  • 21. Data: 2011-06-22 05:30:35
    Temat: Re: Pralka z poborem cieplej wody
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Kiedyś przez dwa lata miałem podłączoną pralkę wyłącznie do gorącej wody i
    > nigdy ani wcześniej ani później nie miałem tak wyśmienicie pranego i
    > płukanego prania.
    >
    > Może teraz poteoretyzujesz nam o domowym seksie?
    >

    > -----
    > trzeba zużyć?

    ąćęłńóśźż jestes zajebiscie czytelny. Nie wiem czy to do mnie, ale
    doradzę Ci co do seksu uprawiać go w ciepłej wodzie, no chyba ze masz
    na to swoja teorie.

    --
    Krzysiek

  • 22. Data: 2011-06-22 23:16:32
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 06:50:58 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Związki proszku które utkwiły w tkaninach w trakcie prania i się
    > jeszcze nie rozpuściły do końca, przy płukaniu ciepłą wodą wypłukiwały
    > by się, ale w ciąż by się rozpuszczały.
    > Zimna woda wypłukuje je bez rozpuszczania.

    A może po prostu tak jest taniej? Trzy cykle płukania * podgrzanie wody =
    prawie trzy razy droższe jedno pranie. Do tego trzeba dodać czas na
    każdorazowe podgrzanie. Z dopływem ciepłej wody może wystarczyłyby dwa lub
    jedno płukanie?

    Mnie też Twoje argumenty nie przekonują - gdzie by się te związki "wciąż
    rozpuszczały", jak nie w wodzie, którą zaciągnęła pralka i która zaraz
    wyleci do kanalizacji?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2011-06-23 07:36:27
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Borys Pogoreło napisał(a):
    > Mnie też Twoje argumenty nie przekonują - gdzie by się te związki "wciąż
    > rozpuszczały", jak nie w wodzie, którą zaciągnęła pralka i która zaraz
    > wyleci do kanalizacji?
    Pralka w zależności od modelu i programu prania, płucze pranie
    pobierając do tego np. dwa razy wodę zimną. Dwa cykle płukania. Po
    takim płukaniu zimną wodą, ostatnia woda która jest wyrzucana do
    kanalizy, jest juz praktycznie pozbawiana proszku. Złapiesz ją w ręce
    i nie wyczujesz proszku i specyficznej śliskości.

    Gdyby to samo zrobiła pralka w ciepłej wodzie, to ta ostatnia woda
    którą byś złapał w ręce, była by śliska od rozpuszczonych substancji
    proszku. Musiał byś jeszcze ze dwa razy dodatkowo wykonać płukanie w
    ciepłej by sie pozbyć proszku i rozpuszczonych jego substancji.

    Dla tego dla tych co tego nie rozumieją, proponowałem by zrobili sobie
    doświadczenie w misce.
    Zrobili pranie z proszkiem i płukali pranie w zimnej wodzie, a za
    drugim razem takie samo pranie płukali w ciepłej.

    To przekonają się że wystarczy np. dwa razy wymienić wodę zimną do
    płukania i w ostatniej wodzie nie będziemy wyczuwać śliskich związków
    proszku w palcach, a płucząc w ciepłej wodzie, by osiągnąć ten efekt,
    trzy lub cztery razy trzeba wymieniać wodę.
    --
    Krzysiek

  • 24. Data: 2011-06-23 11:39:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "JK" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Szybciej będzie jak ty mi powiesz. Wyjdą spodnie? Czy garnitur?

    Raczej troll.

  • 25. Data: 2011-06-23 11:42:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Jaki problem, żeby tę ciepłą wodę z solara podłączyć pod wlot wody
    > "zimnej" w pralce? Przecież jest czujnik temperatury i jeśli wlejesz do
    > pralki wodę ciepłą (z solara) to zużyje ona mniej prądu na podgrzanie wody
    > do temperatury roboczej. Osobne wloty na wodę ciepłą i zimną są bez sensu.
    > No chyba, że jest jakiś spisek producentów pralek :-)

    Solar tez nie grzeje za darmo. No i jak zuzyjesz na pranie zbyt duzo z
    solara i branie na kapiel, to dokupisz ogrzewanie np. gazem.

