  • 51. Data: 2010-09-05 11:48:19
    Temat: Re: Pralka w garderobie
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    news:h9e2h4nd1892.7h3ti8f500cp$.dlg@40tude.net...
> [...]

    Niezastąpiona, gdy nie ma gdzie suszyć i nie można postawić na pralce
    drugiego pudła nastawionego psychicznie na wysuszenie. Wprawdzie można
    poniektóre rzeczy wypłukać w ankoholu i rozwiesić, aby szybko wyschło, ale
    nie każdy może miec tyle ziemniaków, aby je przerobić na wyrób, a Royale są
    za drogie, no chyba, że Kogucin ma jeszcze gorzelnie...

  • 52. Data: 2010-09-05 11:48:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" 1r7z3acxy3bti$.iimk5plzxs8i$....@4...net

    > Praca "na swoim" na przykład: nieetatowa, bo jak trzeba, to się pracuje
    > 24/24 a nawet 48/24 albo wielokrotność. Pracownik "etetowy" by się na to
    > wypiął: "co? za te same pieniądze albo żadne mam pracowac dwa, trzy razy
    > więcej???". Niepewny zarobek, bo ci kontrahent nie płaci albo płaci po
    > roku, albo "kiedymusiezachce". Możesz go oczywiście skarżyć czy naciskać,
    > ale powie, że wobec tego już od Ciebie kupował nie będzie. A ZUS i US ma to
    > w nosie - masz zanieść do nich co miesiąc i już.
    > :-)

    I biorą? A ja myślałem, że trzeba im przelewać. :)

    Mnie marzy się świat, w którym Ozorowskie pracują
    na swoim i dają na ZUS i US z tego, co zarobią. :)

    Na razie Ozorowskie wywracają innym ludziom życie, żyjąc dostatnio
    z tego, co dadzą Ozorowskim te osoby, którym jeszcze nie wywrócono
    życia. :)

    Benedykt XVI mówi, że kryzys jest szansą dla
    innych (niż dotychczasowi ,,mocarze'') ludzi. :)
    I to prawda -- w czasie kryzysu ludzie zaczynają myśleć. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 53. Data: 2010-09-05 12:17:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 5 Sep 2010 12:44:03 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > Ikselka ma pewnie jakąś Witkę z 1960 roku :)

    Wiatkę. Nie mam - wtedy dopiero się urodziłam. Mam pralkosuszarkę Ardo.
    A para (kurs podstawówki) ma to do siebie, że nawet w dużej ilości nie jest
    widzialna ani wyczuwalna dla człowieka, chyba, ze bucha z rury
    ciepłowniczej - kiedy jest gorąca, nasycona i sprężona. Osły sądzą, ze jak
    jej nie widac, to jej nie ma :-) Parowanie odbywa się już w temperaturach
    natychmiast powyżej zera, a jak tu zostało przypomniane, woda moze wprost z
    postaci stałej (lód) przechodzić w stan lotny drogą sublimacji. Mały kurs
    fizyki może? - 50 zł za godzinę, służę. Pewnie masz dys... i zwolniono Cię
    z nauki? Poradzę sobie i z tym, mam praktykę pedagogiczną w pracy z osłami
    też.
    :-)

  • 54. Data: 2010-09-05 13:23:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 5 Sep 2010 13:48:44 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > innych (niż dotychczasowi ,,mocarze'') ludzi. :)
    > I to prawda -- w czasie kryzysu ludzie zaczynają myśleć. :)

    Nie odpowiem Ci na to merytorycznie, bo jak tylko widzę mieszanie kościoła
    ni z gruszki, ni z pietruszki do każdego tematu, to mi sie odechciewa nawet
    czytać.

  • 55. Data: 2010-09-05 13:31:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" tg6ultri9kcy.lai8uyhiaxew$....@4...net

    > Wiatkę. Nie mam - wtedy dopiero się urodziłam. Mam pralkosuszarkę Ardo.
    > A para (kurs podstawówki) ma to do siebie, że nawet w dużej ilości nie
    > jest widzialna ani wyczuwalna dla człowieka, chyba, ze bucha z rury

    A rura jaka musi być? Żeliwna czy może być równie dobrze stalowa? ;)
    Z rury czy nie, bucha czy nie -- pary wodnej nie widać.
    Widać skroploną lub zestaloną ;) parę wodną. ;)

    > ciepłowniczej - kiedy jest gorąca, nasycona i sprężona.

