  • 1. Data: 2024-07-13 11:54:23
    Temat: Przyłącze dolne grzejnika
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Stary grzejnik, wychodzą rurki (chyba PEX) ze ściany.
    Aby nowy grzejnik wisiał w odpowiednim miejscu przyłącza trzeba
    przesunąć o 100 mm w poziomie.

    https://prnt.sc/8mLfjzYVCRS4

    Są jakieś patenty, aby to zrobić?
    Czy nie kombinować, rozkuć ścianę i tam posztukować?

    Robert

  • 2. Data: 2024-07-13 12:16:57
    Temat: Re: Przyłącze dolne grzejnika
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Stary grzejnik, wychodzą rurki (chyba PEX) ze ściany.
    > Aby nowy grzejnik wisiał w odpowiednim miejscu przyłącza trzeba
    > przesunąć o 100 mm w poziomie.
    Tak jak linijka pokazuje?, jeśli tak to kupić złączki 2 pex na rury,
    https://allegro.pl/oferta/zlaczka-mufa-pex-pex-16x16
    -alupex-skrecana-12454463493
    tam pewnie będzie 16 ale lepiej zmierzyć.
    do tego kawałek rurki 16
    zamknąć zawory przy piecu jak są spuścić wodę z instalacji, odkręcić
    śrubunki z dołu, zdjąć grzejnik, odkręcić przyłącze grzejnika, końce rur
    oczyścić i zakręcić złączki do nich rurki, odpowiednio przyciąć i
    zarobić krawędzie i zakręcić nowe przyłącze i grzejnik.

    > https://prnt.sc/8mLfjzYVCRS4
    >
    > Są jakieś patenty, aby to zrobić?
    > Czy nie kombinować, rozkuć ścianę i tam posztukować?
    Lepiej nie bo jak by ciekło to nie zobaczysz, lepiej złączek do muru nie
    dawać.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2024-07-13 12:35:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 13.07.2024 o 12:16, Janusz pisze:
> [...]
    > oczyścić i zakręcić złączki do nich rurki, odpowiednio przyciąć i
    > zarobić krawędzie i zakręcić nowe przyłącze i grzejnik.

    Nie, nie. W poziomie ale prawo-lewo, nie przód-tył.

    > Lepiej nie bo jak by ciekło to nie zobaczysz, lepiej złączek do muru nie
    > dawać.

    No tak, to może wnękę zostawić za grzejnikiem i tak te złączki będą
    jakoś wizualnie dostępne?

    Robert

  • 4. Data: 2024-07-13 13:07:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    -alupex-skrecana-12454463493

    > Nie, nie. W poziomie ale prawo-lewo, nie przód-tył.
    No takie same kątowe, wtedy trzeba 4 i lekko dogiąć rurę do ściany żeby
    się zmieściły albo skrócić to co wychodzi ze ściany
    https://allegro.pl/oferta/kolano-pex-skrecane-16-mm-
    zlaczka-lacznik-rur-kolanko-mosiezne-skretne-wody-11
    001055149

    a reszta tak samo.

    > No tak, to może wnękę zostawić za grzejnikiem i tak te złączki będą
    > jakoś wizualnie dostępne?
    Ale po co? przecież one pod grzejnikiem nie będą prawie widoczne, chyba
    że się schylisz.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2024-07-13 16:56:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 13.07.2024 o 13:07, Janusz pisze:

> [...]
    > https://allegro.pl/oferta/kolano-pex-skrecane-16-mm-
    zlaczka-lacznik-rur-kolanko-mosiezne-skretne-wody-11

    Niby można takiego węża zmontować, ale nie będzie możliwości
    zamontowania głowicy.

    https://prnt.sc/Eon_w5IVAcOA

    > Ale po co? przecież one pod grzejnikiem nie będą prawie widoczne, chyba
    > że się schylisz.

