  • 1. Data: 2011-10-18 10:39:22
    Temat: Jakie przewody?
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Mozecie spojzec na moja liste do zrobienie instalacji elektrycznej?
    Bedzie dobrze jak pociagne takie wlasnie przewody?

    Instalacja bedzie w formie gwiazdy, na sterowniku PLC.

    - kabel UTP 4x2x0,5 (skretka) do wylacznikow
    - kabel UTP 4x2x0,5 (skretka) do ethernetu
    - kabel YDYp 3*2,5mm2 400/750V do gniazdek
    - kabel YDYp 2*0,75 mm2 400/750V do obwodow oswietleniowych (mozna cienszy?)
    - kabel do systemu alarmowego YTDY 10*0,5 mm2
    - kabel do systemu alarmowego YTDY 4*0,5 mm2
    - kabel antenowy - jaki?
    - kabel koncentryczny CCTV + zasilanie 2x0.5mm RG59
    - kabel glosnikowy - jaki?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2011-10-18 10:53:21
    Temat: Re: Jakie przewody?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "RadekNet" napisał w wiadomości grup

    >- kabel antenowy - jaki?
    >- kabel koncentryczny CCTV + zasilanie 2x0.5mm RG59

    A kabel antenowy to coś innego jak kabel koncentryczny?

  • 3. Data: 2011-10-18 10:59:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Paź, 12:39, RadekNet <r...@r...com> wrote:

    > - kabel YDYp 2*0,75 mm2 400/750V do obwodow oswietleniowych (mozna cienszy?)

    Ja mam standardowe 1,5mm2 i w sumie nawet sie nie zastanawialem nad
    cienszym - choc rzeczywiscie tu obciazenia powinny byc male i taki
    0,75mm2 powinien wystarczyc :) Choc pamietaj o obwodach typu halogeny
    na ogrod (ja mam poki co tymczasowe 2 x 500W!), przed dom, czy jakies
    wieksze wewnetrzne halogenowe (w salonie mam na jednym obwodzie 9 x
    50W = 450W). Tu bym nie ryzykowal 0,75mm2 :) No i jak gdzies chcesz
    stosowac halodenki na 12V to koniecznie grubszy kabel!

    > - kabel antenowy - jaki?

    Koncentryk - TRISET.

    > - kabel koncentryczny CCTV + zasilanie 2x0.5mm RG59

    Po co ? Do kamer daj tez skretke. Chyba coraz mniej kamer na
    koncentryk - teraz wszystko po skretce leci. Nawet jak teraz kupisz
    zwykle kamerki z wyjsciem koncentrycznym to za pare zlotych dokupisz
    przejscia na skretke. W przyszlosci wszystko bedzie po skretce :)
    Bedziesz mial przynajmniej opcje podlaczenia w kazdym punkcie kamery
    IP (z zasilaniem via ethernet).

    > - kabel glosnikowy - jaki?

    Zwykly najtanszy miedziany. Odpowiedniej grubosci - 1 - 1,5mm2. Do
    suba mozesz dac troche grubszy. Nie patrz na marke i nie kupuj
    audiofilskich kabli po 100 pln / mb i wiecej bo to bzdety - w domowej
    instalacji w zyciu nie uslyszysz roznicy - nawet audiofilom jak
    zrobili test i kazali porownac najdrozsze dostepne kable z najtanszymi
    no-name - nie wiedzieli ktore sa ktore ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-10-18 11:40:56
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości
    > - kabel YDYp 2*0,75 mm2 400/750V do obwodow oswietleniowych (mozna
    > cienszy?)

    3x1,5, żyła ochronna jest obowiązkowa, przekrój też.

    > - kabel glosnikowy - jaki?

    do głosników dałem najzwyklejszy 2x2,5

    b.

  • 5. Data: 2011-10-18 11:55:34
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    >Zwykly najtanszy miedziany. Odpowiedniej grubosci - 1 - 1,5mm2.

    A skąd wiesz jakie on ma głośniki? Może jakieś małe pierdziawy, a może
    potężne podłogówki które obsłużą 100m2. W tym drugim przypadku 1,5mm2 to
    może być mało.
    Dodatkowo kable udające miedź (czyli te tanie) są ciężko lutowalne, co ma
    znaczenie jeśli ktoś ma ambicje lutować do nich banany.
    Pozdr.
    Krzysiek

    PS. Typowe kable "alarmowe" to 6x0.5, 8x0.5, 10x0.5.
    Do zasilania CCTV - zwłaszcza jeśli to kamery zewnętrzne - dałbym raczej
    kabel trzyżyłowy (o odpowiedniej grubości: pobór mocy z samej kamery jest
    niewielki, jeśli masz grzałki to już trochę większy, no i zależy czy to
    zasilanie rozprowadzone gwieździście, czy w jakiś inny sposób).
    W tej chwili jako sygnałowy dla kamer to rzeczywiście chyba tylko UTP
    (pasywny transformator koncentryk-skrętka kosztuje raptem kilka złotych).
    Ja bym nie dziadował z kablami dla oświetlenia i dał 3x0.5mm2.