    Nie. :) Dopiero wtedy, gdy jest już wodą. :) Kiedy się skondensowała. ;)

> [...]
    > z nauki? Poradzę sobie i z tym, mam praktykę pedagogiczną w pracy z osłami

    U mnie za zł 47.25 -- i umnie pary wodnej nie widać
    (gołym okiem) nawet buchającej z rury. :)

    -=-

    Wiesz, po czym poznać, że masz do czynienia z rozgrzana parą wodną zamiast
    z wodą w postaci mgiełki? Uczenie się jest bolesne. Para wodna, chłodząc się
    i przechodząc w stan ciekły, oddaje ciepło -- bardzo dużo tego ciepła. :)
    Podłóż więc rękę (najlepiej nie swoją) pod badany wylot rury -- jeśli tam
    jest para wodna (nawet w temperaturze 100 stopni Celsjusza) to ręka zostanie
    poparzona, ale jeśli jest tam już woda w postaci mgiełki (ciekłej) ręka nie
    zostanie poparzona, choćby ta mgiełka miała też 100 stopni Celsjusza...

    Co wtedy, gdy para ma 200 stopni Celsjusza? Jeśli ochłodzi się do 100 stopni
    Celsjusza i skropli -- poparzy!!! Jeśli nie zdoła ochłodzić się do 100 stopni
    Celsjusza -- nie skropli się i nie poparzy!!!

    Oczywiście pisze o ciśnieniu ,,normalnym'', w którym wrzenie następuje
    w 100 stopniach Celsjusza. :)

    Para wodna może mieć więcej niż 100 stopni Celsjusza i może mieć mniej
    niż 100 stopni Celsjusza. Ale ciekła woda rzadko ;) ma więcej niż owe
    100 stopni Celsjusza w normalnych warunkach -- czysta woda i normalne
    ciśnienie. Natomiast czystą wodę można przechłodzić nawet do minus
    kilkudziesięciu stopni Celsjusza. :) Dzieje się tak wówczas, gdy
    ochłodzenie jest szybkie (gwałtowne) lub brak ośrodków krystalizacji. :)

    Jeśli tak przechłodzoną wodę spróbujemy zamrozić (wrzucając coś, co posłuży
    za ośrodek krystalizacji -- najlepiej kostkę lodu) woda osiągnie temperaturę
    zera stopni Celsjusza, zanim zamieni się w ciało stałe lodem zwane -- nadal
    mowa o czystej wodzie i normalnym ;) ciśnieniu.

    -=-

    Ostatecznie mogę zejść do 46.32 za godzinę...
    [sam do siebie: co za różnica, czy to dydaktyczna godzina, czy zegarowa...]

    -=-

    Wilgotność względna (na przykład 50%) nie znaczy stosunkowej zawartości
    masy wody w masie powietrza -- w szczególności wilgotność względna 100%
    nie oznacza samej pary wodnej, czyli braku tlenu czy azotu... ;)

    -=-

    Człowiek bez udu wytrzymuje wysokie temperatury powietrza -- nawet 120 stopni
    Celsjusza, o ile powietrze to jest suche (mała ww) a podgrzewanie ;) nie trwa
    zbyt długo -- do 30 minut każdy zdrowy powinien wytrzymać taka temperaturę na
    całym ciele. 300 stopni Celsjusza dla rąk na kilka minut to też niewiele, choć
    w tej temperaturze ciała zaczynają świecić światłem widzialnym, czerwonym...

    Nie polecam nikomu sprawdzania wytrzymałości poprzez dotykanie metali o tej
    temperaturze. ;) Graniczną jest tu temperatura 60 stopni Celsjusza, przy której
    można silnie ścisnąć metalową rurę -- na przykład z gorącą wodą do grzania
    mieszkania czy mycia się... Delikatnie (czy drobny, metalowy przedmiot) można
    dotknąć bezkarnie także wtedy, gdy ma ten przedmiot wyższą temperaturę... Można
    dzięki ćwiczeniom brać do swoich rąk rozżarzone do czerwoności węgle. :) (bez
    czynienia sobie szkody) Jednak nikomu tego nie polecam. :)

    [nawet 45...] ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 56. Data: 2010-09-05 13:55:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" 1ju0gnlvz42xw.14a0zg6t88sau$....@4...net

    > Nie odpowiem Ci na to merytorycznie, bo jak tylko widzę mieszanie kościoła
    > ni z gruszki, ni z pietruszki do każdego tematu, to mi sie odechciewa nawet
    > czytać.