    To jedyne pocieszenie, że jak rozkuję to nie będzie widoczne. Bo skąd
    wziąć farbę sprzed 7 lat?

    Robert

  • 6. Data: 2024-07-13 17:46:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    zlaczka-lacznik-rur-kolanko-mosiezne-skretne-wody-11
    001055149

    > Niby można takiego węża zmontować, ale nie będzie możliwości
    > zamontowania głowicy.

    Zostaw to hydraulikowi bo jak widzę to się nie dogadamy, on sobie da
    radę bez rozkuwania ściany.

    > https://prnt.sc/Eon_w5IVAcOA
    A jak to połączysz, nie mówiąc juz o tym że nie wygniesz tak rurek bez
    załamania, a wąż elastyczny do CO się nie nadaje.

    > To jedyne pocieszenie, że jak rozkuję to nie będzie widoczne. Bo skąd
    > wziąć farbę sprzed 7 lat?
    Nic nie musisz rozkuwać.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2024-07-13 18:28:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 13.07.2024 o 17:46, Janusz pisze:

    zlaczka-lacznik-rur-kolanko-mosiezne-skretne-wody-11
    001055149

    > Zostaw to hydraulikowi bo jak widzę to się nie dogadamy, on sobie da
    > radę bez rozkuwania ściany.

    Nie napisałem, że te grzejnik ma głowicę na dole, przy przyłączu.

    https://enix.pl/app/uploads/2021/04/ENIX-Grzejnik-de
    koracyjny-MADERA-MD-wnetrze-e1618400014606.jpg

    Z jednej strony ściana i tam będzie około 50 mm, z drugiej te obecne
    rurki wystające ze ściany. Przesunięte one są o 100 mm względem docelowych.
    Jak widać na rys. na głowicę tam nie ma miejsca.

    > A jak to połączysz, nie mówiąc juz o tym że nie wygniesz tak rurek bez
    > załamania, a wąż elastyczny do CO się nie nadaje.

    Albo polutować z miedzi albo PEX pozaciskać.

    > Nic nie musisz rozkuwać.

    Wobec tego co wyżej napisałem chyba tak, no chyba, ze są głowice 30 mm.

    Robert

  • 8. Data: 2024-07-13 20:39:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nie napisałem, że te grzejnik ma głowicę na dole, przy przyłączu.
    >
    > https://enix.pl/app/uploads/2021/04/ENIX-Grzejnik-de
    koracyjny-MADERA-MD-wnetrze-e1618400014606.jpg
    To trzeba tak było od razu napisać a nie dawać zdjęcie zwykłego grzejnika.
    Tu ci nie pomogę.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2024-07-13 22:28:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 13 Jul 2024 11:54:23 +0200, w <v6tisg$ckm$1@news.chmurka.net>, Robert
    Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > https://prnt.sc/8mLfjzYVCRS4
    >
    > Są jakieś patenty, aby to zrobić?
    > Czy nie kombinować, rozkuć ścianę i tam posztukować?

    A nie prościej przesunąć grzejnik?
    Chyba, że kupiłeś takich samych rozmiarów no i wyszedł kłopot, bo złącza
    przesunięte, a miejsca brak. Nie możesz wymienić na mniejszy? Albo taki sam jak
    stary (w sensie tej samej firmy)

  • 10. Data: 2024-07-13 22:47:19

    Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):

    > Stary grzejnik, wychodzą rurki (chyba PEX) ze ściany.
    > Aby nowy grzejnik wisiał w odpowiednim miejscu przyłącza trzeba
> [...]

    A jeżeli już musisz zrobić przejście to kupujesz kolanka 45 i 90st, rurę PEX,
    ucinasz to złącze widać i robisz sobie przedłużenie z nowym wyjściem na
    grzejnik. Zgrzewarę wypożyczysz w leruamerlęnach i tym podobnych.

    Dodam, ze robilem to jeden raz i udalo sie -- wniosek ze tego nie da sie zepsuc.