  • 1. Data: 2009-04-16 10:26:48
    Temat: Projektant, dekorator potrzebny - elewacja zew
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Witam po świętach
    Jutro ekipa zabiera sie za tynkowanie
    tynk cementowo-wapienny na gładko

    w związku z tym szukam osoby która na podstawie zdjęć lub osobiście doradzi:
    - na jaki kolor pomalować elewację zewnętrzną
    - jakim materiałem (drewno, tynk strukturalny, kamien tzw. łupek)
    wykończyć detale domu - wykusz, wnęka dzwi itp

    w projekcie mialem żółty ale jakoś mi sie nie widzi,
    dachówka czerwona, belki i podbitka brązowa

    ktoś chętny ?
    w razie potrzeby wystawiam fotki domu na www.

    michal

  • 2. Data: 2009-04-16 11:13:39
    Temat: Re: Projektant, dekorator potrzebny - elewacja zew
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Kwi, 12:26, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
    > Witam po świętach
    > Jutro ekipa zabiera sie za tynkowanie
    > tynk cementowo-wapienny na gładko

    Zewnętrzny?

    > w projekcie mialem żółty ale jakoś mi sie nie widzi,
    > dachówka czerwona, belki i podbitka brązowa

    Taka kolorystyka, choć wszechobecna, bardzo mi się podoba... jeszcze
    bardziej gdy dachówka brązowa.
    ;-)

    > ktoś chętny ?
    > w razie potrzeby wystawiam fotki domu na www.

    To wystaw.
    ;-)

  • 3. Data: 2009-04-16 12:27:35
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Krzemo pisze:

    > Zewnętrzny?

    > Taka kolorystyka, choć wszechobecna, bardzo mi się podoba... jeszcze
> [...]
    no ok, ale jak sam napisales "wszechobecność" jest nudna

    wrzuce fotki za 2-3h

    michal

  • 4. Data: 2009-04-16 13:44:49
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Chcesz to zrobic tak pospolu, w stylu "kupa mosci panowie" i tak razem
    teraz mamy debatowac jaki kolor tu by dobrac?
    Jak zabieralem sie do szukania architekta wnetrz to wyszukalem stron,
    na ktore zwrocilem uwage i do tych pracowni (osob) rozeslalem
    dokumentacje. Otrzymalem odpowiedzi, czesc byla zainteresowana czesc
    nie a czescia ja nie bylem zainteresowany. Procudura dale trwa beda
    rozmowy itd. itp.
    Dla mnie troche dziwny sposob szukania kogos kto ma sie wykazac pewna
    doza wyobrazni a przede wszystkim wyczucia estetycznego. Do tego
    przydalaby sie wiedza z zakresu technicznego czyli jakie materialy
    gdzie mozna zastosowac.
    Mam przeczucie, ze na tej grupie znajdziesz szybciej technikow niz
    artystow (zastrzegam sobie prawo do pomylki).
    Chyba, ze chodzi ci o co innego.
    Tez chetnie obejrze zdjecia.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 5. Data: 2009-04-16 13:52:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

[...]

    Dy Ty to jesteś szczególant;)))
    Nie dziwię się ze z takim podejściem od kilku lat nie rozpoczełes budowy.
    I prosze nie traktuj powyzszego jako złosliwości,
    Ale uwierz mi czas ucieka i im szybciej tym lepiej.
    Zreszta myśle że jak juz zaczniesz to zobaczysz że teoria sobie a praktyka
    sobie.;))))
    Ja po prostu uwazam że budowa domu to nie zadne super skomplikowane
    przedsiewziecie. Od kolejne zadanie do wykonania w zyciu.
    No i ja nie uwazam że dom buduje się raz na całe życie.
    Jak dam rade to zamierzam budować kolejny.;)))

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-04-16 17:55:37
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Dy Ty to jesteś szczególant;)))
    > Nie dziwię się ze z takim podejściem od kilku lat nie rozpoczełes budowy.
    > I prosze nie traktuj powyzszego jako złosliwości,

    Kazda uwaga jesli jest merytoryczna i cenna (czasami moze byc celna)
    nie jest i nie powinna byc zlosliwoscia.
    Dlatego nie traktuje jej jako zlsliwosc.

