  • 1. Data: 2011-10-18 09:30:16
    Temat: Prowadnica dla wyciagu z wanny
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Czesc!

    Nie wiem jak to nazwac, ale chodzi o szyne/prowadnice pod sufitem dla
    wyciagu, na ktorym mozna starsza osobe podniesc z wozka i wlozyc do wanny.
    Trudnosc polega na tym, ze tor jazdy tego wyciagu musi miec 90 stopni na
    ok. 130cm szerokosci lazienki czyli odpadaja gotowe profile.
    Oczywiscie do tej prowadnicy beda potrzebne tez odpowiednie (zakret) rolki.
    Macie jakis pomysl jak to wykonac?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2011-10-18 11:39:09
    Temat: Re: Prowadnica dla wyciagu z wanny
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Poszukaj pod haslem 'cellin susspension x-ray unit'. Dwie szyny jeżedżace
    między sobą pod kątem prostym. Podobne rozwiązania znane sa przy rentgenach
    medycznych. Może się przyda.Na prv wysłalem CI zdjęcie z rozwiązania do
    przemieszcaania dla otylych na stół rtg.

  • 3. Data: 2011-10-18 12:04:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadekNet wrote:
> [...]
    > Oczywiscie do tej prowadnicy beda potrzebne tez odpowiednie (zakret)
    > rolki. Macie jakis pomysl jak to wykonac?

    kupić firmowe a najlepiej zlecić wraz z montażem...

    nie chciałbyś aby starsza osoba uległa wypadkowi z podowu rozwalenia sie
    amatorskiego wyciagu. Po co ci prokurator na karku.

  • 4. Data: 2011-10-18 12:33:58
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.10.2011 11:30, RadekNet pisze:
> [...]
    > ok. 130cm szerokosci lazienki czyli odpadaja gotowe profile.
    > Oczywiscie do tej prowadnicy beda potrzebne tez odpowiednie (zakret) rolki.

    Jeżeli maiłbym coś takiego robić, to podpatrzył bym pomysł z
    rollercoaster'a, czyli rura, odpowiednio wygięta. Z jednego boku rury
    przyspawane mocowanie do sufitu, a na rurze wózek z rolkami. Rolka z
    góry i z dołu, aby to nie spadło.
    rolki skręcone ze sobą tylko z jednej strony, przeciwnej niż rura ma
    mocowanie do sufitu.

    Oczywiście jakość spawów i mocowań ma bardzo duże znaczenie, jeżeli się
    nie znasz na tym, to daj to wykonać fachowcowi.

  • 5. Data: 2011-10-19 07:17:56
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 18.10.2011 13:39, Marek P. pisze:
    > Poszukaj pod haslem 'cellin susspension x-ray unit'. Dwie szyny je?ed?ace
    > mi?dzy sob? pod k?tem prostym. Podobne rozwi?zania znane sa przy rentgenach
    > medycznych. Mo?e si? przyda.Na prv wys?alem CI zdj?cie z rozwi?zania do
    > przemieszcaania dla otylych na st? rtg.

    A to jest pomysl... chcialem cos wyrzezbic samemu, ale moze faktycznie
    na ebayu bedzie cos do upolowania poszpitalnego.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 6. Data: 2011-10-19 07:18:54
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 18.10.2011 14:04, Marek Dyjor pisze:

    > kupić firmowe a najlepiej zlecić wraz z montażem...
    >
    > nie chciałbyś aby starsza osoba uległa wypadkowi z podowu rozwalenia sie
    > amatorskiego wyciagu. Po co ci prokurator na karku.

    Bez przesady. Dom tez mam caly zlecic "fachowcom" bo inaczej sie rozleci?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 7. Data: 2011-10-19 17:48:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadekNet wrote:

    > Bez przesady. Dom tez mam caly zlecic "fachowcom" bo inaczej sie
    > rozleci?

    w sumie to jednak pewne elementy są projektowane przez fachowca a ich
    konstrukcja jest prostsza niż konstrukcja suwnicy potrafiącej utrzymać na
    suficie 100kg.

    zauważ że UDT nie odbiera domów ale ich niektóre elementy tak.

    dźwigi widny podnośniki elementy dużych kotłowni itp..