  • 1. Data: 2013-12-03 13:22:28
    Temat: Programator czasowy do pompy obiegowej cuw
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    Uszanowanko grupie,

    Potrzebuje zakupić programator czasowy do pompy obiegowej cuw. Wydumałem
    sobie, że chciałbym żeby dało się ustawić typ pracy np 10 min praca/20
    min spoczynku (lub jakiś inny praca/spoczynek, ale to będę dobierał
    empirycznie) + możliwość ustawienia że obieg działa w godzinach od 7
    rano do 1 w nocy. Mile widziana opcja ustawienia dwóch (lub więcej)
    takich zakresów np 07-09 i 16-01. Mógłby ktoś polecić jakieś sprawdzone
    rozwiązanie?

    --
    Gregorius

  • 2. Data: 2013-12-03 14:02:20
    Temat: Re: Programator czasowy do pompy obiegowej cuw
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Gregoriusx" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > do 1 w nocy. Mile widziana opcja ustawienia dwóch (lub więcej) takich
    > zakresów np 07-09 i 16-01. Mógłby ktoś polecić jakieś sprawdzone

    Jeśli nie potrzebujesz programu tygodniowego i wystarczy Ci rozdzielczość 15
    minut to możesz kupić (prawie) dowolny programator mechaniczny. Koszt
    kilkadziesiąt zł. Podłączasz to pomiędzy wtyczkę pompy a gniazdko i gotowe.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-12-03 14:03:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2013 14:02:20 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > minut to możesz kupić (prawie) dowolny programator mechaniczny. Koszt
    > kilkadziesiąt zł. Podłączasz to pomiędzy wtyczkę pompy a gniazdko i gotowe.

    Te chinczyki to nawet za 2-3 pln mozna kupic :) :) Tylko one nie maja
    podtrzymania bateryjnego i rozjezdzaja sie jak jest przerwa w dostawie
    pradu :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-12-03 14:17:36
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2013-12-03 14:02, Ergie pisze:

> [...]
    > rozdzielczość 15 minut to możesz kupić (prawie) dowolny programator
    > mechaniczny. Koszt kilkadziesiąt zł. Podłączasz to pomiędzy wtyczkę

    Chodzi właśnie o to "prawie" - szukam kogoś kto ma już jakiś konkretny
    programator i mógłby podać model i napisać jak się to sprawuje.

    --
    Gregorius

  • 5. Data: 2013-12-03 14:31:43
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2013 14:17:36 UTC+1 użytkownik Gregoriusx napisał:

    > Chodzi właśnie o to "prawie" - szukam kogoś kto ma już jakiś konkretny
    >
    > programator i mógłby podać model i napisać jak się to sprawuje.
    >

    > --
    >
    > Gregorius

    Mam kilka najtańszych mechanicznych z marketu. Od kilku lat ich używam. Gdzieś po
    dwóch latach robią się ciut głośniejsze niż jak są nowe. Żaden się nie popsuł.
    Synchronizowane częstotliwością sieci, okazuje się że długoczasowo sieć jest bardzo
    stabilna. Pytasz o model. Chińczycy ciągle zmieniają obudowy, dokładają lampkę. Kup
    najtańszy za jakieś 12-15 złotych i sam sprawdź. Równowartość paczki fajek nie
    majątek.

  • 6. Data: 2013-12-03 14:54:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Gregoriusx" napisał w wiadomości grup

    > Chodzi właśnie o to "prawie" - szukam kogoś kto ma już jakiś konkretny
    > programator i mógłby podać model i napisać jak się to sprawuje.

    Mam obecnie trzy a dawniej miałem jeszcze dwa:

    Do sterowania urządzeniami w akwarium używałem przez długie lata
    programatorów elektronicznych polskiego metronu - miały podtrzymanie
    bateryjne i działały bezawaryjnie przez jakieś 10 lat. Później zrezygnowałem
    z akwarium. Kosztowały w okolicach roku 2000 jakieś 70-100zł.

    Te mogę polecić, ale nie wiem, czy metron nadal je produkuje.

    W jednym z wynajmowanych mieszkań do sterowania ogrzewaniem używałem
    programatora mechanicznego (do kupienia w każdym supermarkecie różnią się
    tylko logo producenta) - nie miał podtrzymania bateryjnego ale nie było to
    wielkim problemem bo wyłączenia zasilania były rzadkie.

    Do sterowania oświetleniem podczas nieobecności w domu używam dwóch
    supermarketowych programatorów elektronicznych - maja podtrzymanie ale mają
    tylko kilka cykli pracy na dobę (tamten metron też tak miał)

    Dlatego do sterowania pompką w cyklu 15 włącz 15 minut wyłącz znane mi
    programatory elektroniczne się nie nadają. Pewnie są jakieś droższe, ale
    czy aż tak często brakuje prądu dłużej niż minutę lub dwie by to było
    konieczne?

    Co do konkretnego współczesnego modelu to niestety Ci nie pomogę bo moje
    wrażenie jest takie że to wszystko wychodzi z jednej fabryki a tylko się
    inaczej nazywa.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2013-12-03 15:08:51
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2013-12-03 14:54, Ergie pisze:

> [...]
    > programatory elektroniczne się nie nadają. Pewnie są jakieś droższe,
    > ale czy aż tak często brakuje prądu dłużej niż minutę lub dwie by to

    Czyli wychodzi na to ze potrzebuje 2 programatorów: prostego
    mechanicznego do cyklu on/off + drugi elektroniczny do cyklu dobowego.

    Badał ktoś może ile taki programator pobiera prądu podczas pracy?

    --
    Gregorius

  • 8. Data: 2013-12-03 15:31:17
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-12-03 13:22, Gregoriusx pisze:
> [...]
    > rano do 1 w nocy. Mile widziana opcja ustawienia dwóch (lub więcej)
    > takich zakresów np 07-09 i 16-01. Mógłby ktoś polecić jakieś sprawdzone

    http://www.pamel.biz/sklep4/index.php?cPath=24&osCsi
    d=f4215727702ab346e9c214c6acf5dea7
    - polski producent poszukaj, na 100% cos wybierzesz.

    Ja szukalem, jak zaczynali, wiec musialem wziac
    - Auraton 100 - zeby zaprogramowac cykle: po-pi 6-7:30 i 17-22, a
    weekend 8-23
    - Pamel - zeby zaprogramowac cykl - co 20 minut na 4 minuty w czasie
    wskazanym prze auratona.

    Teraz wszystko zrealizujesz na nowszych Pamelach.

    I najciekawsze - pierwszy pamel mi sie zepsul. Wymiana na nowy bez
    zadnego problemu.

    Pozdrawiam

    Maseł

  • 9. Data: 2013-12-03 15:38:57
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2013-12-03 15:31, Maseł pisze:

    > Teraz wszystko zrealizujesz na nowszych Pamelach.

    PSCxxx to dokładnie to czego szukałem :) Wielkie dzięki!

    --
    Gregorius

  • 10. Data: 2013-12-03 15:41:46
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2013 15:08:51 UTC+1 użytkownik Gregoriusx napisał:

> [...]
    >
    > mechanicznego do cyklu on/off + drugi elektroniczny do cyklu dobowego.
    >

    > Badał ktoś może ile taki programator pobiera prądu podczas pracy?

    Na pewno tyle pobiera że każdego zrujnuje. Możesz przyjać ze nic nie pobiera.