać w tej temperaturze ścierki oraz ręczniki. :)

    Po co?

  • 106. Data: 2010-09-08 14:21:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Dyjor" i681pb$crf$...@n...onet.pl

    > Po co?

    A po co prać w ogóle? :) Aby wyprać. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 107. Data: 2010-09-08 19:04:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 8 Sep 2010 15:06:55 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > Po co?

    Żeby były czyste.

  • 108. Data: 2010-09-10 11:09:17
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 03-09-2010 19:55, Ikselka rzecze:

    > Pewnie nie używasz najgorętszego programu - ja używam często, bo wygotowuję
    > białą pościel i ręczniki. Wtedy WIDAĆ parę.

    Tak w kwestii formalnej: nie widać pary tylko mgłę.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 109. Data: 2010-09-10 11:38:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dominik & Co" i6d3kt$n8a$...@n...onet.pl

    > Tak w kwestii formalnej: nie widać pary tylko mgłę.

    A mgła to już skondensowana para, czyli niemal rozdrobniona woda. ;)
    Wodę widać gołym okiem. :)

    No właśnie -- co to mgła? Gaz czy ciecz?
    Dodajmy jej ciepła -- zamienni się w parę, chłonąc to ciepło w makabrycznych
    ilościach? Czy może zabierzmy jej ciepło -- zamieni się w ciecz, oddając to
    ciepło w makabrycznych ilościach?

    Podobna sprawa z pokruszonym mocno/drobno lodem -- ciecz to czy ciało stałe? :)
    A może nawet gaz, gdy zbyt mocno zmielimy? ;) Dym to ciecz, gaz czy ciało stałe? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 110. Data: 2010-09-10 11:55:22
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    napisał w wiadomości news:i6d5g8$ra0$2@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > stałe? :)
    > A może nawet gaz, gdy zbyt mocno zmielimy? ;) Dym to ciecz, gaz czy ciało

    Mgła to zawiesina w powietrzu wody w stanie CIEKŁYM. Para to niewidzialny
    gaz, woda w postaci gazowej.

    Zagadka: co to jest punkt rosy? Ale nie sprawdzajcie w wikipedii, tylko
    samodzielnie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/