    Nie znam się na uprawie roślin -- nie jestem rolnikiem. O ,,kościele''
    napisałem, gdyż to ,,kościelni'' mnie prześladują (rękami swego pupila,
    Jerzego Kopani) a nie na przykład mafia sycylijska czy bimbrownicza. :)

    Gdyby mnie prześladowała mafia bimrownicza pana Mietka -- pisałbym
    o niej w kontekście prześladowania. :) I nie wiem, czy byłoby to
    pisanie jeszcze z gruszki, czy może już z pietruszki...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 57. Data: 2010-09-05 17:38:02
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    napisał w wiadomości news:i5vvll$d8g$1@inews.gazeta.pl...

    > "Jan Werbiński" 4c834caf$0$22802$6...@n...neostrada.pl

    > Ile skarpet trzeba zużywać dziennie, aby prać naraz pierdylion
    > skarpet? Albo -- jak często/rzadko trzeba skarpet prać, aby prać
    > naraz pierdylion skarpet?

    1-3 par dziennie. Prawie co dwa miesiące. :-)

    > BTW -- w niedzielę można prać? Deszcze niespokojne i niskie temperatury
    > sprawiły, że mam zaległości w praniu, a chyba mogę dokonać dziś prania

    Jako katolik nie możesz. Pozostali mogą.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 58. Data: 2010-09-05 17:40:37
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Dla Ciebie wszystko albo głupie, albo gówno. Poznać człowieka.
    > Otóż pralkosuszarka po prostu jest niewygodna: kiedy pierze, to nie można
    > niej suszyć. I odwrotnie. Więcej czegoś takiego nie kupię, kupię osobne
    > urządzenia, a najlepiej komplet - do ustawienia w kolumnie. Albo suszarki
    > wcale nie kupię - mam przy domu półtora hektara ogrodzonego terenu do
    > wieszania prania tudzież służy suszeniu i tylko suszeniu specjalna loggia
    > na piętrze zabudowana oknami uchylnymi i suszarkami wiszącymi i stojącymi,
    > ewentualnie (do korzystania, kiedy jest pogoda) 40 metrów zadaszonego
> [...]

    Nie wymieniłaś największych wad:

    Z pralkosuszarki ciuchy wychodzą totalnie pogniecione i ciężko się je
    prasuje. Z suszarki większości koszulek i koszul nie trzeba wogóle prasować.

    Zużycie wody w pralkosuszarce vs brak tego zużycia w suszarce.

    Wielki bęben suszarki vs mały gniotący ciuchy w pralce.

    Konieczność wyjmowania połowy wsadu do suszenia vs suszenie całego wsadu z
    pralki i jednoczesne rozpoczynanie kolejnego prania.

    Zatem pralkosuszarka to gówno.

  • 59. Data: 2010-09-05 17:41:11
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Niezast?piona, gdy nie ma gdzie suszyć i nie można postawić na pralce
    > drugiego pudła nastawionego psychicznie na wysuszenie. Wprawdzie można
    > poniektóre rzeczy wypłukać w ankoholu i rozwiesić, aby szybko wyschło, ale

    Jak zwykle ekonomiczny i praktyczny

  • 60. Data: 2010-09-05 17:44:44
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > A para (kurs podstawówki) ma to do siebie, że nawet w dużej ilości nie
    > jest
    > widzialna ani wyczuwalna dla człowieka, chyba, ze bucha z rury

    Może i bym polemizował, ale ja akurat mam w większości pomieszczeń
    higrometry, w niektórych nawet po dwa z zapisem do pliku.
    Łatwo mogę zobaczyć wpływ prania na wykresie, gdyby taki wpływ zechciał był
    zaistnieć...
    Za to wpływ suszenia widać bardzo wyraźnie.