  • Data: 2011-11-02 09:52:50
    Temat: Re: 15 cm styropianu wystarczy?
    Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Trochę się pobawiłem i zrobiłem sobie w Excelu kalkulację, obliczając
    straty ciepła dla styropianu, stopniując grubości styropianu co 1 cm.
    Założenia:
    sezon grzewczy 200 dni
    średnia temperatura - 1 C
    styropian przyklejony do ściany BK 700.
    Okres zwrotu 20 lat - 5 % rentowność (powyżej oprocentowania
    bankowego)

    Cenę styropianu załozyłem 160 PLN - dochodzi więcej obróbek
    przyokiennych (może jeszcze wyższa powinna być)

    Dla ceny gazu za 0,25 PLN /kWh granica grubości dla powyższych założeń
    wychodzi 21 - 22 cm
    Dla gazu 0,3 PLN/kWh granica 24 - 25 cm

    Powiem szczerze że spodziewałem się niższych wartości. Wszystko zależy
    od odpowiednich założeń - inaczej to będzie wyglądało dla Suwałk,
    inaczej dla Szczecina.
    Oczywiście wszystko przy założeniu że można mieć styropian w jednym
    kawałku określonej grubości. Składanie z paru warstw zmieni tą
    kalkulację.
    Łatwo to sprawdzić samemu - polecam ćwiczenia z matematyki.
    pozdr