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6552
    (20111018) __________

  • 6. Data: 2011-10-18 11:58:04
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Ja bym nie dziadował z kablami dla oświetlenia i dał 3x0.5mm2.
    Oczywiście miało być 3x1,5mm2.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 7. Data: 2011-10-18 12:02:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    jachoska wrote:

> [...]
    > Dodatkowo kable udające miedź (czyli te tanie) są ciężko lutowalne,
    > co ma znaczenie jeśli ktoś ma ambicje lutować do nich banany.

    dlatego trzeba kupioć normalną solidną linkę instalacyjną jak na
    przedłużacz, albo zgoła dać dyd z drutami

    zgadzam sie że do zasdadniczych głosnik 2.5 mm2 jest sensowny a do tylnych w
    kinei domowym 1.5mm2 starczy z nadkładem.

  • 8. Data: 2011-10-18 12:57:46
    Od: "Mikolaj Jopczynski, Tychy Online" <m...@g...com>

    W dniu 2011-10-18 12:39, RadekNet pisze:
> [...]
    > - kabel do systemu alarmowego YTDY 4*0,5 mm2
    > - kabel antenowy - jaki?
    > - kabel koncentryczny CCTV + zasilanie 2x0.5mm RG59

    Ja moze odpowiem jako informatyk/instalator, bo pradu sie nie "tykam".

    Skretka ok, pomysl od razu o skretce na dach (najlepiej zewnetrzna -
    madex lub ubiquiti). Tak samo wyprowadz sobie skretke na zewnatrz
    budynku - jedna do wideo/domofonu, 2 jakby Cie Bozia chciala pokarac i
    mialbys podpiac netie/tp :D

    Jezeli jestes w stanie, pociagnij sobie te kable w rurze wodnej (nie
    peszlu) - jak dojda do Ciebie kiedys swiatlowodem nie bedziesz musial
    rozkopywac ogrodka/podjazdu.

    Wszystkie kable niech sie schodza w centralnym punkcie - pamietaj -
    jedno gniazdko - jeden kabel - zadnych przejsc / obejsc proponowanych
    przez elektrykow.

    Wiem tez, ze na etapie planowania domu moze to byc trudne, ale pomysl
    tez o okablowaniu do instalacji glosnikowej - w "salonie" ale tez jakas
    muzyczka w kuchnii lazience ;)

    Co do kamer - ja proponuje koncentryk + skretke - bo skretka puscic i
    zasilanie i sygnal IP + masz do dyspozycji koncentryk - kamery ip sa
    sporo drozsze i oferuja gorsze warunki przy kiepskim swietle.

    Na dach obowiazkowo wypusc sobie 6 kabli koncentrycznych
    (multiprzelacznik x4) + radio + dvb-t

    Uffff - tyle ;)

    --
    Z wyrazami szacunku,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004
    www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline
    Hotspot Tychy: www.hotspot.tychy.pl

  • 9. Data: 2011-10-18 14:35:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Paź, 14:57, "Mikolaj Jopczynski, Tychy Online"
    <m...@g...com> wrote:

    > Co do kamer - ja proponuje koncentryk + skretke - bo skretka puscic i
    > zasilanie i sygnal IP + masz do dyspozycji koncentryk - kamery ip sa
    > sporo drozsze i oferuja gorsze warunki przy kiepskim swietle.

    Konwertery skretka <> koncentryk wyjda taniej niz dodatkowy
    koncentryk :) Wystarczy skretka, w zupelnosci!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2011-10-18 17:51:09
    Od: "Mikolaj Jopczynski, Tychy Online" <m...@g...com>

    W dniu 2011-10-18 16:35, Adam pisze:

    > Konwertery skretka<> koncentryk wyjda taniej niz dodatkowy
    > koncentryk :) Wystarczy skretka, w zupelnosci!

    Taniej, nie znaczy lepiej - chcesz mi powiedziec, ze transmisja po
    skretce jest tej samej jakosci co po koncentryku - ze "leca" roznymi
    rodzajami kabli te same czestotliwosci i te same napiecia?

    Oczywiscie mozna sygnal ethernet konwertowac do konentryka bnc na 10mbit
    - ale to chyba szuka dla sztuki.

    Jak czlowiek pytam jak to zrobic dobrze i "przyszlosciowo" to odpowiadam....

    Nie pytal jak to zrobic "tanio"...