> [...]
    > No i ja nie uwazam że dom buduje się raz na całe życie.
    > Jak dam rade to zamierzam budować kolejny.;)))

    Kazdy ma swoje racje i argumenty. Rozumiem Twoj wybor i w pelni
    wierze, ze jest sensowny. Tez bym tak chcial.
    Ale ja mam swoje :) i uwierz mi tez mam racje.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 7. Data: 2009-04-16 21:51:59
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykończyć detale domu - wykusz, wnęka dzwi itp
    >

    > w projekcie mialem żółty ale jakoś mi sie nie widzi,
    > dachówka czerwona, belki i podbitka brązowa

    Najpierw spóbuj sam się określić, co Ci się podoba. Obejrzyj zbudowane domy
    i wizualizacje róznych biur projektowych. Na pewno znajdziesz dom podobny do
    Twojego i na pewno znajdziesz przykłady, które Ci się podobają, a które nie.
    Ważne jest, aby dom dobrze komponował się z otoczeniem, więc często warto
    coś zrobić w tym kierunku.
    Mój typowy projekt był z góry skazany na przeróbki stylistyczne i choć
    początkowo podobał mi się utrzymać rustykalno-dworkowy charakter, to gdy
    przyszło do realizacji nastąpił zwrot w kierunku nowocześniejszcy form i
    zestawień kolorów.
    Dlatego polecam strony Archonu - domy w dwóch stylach oraz projekty, które
    wyszukasz pod hasłem "domy z wizją". Obie strony były dla mnie inspiracją do
    zmian kolorystyki i detali elewacji.
    Z kolorów, które wymieniłeś, ja zamieniłbym żółty kolor tynku na bardzo
    jasny szary lub bardzo jasny szaro-kremowy. Stonowany kolor elewacji nie
    będzie konkurował z kolorem dachu.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 8. Data: 2009-04-17 10:35:11
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Druid29 pisze:

> [...]
    > Z kolorów, które wymieniłeś, ja zamieniłbym żółty kolor tynku na bardzo
    > jasny szary lub bardzo jasny szaro-kremowy. Stonowany kolor elewacji nie

    bardzo dziękuje za rewelacyjną radę

    myśle o czymś takim
    http://www.archon.pl/projekt_domu/Dom_w_aloesie_2(W)
    /m478e181936167,2284

    tak samo jak w tych projektach
    mam dom zbudowany w "starym" stylu
    a chcialbym go unowocześnić

    nie podobają mi się "dworki"

    myślisz ze ktoś z tej pracowni podjąłby się na podstawie zdjęć
    zaprojektować elewację do mojego domu?
    czy probować swoimi siłami ?

    michal

  • 9. Data: 2009-04-17 10:36:10
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Druid29 pisze:

> [...]
    > Z kolorów, które wymieniłeś, ja zamieniłbym żółty kolor tynku na bardzo
    > jasny szary lub bardzo jasny szaro-kremowy. Stonowany kolor elewacji nie

    mam dom bardzo pobodny kształtem do tego
    http://www.archon.pl/projekt_domu/Dom_w_morelach/m44
    6ad0873f682,2284

  • 10. Data: 2009-04-17 11:06:20
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Druid29 pisze:

> [...]
    > Z kolorów, które wymieniłeś, ja zamieniłbym żółty kolor tynku na bardzo
    > jasny szary lub bardzo jasny szaro-kremowy. Stonowany kolor elewacji nie

    podobają mi sie te poziome pasy w innym kolorze
    myślicie ze to jest po prostu farba na farbie
    czy np. jest to naklejony styropian np.2cm i pomalowany innym kolorem ?

    mam juz małą wizję zeby takie pasy zrobić z tynku strukturalnego coś w
    tym stylu http://www.budowa.com.pl/news/foto/Id_265/tynk_mozai
    kowy.jpg
    ale moze bedzie lepiej sie to prezentować np na 2cm styropianie ?

    ale problem z kolorami pozostaje ;/
    michal