    From: "Wikbo" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Przycięcie dębu
    Date: Sun, 13 Feb 2011 08:32:30 +0100

    Witam, przed moim ogrodzeniem (juz poza moją działką) rośnie sobie dąbek w
    odległości 1,5 metra od ogrodzenia..
    Ma już jakieś 5-6m wysokości. Ten dąb w przyszłości mocno ograniczy mi
    dostęp światła słonecznego do mojej działki. Chciałbym go przyciąć tzn.
    skrócić i ewentualnie poprawiać ten zabieg co roku. Kiedy najlepiej to
    zrobić? Czy to jest legalne? Czy trzeba to gdzieś zgłaszać?

    No i drugi przypadek to sosna, która straciła po przeszłorocznej zimie 1/3
    gałęzi. Sosna z tego co obserwowałem nie wypuszcza nowych odrostów. Gałęzie
    straciła od dolnej części drzewa do gdzieś połowy.
    W sumie chyba pozostaje jej tylko ścięcie, czy coś jeszcze można poradzić?
    Czy da się ją zmusi do wypuszczenia nowych gałęzi?

    Pozdrawiam
    Michał