  • 26. Data: 2011-06-23 23:52:01
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 23 Jun 2011 09:36:27 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):

> [...]
    > proszku w palcach, a płucząc w ciepłej wodzie, by osiągnąć ten efekt,
    > trzy lub cztery razy trzeba wymieniać wodę.

    Ok, ale to daje dwie możliwości:

    - zimna woda niesamowicie dobrze rozpuszcza w sobie wszystkie te związki,
    że juz podczas pierwszego płukania większość z nich trafia z pranych ubrań
    do kanalizacji

    lub

    - większość chemii, której nie ruszyło pierwsze płukanie, zostaje na
    ubraniach, dlatego drugie płukanie już jest praktycznie czystą wodą

    Bardziej prawdopodobna wydaje mi się ta druga możliwość. To może zadam
    jeszcze jedno pytanie, bo nie sprawdzałem tego własnoręcznie: jak się
    zachowa pranie po płukaniu w pralce, wypłukane ponownie ciepłą wodą? Czy
    zacznie "puszczać chemię"?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 27. Data: 2011-06-24 15:55:38
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Borys Pogoreło napisał(a):
    > Ok, ale to daje dwie możliwości: - zimna woda niesamowicie dobrze
    > rozpuszcza w sobie wszystkie te związki, że juz podczas pierwszego
    > płukania większość z nich trafia z pranych ubrań do kanalizacji
    Jak by tak było zę zimna woda bardzo dobrze rozpuszcza związki
    proszku, to pralibyśmy w zimnej wodzie a nie zaczynali od 30-40stC
    > To może zadam jeszcze jedno pytanie, bo nie sprawdzałem tego
    > własnoręcznie: jak się zachowa pranie po płukaniu w pralce,
    > wypłukane ponownie ciepłą wodą? Czy zacznie "puszczać chemię"?
    Ja tego w pralce też nie sprawdzałem. Ale domyślam się że jeżeli ukrył
    się gdzieś w czeluściach prania granulat proszku po pierwszym
    płukaniu, a w przeładowanych pralkach jest to nagminne, to w ciepłej
    wodzie zacznie się ten granulat rozpuszczać, i w zależności od ilości
    tych granulek, dając efekt mniej lub bardziej śliskiej wody.

    Nie przypuszczałem że będę tyle klepać na ten temat :)
    Wystarczy mała miska i stary sweter, i w 15 min można przekonać sie
    jakie efekty przynosi pranie i płukanie w zimnej wodzie a jakie w
    ciepłej. Ile misek wody zużyje się na wypłukanie w zimnej a ile w
    ciepłej.
    --
    Krzysiek

  • 28. Data: 2011-06-25 00:54:56
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 24 Jun 2011 17:55:38 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):

> [...]
    > wodzie zacznie się ten granulat rozpuszczać, i w zależności od ilości
    > tych granulek, dając efekt mniej lub bardziej śliskiej wody.

    Dobra, aż sprawdzę przy kolejnym praniu. ;)

    Piorę w żelach, więc pralce teoretycznie jeszcze łatwiej się tego pozbyć.

> [...]
    > jakie efekty przynosi pranie i płukanie w zimnej wodzie a jakie w
    > ciepłej. Ile misek wody zużyje się na wypłukanie w zimnej a ile w

    Ale trzeba jeszcze zmierzyć ilość wypłukanej chemii w obu przypadkach ;)

    Niewypłukany proszek to zło. M.in. dlatego zaczęliśmy stosować żele -
    pralka czasem nie wypłukiwała dobrze proszku, co miało niezbyt miłe
    konsekwencje dla skóry.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 29. Data: 2011-06-25 00:56:18
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 23 Jun 2011 13:42:52 +0200, Ghost napisał(a):

    > Solar tez nie grzeje za darmo. No i jak zuzyjesz na pranie zbyt duzo z
    > solara i branie na kapiel, to dokupisz ogrzewanie np. gazem.

    Ale gazem pewnie okaże się i tak taniej, niż prądem :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 30. Data: 2011-06-25 08:12:51
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Ale gazem pewnie okaże się i tak taniej, niż prądem :)

    Ale niczym i tak taniej niz pradem.