  • 1. Data: 2013-07-14 00:45:35
    Temat: Pytanie o kwiat - Sozopol, Bułgaria.
    Od: Irczysko <i...@g...com>

    Hej!
    Może mi ktoś pomoże? :-)
    Znalazłem taki kwiat w Sozopolu, na "bluszczu" oplatającym drzewo.
    http://irczysko.castpol.pl/img_8253s.jpg
    Na pierwszy rzut oka wyglądał jak sztuczny. Na noc kwiaty się zamykały.
    Co to za roślina?

  • 2. Data: 2013-07-14 00:55:50
    Temat: Re: Pytanie o kwiat - Sozopol, Bułgaria.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Jul 2013 00:45:35 +0200, Irczysko napisał(a):

> [...]
    > http://irczysko.castpol.pl/img_8253s.jpg
    > Na pierwszy rzut oka wyglądał jak sztuczny. Na noc kwiaty się zamykały.

    Passiflora.
    --
    XL "Czarnecki Marek, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
    Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski, Olbrycht,

  • 3. Data: 2013-07-14 01:31:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Irczysko znalazł taki kwiat w Sozopolu, na "bluszczu" oplatającym drzewo:

    > http://irczysko.castpol.pl/img_8253s.jpg
    > Na pierwszy rzut oka wyglądał jak sztuczny. Na noc kwiaty się zamykały.
    > Co to za roślina?

    Passiflora czyli inaczej męczennica. A w terminologii bardziej spożywczej
    -- marakuja.

    Jarek

    --
    Za oknem zasadź bluszcz,
    Niech się gadzina wije,

  • 4. Data: 2013-07-14 23:12:49
    Od: Ireczek <i...@g...com>

    W dniu 2013-07-14 01:31, Jarosław Sokołowski napisał(-a):
    > Irczysko znalazł taki kwiat w Sozopolu, na "bluszczu" oplatającym drzewo:

    > Passiflora czyli inaczej męczennica. A w terminologii bardziej spożywczej
    > -- marakuja.

    Dziękuję wszystkim :-)