  • 1. Data: 2013-07-10 23:31:41
    Temat: Wisnia, marnieje w oczach.
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    Nie nawinął sie mi na oczy temat wisni. Nie zauważyłem moze?

    Wiśnia juz w "kwiecie wieku", ze 15lat.
    Od trzech-czterech lat coraz z nia gorzej. Chorób na korze nie widać.
    tego roku juz teraz zrzuca liście, liscie żółtawe, z resztkami
    zielonych centek/kropek. Owoce rzadko, małe,jedne czerwienieja,inne
    zielone.Nakrapiane brązowymi kropkami.....Wiele młodych odrostów
    z zasuszonymi młodymi listkai.
    Te niezywe odrosty odcinam,czasami pale, lub do kubła.
    Choruje - to wszystko wina brunatnej zgnilizny?
    http://www.ochronasadu.pl/choroby/brunatna-zgnilizna
    -drzew-pestkowych
    Kiedy powinienem pryskać?
    Tego roku, zapobiegawczo na przyszły? Bo z owoców to juz nici...
    --
    Pozdr. Z_D
    ____________________

  • 2. Data: 2013-07-11 09:59:03
    Temat: Re: Wisnia, marnieje w oczach.
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Z_D" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z zasuszonymi młodymi listkai.
    > Te niezywe odrosty odcinam,czasami pale, lub do kubła.
    > Choruje - to wszystko wina brunatnej zgnilizny?

    Hejka. To drobna plamistość liści drzew pestkowych. Pryskać od wiosny
    szczególnie po deszczach. Teraz usuwać i niszczyć chore liście.
    Pozdrawiam fitopatologicznie Ja...cki

  • 3. Data: 2013-07-27 00:05:10
    Od: "Zb. Drwiega" <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <krlokf$27r$1@news.vectranet.pl> Dirko napisal(a):

> [...]
    >>
    > Hejka. To drobna plamistość liści drzew pestkowych. Pryskać od wiosny
    > szczególnie po deszczach. Teraz usuwać i niszczyć chore liście.

    Odgrzeje nieco ;)

    Czy TERAZ jakies pryskanie coś wspomoze to zaplanowane pryskanie wiosenne?
    Inaczej_ czy należy/warto teraz jeszcze pryskac?
    wiśnie takie paskudne wiszą, że nawet szpaki ich nie chcą....

    inne mówiom, ze to
    http://ogrodniktomek.pl/2013/02/brunatna-zgnilizna-d
    rzew-pestkowych-monilioza/

    Nie pryskałem niestety.. ani razu
    --
    Pozdr. Z-D
    ____________________

  • 4. Data: 2013-07-28 08:11:19
    Od: skrybaogrodowy <z...@w...pl>

    W dniu sobota, 27 lipca 2013 00:05:10 UTC+2 użytkownik Zb. Drwiega napisał:

> [...]
    >
    > Inaczej_ czy należy/warto teraz jeszcze pryskac?
    >
    > wiśnie takie paskudne wiszą, że nawet szpaki ich nie chcą....

    Dlatego na Twoim miejscu wykonałbym oprysk Topsinem 500 SC w proporcji
    2,5 ml na 1 litr wody + 25 gram saletry wapniowej (mieszamy najpierw saletrę do
    całkowitego rozpuszczenia potem dodajemy fungicyd. Powtórka za 2 tygodnie z dodatkiem
    cynku i boru.

    Pozdrawiam
    skryba

  • 5. Data: 2013-07-28 19:41:45
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "skrybaogrodowy" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > 2,5 ml na 1 litr wody + 25 gram saletry wapniowej (mieszamy najpierw
    > saletrę do całkowitego rozpuszczenia potem dodajemy fungicyd. Powtórka za

    Hejka. Gdy na drzewie występuje kilka chorób na raz to nie ma co sobie
    żałować. Dodatkowo bym zastosował algi morskie.
    Pozdrawiam ekspensywnie Ja...cki

  • 6. Data: 2013-07-29 08:54:00
    Od: skrybaogrodowy <z...@w...pl>

    W dniu niedziela, 28 lipca 2013 19:41:45 UTC+2 użytkownik Dirko napisał:
    > Użytkownik "skrybaogrodowy" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Hejka. Gdy na drzewie występuje kilka chorób na raz to nie ma co sobie
    >
    > żałować. Dodatkowo bym zastosował algi morskie.

    Czytasz w moich myślach:-)
    Stosuję prawie do każdego oprysku, ale nie wypadało mi namawiać do wydania około 100
    zł na Bioalgeen grupowicza, który być może ma jedną wiśnię.

    Pozdrawiam upalnie
    skryba

  • 7. Data: 2013-08-06 01:45:33
    Od: "Zb. Drwiega" <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <7...@g...c
    om>
    skrybaogrodowy napisal(a):

> [...]

    > Stosuję prawie do każdego oprysku, ale nie wypadało mi namawiać do wydania
    około 100 zł na Bioalgeen grupowicza, który być może ma jedną wiśnię.

    Zgadłeś ;)
    mam dokładnie jedna, bo sie wiecej na ogródku nie miesci....
    Choć gdyby ja zmieścić, to zabrakło by w innym miejscu miejsca.
    tak,jak z ta kordłą ;)

    Siądę na przepisami na ratowanie wiśni, i odzałuje tez i te 100zł :)
    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga,
    ____________________

  • 8. Data: 2013-08-06 07:48:31
    Od: skrybaogrodowy <z...@w...pl>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 01:45:33 UTC+2 użytkownik Zb. Drwiega napisał:
    > W artykule <7...@g...c
    om>

> [...]

    > tak,jak z ta kordłą ;)
    >

    > Siądę na przepisami na ratowanie wiśni, i odzałuje tez i te 100zł :)

    Te 100 zł to bańka 2 litrowa. Tobie wystarczy dużo, dużo mniejsze opakowanie.

    Pozdrawiam proporcjonalnie
    skryba ____________________________________________________
    ____________________

  • 9. Data: 2013-11-06 19:32:24
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <7...@g...c
    om>
    skrybaogrodowy napisal(a):

    > Stosuję prawie do każdego oprysku, ale nie wypadało mi namawiać do
    wydania około 100 zł na Bioalgeen grupowicza,który być może ma jedną wiśnię.

    Czy te algi morskie można stosować też na jabłonie i sliwki węgierki?

    --
    Pozdr. Z_D

  • 10. Data: 2013-11-06 22:23:10
    Od: skrybaogrodowy <z...@w...pl>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 19:32:24 UTC+1 użytkownik Z_D napisał:

    > Czy te algi morskie można stosować też na jabłonie i sliwki węgierki?

    Preparaty z alg morskich można stosować na wszystkie drzewa i krzewy owocowe.
    Pozdrawiam
    skryba